  • 21. Data: 2009-09-22 10:18:09
    Temat: Re: sprzet z honk kongu
    Od: XX YY <f...@g...com>

    > Tak czy inaczej - wymaga to dobrej duszy w HK.
    >
    > O dziwo na calym swiecie takie dobre dusze sie znajduja :-)

    ja bym powiedzial inaczej - wymaga idioty ktory ryzykuje tym , ze
    przez falszywe deklaracje moze sprowadzic na swoja firme nieszczescie
    niewspolmierne do ew. korzysci ( jakich ?) CZy w H.K nie znaja VAT ? -
    czy nie odzyskuje go wysylajacy w chwili exportu ?.

  • 22. Data: 2009-09-22 10:20:59
    Od: "Marek Wyszomirski" <w...@t...net.pl>

    "zly" <b...@N...fm> napisał:

    > Poza tym, jesli ktos sciaga z zagranicy towar ktory jest dostepny u nas,
    > raczej dlatego, zeby miec taniej, a nie placic dodatkowo clo, podatek i
    > ubezpieczenie.
    >[...]

    Tyle, że jeśli stosuje przekręty w celu uniknięcia zapłacenia cła i VAT -
    narusza prawo. A stąd już tylko krok do dalszych jeszcze tańszych metod
    zdobycia upragnionych dóbr - kupowania sprzętu który 'spadł z TIR-a' czy
    wręcz kradzieży...
    Uważam, że doradzając metody sprowadzenia sprzętu z zagranicy powinniśmy
    również brać pod uwagę aspekt etyczny sprawy - nikt z nas nie lubi płacić
    cła i VAT, ale stosowanie oszustwa dla ich uniknięcia nie jest właściwą
    metodą postępowania.

    --
    Pozdrawiam!
    Marek Wyszomirski (w...@t...net.pl)

  • 23. Data: 2009-09-22 10:47:54
    Od: "Lol" <l...@l...pl>

> [...]
    > niewspolmierne do ew. korzysci ( jakich ?) CZy w H.K nie znaja VAT ? -
    > czy nie odzyskuje go wysylajacy w chwili exportu ?.

    Wlasnie o to chodzi, ze w HK nie znaja VAT :)

    --
    Lol

  • 24. Data: 2009-09-22 11:17:24
    Od: XX YY <f...@g...com>

    On 22 Sep., 12:47, "Lol" <l...@l...pl> wrote:

    > Wlasnie o to chodzi, ze w HK nie znaja VAT :)
    >
    > --
    > Lol

    biedacy nie maja na czym robic przekretow ;-)

    nie ma rzeczywiscie
    tutaj jest dobra strona

    http://www.lowtax.net/lowtax/html/hongkong/jhktax.ht
    ml

  • 25. Data: 2009-09-22 12:14:39
    Od: zly <b...@N...fm>

    Dnia Tue, 22 Sep 2009 12:20:59 +0200, Marek Wyszomirski napisał(a):

> [...]
    > narusza prawo. A stąd już tylko krok do dalszych jeszcze tańszych metod
    > zdobycia upragnionych dóbr - kupowania sprzętu który 'spadł z TIR-a' czy

    zeby nie wspomniec o rozboju :) Tak, masz racje.

    > Uważam, że doradzając metody sprowadzenia sprzętu z zagranicy powinniśmy
    > również brać pod uwagę aspekt etyczny sprawy

    dla m nie jest jasny. znalazlem gdzies legalny towar ktory kosztuje taniej
    (nawet wliczajac przesylke). nie widze wiec powodu dla ktorego mam byc
    zmuszany do kupna drozej, ew do dorzucania oplat ktore spowoduja, ze bedzie
    drozej 'bo tak'.

    --
    marcin

  • 26. Data: 2009-09-22 12:59:21
    Od: XX YY <f...@g...com>

    On 22 Sep., 14:14, zly <b...@N...fm> wrote:

> [...]
    > zmuszany do kupna drozej, ew do dorzucania oplat ktore spowoduja, ze bedzie

    wcale nie kupujesz drozej . kupujesz normalnie jak wszyscy - tyle
    tylko ze musisz odprowadzic podatek przy imporcie.
    zawsze tak bylo, dzieki podatkom utrzymuje sie panstwo.
    panstwo bez wplywow sie rozpada samo lub je zajmuja sasiedzi jak to
    bylo w 39 roku.

  • 27. Data: 2009-09-22 14:17:53
    Od: Profesor Nic <p...@g...com>

    On Sep 20, 5:47 pm, "dziadek69" <a...@u...tlen.pl> wrote:
    > witam
    > jaka jest szansa, aby nie doliczyli mi $ do przesylki z honk kongu?
    (...)

    Swego czasu kupowalem tylko od "wujka Hong" - na ok 7 szkiel i kupe
    drobnych gadzetow, tylko raz zdarzylo mi sie zaplacic clo (ale kupilem
    dwa identyczne obiektywy, w ciagu 2 dni na ten sam adres, wiec troche
    sam sie prosilem). Po zaplaceniu i tak wyszlo taniej niz lokalnie.
    Brak gwarancji nigdy mi nie doskwieral (odpukac!).

    Ale... wysylka byla za kazdym razem do UK, nie znam niestety polskich
    realiow. Ale jesli masz kogos zaufanego w UK (kto dzis nie ma? :)) to
    moze warto sprobowac. W najgorszym razie wyjdzie na to samo (minus
    gwarancja oczywiscie).

    Psor

  • 28. Data: 2009-09-22 15:30:23
    Od: zly <b...@N...fm>

    Dnia Tue, 22 Sep 2009 05:59:21 -0700 (PDT), XX YY napisał(a):

    > wcale nie kupujesz drozej . kupujesz normalnie jak wszyscy

    kolega w usa placi 50$. Ja musze za to samo zaplacic mniej wiecej 70$
    (pomijajac przesylke i podatek od przesylki). Dla mnie to nie jest jak
    wszyscy. Normalne podatki place normalnie.

    --
    marcin

  • 29. Data: 2009-09-22 19:41:59
    Od: "Marek Wyszomirski" <w...@t...net.pl>

    "zly" <b...@N...fm> napisał:

    > kolega w usa placi 50$. Ja musze za to samo zaplacic mniej wiecej 70$
    > (pomijajac przesylke i podatek od przesylki). Dla mnie to nie jest jak
    > wszyscy. Normalne podatki place normalnie.

    Tylko że te sprawy należy załatwiać przy urnie wyborczej - odmawiając głosu
    partiom o socjalistycznych lub populistycznych programach gospodarczych
    (specjalnie unikam określeń lewica/prawica bo populiści często stroją się w
    prawicowe piórka) a nie metodą oszustw podatkowych. A niestety zaniżanie
    wartości paczki w celu uniknięcia zapłacenia cła i VAT jest właśnie
    oszustwem podatkowym.

    --
    Pozdrawiam!
    Marek Wyszomirski (w...@t...net.pl)