  • 1. Data: 2009-09-20 16:47:44
    Temat: sprzet z honk kongu
    Od: "dziadek69" <a...@u...tlen.pl>

    witam
    jaka jest szansa, aby nie doliczyli mi $ do przesylki z honk kongu?
    nie da sie ukryc, ze jest duzo taniej z wysylka...

    wzialbym grip i moze jakis obiektyw, ale jak mi dolicza duzo $ to wyjdzie na
    to samo (a z H-K nie ma gwarancji)

    ktos ma jakies doswiadczenie?

  • 2. Data: 2009-09-20 17:04:59
    Temat: Re: sprzet z honk kongu
    Od: Mikolaj Machowski <m...@w...pl>

    dziadek69 napisał:
> [...]
    > nie da sie ukryc, ze jest duzo taniej z wysylka...
    >
    > wzialbym grip i moze jakis obiektyw, ale jak mi dolicza duzo $ to wyjdzie na

    Teoretycznie sklepy mają obowiązek tak pakować, żeby było widać co jest
    w środku (nowy sprzęt) i załączać oświadczenie co do wartości. Wtedy
    szansa, że przejdzie przez cło niezauważona jest bliska zeru.

    Ale jak kupowałem z H-K drobiazgi to pakowali w normalne paczki
    i dochodziło bez problemów. Jednak to były naprawdę drobiazgi i paczki
    były wielkości większych listów. Z gripem czy obiektywem coś takiego
    może nie przejść.

    m.
    --
    "Statistics are like bikinis. What they reveal is suggestive,
    but what they conceal is vital" - Aaron Levenstein

  • 3. Data: 2009-09-20 17:44:16
    Od: "Przemek Lipski" <W...@w...epf.pl>

    Użytkownik "dziadek69" <a...@u...tlen.pl> napisał w wiadomości
> [...]
    > nie da sie ukryc, ze jest duzo taniej z wysylka...
    >
    > wzialbym grip i moze jakis obiektyw, ale jak mi dolicza duzo $ to wyjdzie

    Koleżanka kupowała mi i sobie kilka razy obiektywy w keaphoto w HK. Paczki
    były wysyłane do Irlandii kurierem (czas dostarczenia od zakupu 2-3 dni). Na
    paczce był dokumenty z opisem mniej więcej, że jest to sampel i należy go na
    żądanie zwrócić w nieuszkodzonym stanie:))) Nigdy nic nie doliczono, no ale
    to nie Polska, a Irlandczycy łykają takie teksty na paczkach...

    Pozdrawia mPrzemek

  • 4. Data: 2009-09-20 18:21:55
    Od: StaM <a...@y...com>

    On 20 Wrz, 19:44, "Przemek Lipski" <W...@w...epf.pl>
    wrote:
    Nigdy nic nie doliczono, no ale
    > to nie Polska, a Irlandczycy łykają takie teksty na paczkach...
    >
    > Pozdrawia mPrzemek
    Ja kupilem grip do D-90 i nic nie policzyli, przesylka do Niemiec.
    StaM

  • 5. Data: 2009-09-20 18:25:11
    Od: zly <b...@N...fm>

    Dnia Sun, 20 Sep 2009 18:47:44 +0200, dziadek69 napisał(a):

    > ktos ma jakies doswiadczenie?

    popros by zanizyli wartosc na paczce - celnicy interesuja sie, chyba jakos
    powyzej 40 dolarow. niech ktorys wysle to prywatnie, a nie jako firma i
    napisze na paczce, ze to gift (gift od firmy nie przejdzie)
    Jest spora szansa, ze sie uda
    --
    marcin

  • 6. Data: 2009-09-20 20:17:38
    Od: "Mikolaj Tutak" <mtutak(a)nixz*net@send.no.spam>

    zly wrote:

> [...]
    > jakos powyzej 40 dolarow. niech ktorys wysle to prywatnie, a nie jako
    > firma i napisze na paczce, ze to gift (gift od firmy nie przejdzie)

    Chyba, że paczka zginie to odzyszkasz wspomniane 40$ - wypas ;-)

    --
    pozdrawiam
    Mikolaj

  • 7. Data: 2009-09-21 06:23:44
    Od: zly <b...@N...fm>

    Dnia Sun, 20 Sep 2009 22:17:38 +0200, Mikolaj Tutak napisał(a):

    > Chyba, że paczka zginie to odzyszkasz wspomniane 40$ - wypas ;-)

    a jak zginie a bedzie na niej napisane 500$, to myslisz, ze je odzyskasz?:)
    Zwlaszcza, ze wtedy bedzie potencjalnie bardziej interesujaca dla panow
    pocztowcow/celnikow
    --
    marcin

  • 8. Data: 2009-09-21 07:37:43
    Od: XX YY <f...@g...com>

    On 20 Sep., 20:25, zly <b...@N...fm> wrote:

> [...]
    > powyzej 40 dolarow. niech ktorys wysle to prywatnie, a nie jako firma i
    > napisze na paczce, ze to gift (gift od firmy nie przejdzie)

    co za glupia rada.

    mozesz stracic przesylke bezpowrotnie.

    jesli urzad celny stwierdzi ze deklaracja niezgodna z zawrtoscia to
    mozesz jej nie zobaczyc.

    na U.C. pracuja ludzie , ktorzy tylko sie tym paraja .

    Licz sie z tym ze zaplacisz VAT + cos tam jeszcze
    i wyjdzie na to samo a moze i nieco drozej i bez praktycznie
    gwarancji , z ryzykiem co do solidnosci wysylajacego.

  • 9. Data: 2009-09-21 08:26:22
    Od: Marcin Debowski <a...@I...ml1.net>

    On 2009-09-20, dziadek69 <a...@u...tlen.pl> wrote:
> [...]
    > nie da sie ukryc, ze jest duzo taniej z wysylka...
    >
    > wzialbym grip i moze jakis obiektyw, ale jak mi dolicza duzo $ to wyjdzie na

    Chyba niewiele osób wie, że od niecałego roku obowiązują dużo wyższe
    kwoty zwolnień od opłat celnych w tym na przesyłki pocztą. Kwota ta
    wzrosła z 22 do 150 ojro, więc grip się na pewno załapie, a obiektyw
    zależy jaki.

    http://gospodarka.gazeta.pl/gospodarka/1,33205,59932
    16,Wieksze_zwolnienia_dla_towarow_przywozonych_do_UE
    .html

    --
    Marcin

  • 10. Data: 2009-09-21 08:36:54
    Od: Nieznajomy <j...@g...pl>

    On 20 Wrz, 18:47, "dziadek69" <a...@u...tlen.pl> wrote:
    > witam
    > jaka jest szansa, aby nie doliczyli mi $ do przesylki z honk kongu?

    Doliczą na pewno ...
    ale możesz próbować jeszcze z Hongkongiem.