-
Date: Wed, 05 May 2010 19:38:42 +0200
From: Piotr Jurczak <p...@p...pl>
User-Agent: Mozilla/5.0 (Windows; U; Windows NT 6.1; pl; rv:1.9.1.9) Gecko/20100317
Thunderbird/3.0.4
MIME-Version: 1.0
Newsgroups: pl.misc.samochody
Subject: Re: sprzedawane auta.
References: <hrgos7$4f8$1@usenet.news.interia.pl>
<4bdbfa40$0$19183$65785112@news.neostrada.pl> <hrgtta$epr$1@news.onet.pl>
<s...@d...wkurw.org> <hrh0dt$ldr$1@news.onet.pl>
<4bdc1420$1@news.home.net.pl> <hrh4ov$2e2$1@news.onet.pl>
<4bdc2949$1@news.home.net.pl> <hrhccq$ldc$1@news.onet.pl>
<4bdc4e27$1@news.home.net.pl> <hrhjm8$6r6$1@news.onet.pl>
<4bdc5430$1@news.home.net.pl> <hrhm3h$c4h$1@news.onet.pl>
<4bddb220$1@news.home.net.pl> <hrkd6q$79a$1@news.onet.pl>
<hrm159$irp$1@news.onet.pl> <hrm3g4$o0g$1@news.onet.pl>
<hrmb68$deb$1@news.onet.pl> <hrmcfj$gj9$1@news.onet.pl>
<hrmcqf$hbg$1@news.onet.pl> <hrmgoo$1h1$1@news.onet.pl>
<hrojh6$i4$1@news.onet.pl> <hrq2vv$db4$1@news.onet.pl>
<hrr3b4$4kc$1@news.onet.pl> <4be130e9$1@news.home.net.pl>
<hrs84b$n9u$1@news.onet.pl>
In-Reply-To: <hrs84b$n9u$1@news.onet.pl>
Content-Type: text/plain; charset=ISO-8859-2; format=flowed
Content-Transfer-Encoding: 8bit
X-Antivirus: avast! (VPS 100505-0, 2010-05-05), Outbound message
X-Antivirus-Status: Clean
NNTP-Posting-Host: 195.117.26.42
Message-ID: <4be1ad22$1@news.home.net.pl>
X-Trace: news.home.net.pl 1273081122 195.117.26.42 (5 May 2010 19:38:42 +0200)
Organization: home.pl news server
Lines: 50
X-Authenticated-User: j...@i...pl
Path: news-archive.icm.edu.pl!news.rmf.pl!nf1.ipartners.pl!ipartners.pl!news.home.net
.pl!not-for-mail
Xref: news-archive.icm.edu.pl pl.misc.samochody:2277616
[ ukryj nagłówki ]W dniu 2010-05-05 18:58, Sebastian Biały pisze:
> Piotr Jurczak wrote:
>> Jak samochód zapisuje przebieg w czasie jazdy ?
>
> Normalnie. Tak jak zawsze. Tylko zamiast 0001887263 zapisuje
> FA7C18D225E. Myślę, ze dla pamięci EEPROM/Flash to żadna rożnica.
>
>> Musi ożywać klucza szyfrującego z każdym kilometrem ?
>
> Zależy od implementacji.
Zawsze musi być jakiś czujnik odczytujący ruch, można by go oszukać to
jest najłatwiejsze, zamiast ustawić zadaną liczbę przekręcić zakres i po
problemie
>
>> Po co komplikować proste rzeczy, chcesz widzieć bluescreeny na
>> przedniej szybie.
>
> Uważasz że 2+2 = 5 jeśli używa się algorytmu szyfrującego? Poziom
> algorytmów i mocy obliczeniowej wymaganych we współczesnych komputerach
> samochodowych powala na kolana. Szyfrowanie to promil problemów. Lepiej
> trzymaj kierownicę żeby Cie wspomaganie nie nakierowało na drzewo skoro
> tak bardzo obawiasz się błędów. O licznik to bym się bał najmniej.
>
Nie uważam że 2+2=5, ale widziałem sprawne techniczne samochody które
trzeba było wieźć 200 km do serwisu żeby odblokować komputer bo coś mu
się poprzestawiało. Co do mocy obliczeniowej to jest ok wytrzyma to i
inne pierdoły np odtwarzanie video na zestawie wskaźników
(wyświetlaczu), istotny jest program który tym wszystkim zarządza, a
programy piszą omylni ludzie, im większe skomplikowanie tym większa
możliwość popełnienia błędu. Niedługo będziemy musieli raz w tygodni
aktualizwoać firmware w aucie bo nie będzie np chciało zamknąć
bagażnika gdy jest włączony lewy kierunkowskaz i światła drogowe.
Poczytaj np. problemach w Insignii związanych tylko i wyłącznie z
oprogramowaniem.
>> To co jest wyświetlane na liczniku samochodu nie jest istotne, ważny
>> jest stan techniczny, blachy.
>
> Który to ocenisz zaglądając przez dziury w bloku silnika prosto w komory
> spalania przechodząc po giełdzie i będąc blondynką. Ehh... znowu
> argument prezerwatywowy. Każde usprawnienie jest lepsze niż ciche
> przyzwolenie producentów.
Jeśli się nie znam zabieram samochód na inspekcję, sprzedawca nie jest
chętny to nie kupuję, a jeśli bardzo mi się podoba to i tak go wezmę.
Jeśli tak obawiasz się że każdy chce Cię tylko naciągnąć nie kupuj
samochodów używanych. Jeśli Cię nie stać na nowy jeździj rowerem,
będziesz zdrowszy. A poza tym nie wysyłaj blondynki na giełdę żeby Ci
kupiła samochód.
Pozdrawiam
Następne wpisy z tego wątku
- 05.05.10 20:12 Sebastian Biały
- 05.05.10 20:35 Piotr Jurczak
- 05.05.10 20:45 Sebastian Biały
- 05.05.10 21:37 Krzysiek Kielczewski
- 05.05.10 22:11 Sebastian Biały
- 05.05.10 23:24 Krzysiek Kielczewski
- 06.05.10 00:15 Robert Rędziak
- 06.05.10 00:44 J.F.
- 06.05.10 09:13 J.F.
- 06.05.10 21:00 Sebastian Biały
- 06.05.10 21:21 Robert Rędziak
- 06.05.10 21:49 Sebastian Biały
- 06.05.10 23:57 J.F.
Najnowsze wątki z tej grupy
- Kamerka sam. na tył
- koniki obsiadły kolejki i numerki
- nie wyrzucaj starych opon
- znów elektryk:P
- "Ręczny" a przegląd.
- Akwarium w aucie
- światła znów wlączyli
- nie lekceważ termostatu
- Autocom CAN CDP+ wysokie kody błędów
- wielkie bu
- Motodziennik #305 Nowy ELEKTRYK za 350 złotych miesięcznie? Kreatywne kredytowanie problemów
- Idzie zima...czyli zaczynamy TETRIS :)
- sprężyny przednie ściśnięte
- Kolejny spaliniak się zjarał
- nie chcem ale muszem zapytać
Najnowsze wątki
- 2024-12-19 Kamerka sam. na tył
- 2024-12-20 Jak być bezpiecznym z Li-Ion?
- 2024-12-19 Fujitsu LIFEBOOK E746
- 2024-12-19 Katowice => Administrator IT - Systemy Operacyjne i Wirtualizacja <=
- 2024-12-19 Warszawa => Junior Account Manager <=
- 2024-12-19 Katowice => Administrator IT - Operating Systems and Virtualization <=
- 2024-12-19 Warszawa => Developer .NET (mid) <=
- 2024-12-19 Wrocław => Business Development Manager - Network and Network Securit
- 2024-12-19 Katowice => Full Stack web developer (obszar .Net Core, Angular6+) <=
- 2024-12-19 Olsztyn => Sales Specialist <=
- 2024-12-19 Żerniki => Specjalista ds. Employer Brandingu <=
- 2024-12-19 policja pomaga
- 2024-12-19 Kolejny biegły
- 2024-12-19 Taka ciekawostka skrzyżowaniowa
- 2024-12-19 koniki obsiadły kolejki i numerki