  • 11. Data: 2013-10-31 00:44:32
    Temat: Re: spadek ciśnienia w oponach [rozwiązanie]
    Od: Tomasz Wójtowicz <s...@n...com>

    W dniu 2013-10-30 23:07, mappl pisze:

    > B segment z kołami 13"
    >
    > Na zużytych letnich oponach (2 i 2,5 mm bieżnika) wystarczyło 10 i 15.
    > Po zmianie na fabrycznie nowe zimówki konieczne okazało się nabicie 40.

    To ja radzę wziąć się za prostowanie felg. Oponom też to wyjdzie na zdrowie.

  • 12. Data: 2013-10-31 08:21:31
    Od: WS <L...@c...pl>

    W dniu środa, 30 października 2013 23:07:47 UTC+1 użytkownik mappl napisał:
    > Na zużytych letnich oponach (2 i 2,5 mm bieżnika) wystarczyło 10 i 15.
    > Po zmianie na fabrycznie nowe zimówki konieczne okazało się nabicie
    > 40.

    To moze wystrczylo obrocic opone wzgledem felgi i mniejszy by podszedl?
    Tylko gumiarzowi sie nie chcialo ;)

    W dniu środa, 30 października 2013 18:39:10 UTC+1 użytkownik RadoslawF napisał:
    > Podobny przypadek do opisywanego, diagnoza fachowca to za mało
    > smaru między oponą a felgą. A z tego co pamiętam dętkowych nie
    > smarowali.

    Ja kiedys przyjechalem z ~10letnimi podrdzewialymi felgami i nowymi zimowkami, gosc
    troche powybrzydzal, mowil, ze zardzewialy rant nie jest juz rowny i moze nie trzymac
    powietrza, wiec da wiecej smaru... i nie bylo zadnych problemow ;)

    WS

  • 13. Data: 2013-10-31 09:39:08
    Od: AZ <a...@g...com>

    On 2013-10-30, Czesław Wiśniak <c...@n...pl> wrote:

    > Sami piszesz bzdury.
    > Np:
    > http://www.wulcar.com.pl/sklep/index.php?p125,pasta-
    montazowa-ecowax-plus-5kg
    > czytaj tam: zapewnia lepsze uszczelnienie pomiędzy oponą a felgą
    > Podobnie jest ze smarem silikonowym w hydraulice.

    A Ty tak wierzysz we wszystko co napisze producent? Zmieniam sam opony w
    motocyklu i zamiast pasty uzywam mydlin lub plynu do mycia naczyn i problemow
    ze szczelnoscia nie mam.

    --
    Artur
    ZZR 1200

  • 14. Data: 2013-10-31 10:28:08
    Od: Czesław Wiśniak <c...@n...pl>

    > A Ty tak wierzysz we wszystko co napisze producent? Zmieniam sam opony w
    > motocyklu i zamiast pasty uzywam mydlin lub plynu do mycia naczyn i
    > problemow
    > ze szczelnoscia nie mam.

    Nikt nie kupuje pasty do montazu opon tylko dlatego, ze producent napisal o
    wlasciwosciach uszczelniajacych, mysl troche !
    Jeszcze raz:
    http://www.forch.pl/product.aspx?p=7a8b53fa-c54b-42e
    f-920a-37509ac601d0&g=2d5fbb43-07a8-43a3-bcc0-20b79f
    cb618f
    http://sklep.phu-szczepan.pl/?id=pokaz_produkt&id_pr
    od=63570&title=Pasta%2520monta%25BFowa%2520do%2520op
    on%2520DELTA%2520ZIELONA
    Sorry ale nie widzę sensu kontynuowac watku wsrod dyletantow, a zamiast
    mydlin mozesz tez uzywac sliny, zwlaszcza jak masz nową felge i oponę

  • 15. Data: 2013-10-31 10:35:44
    Od: AZ <a...@g...com>

    On 2013-10-31, Czesław Wiśniak <c...@n...pl> wrote:

    > Nikt nie kupuje pasty do montazu opon tylko dlatego, ze producent napisal o
    > wlasciwosciach uszczelniajacych, mysl troche !

    No przeciez napisalem, glownym zadaniem pasty jest ulatwienie montazu opony
    a nie jej uszczelnianie.

> [...]
    > Sorry ale nie widzę sensu kontynuowac watku wsrod dyletantow, a zamiast
    > mydlin mozesz tez uzywac sliny, zwlaszcza jak masz nową felge i oponę

    Odezwal sie nie dyletant co zmiane opony u gumiarza widzial i juz specjalista.
    Zakladam w motocyklu lyzkami opony uzywki, czasem nowe, na stare felgi
    i nigdy nie mialem problemow ze szczelnoscia. Obejrzyj sobie opone po zdjeciu
    z felgi i powiedz czy widzisz gdzies tam paste...

    --
    Artur
    ZZR 1200

  • 16. Data: 2013-10-31 11:08:27
    Od: Czesław Wiśniak <c...@n...pl>

> [...]
    > zdjeciu
    > z felgi i powiedz czy widzisz gdzies tam paste...

    Przeciągnij sobie paluchami po stopce starej opony po wymianie i powiedz jak
    wyglada twoja reka, dla porownania weź też nową nigdy nie zakladana, ale
    skad ty mozesz o tym wiedziec skoro jadac do wulkanizatora dajesz mu mydlo
    :)
    Nie kompromituj sie wiecej bo robisz sobie obciach.

  • 17. Data: 2013-10-31 15:22:51
    Od: MarcinJM <m...@o...pl>

    W dniu 2013-10-31 11:08, Czesław Wiśniak pisze:
    > Nie kompromituj sie wiecej bo robisz sobie obciach.

    Teraz wlacz myslenie.
    Zakladajac, ze pasta ma uszczelniac, to pomiedzy felga a opona powinna
    byc jej warstwa. Zgadza sie?
    OK. Jesli pomiedzy dwoma powierzchniami znajduje sie srodek smarny, to
    powierzchnie powinny sie latwo wzgledem siebie przesuwac.
    Czy tuz po wizycie u gumiarza opona slizga sie na feldze?
    Reszte sobie dopowiedz.

    MarcinJM gg: 978510
    kompleksowe remonty youngtimer'ów, nadwozi rajdówek
    przeróbki typu "panie, tego sie nie da zrobic"

  • 18. Data: 2013-10-31 15:42:19
    Od: Czesław Wiśniak <c...@n...pl>

> [...]
    > powierzchnie powinny sie latwo wzgledem siebie przesuwac.
    > Czy tuz po wizycie u gumiarza opona slizga sie na feldze?

    Najpierw spytaj się kolegi od motocykli, czy mu sie na mydle nie przesuwa
    albo na ludwiku :)
    To moze jeszcze raz:
    http://www.gruszka2005.pl/index.php?p165,delta-acryl
    med-niebieska-zimowa
    teraz wykaz sie inteligencja, jak moze dzialac taka pasta ?

  • 19. Data: 2013-10-31 15:57:29
    Od: MarcinJM <m...@o...pl>

    W dniu 2013-10-31 15:42, Czesław Wiśniak pisze:
    > http://www.gruszka2005.pl/index.php?p165,delta-acryl
    med-niebieska-zimowa
    > teraz wykaz sie inteligencja, jak moze dzialac taka pasta ?

    Chocby tak, jak jest opisane na opakowaniu produktu (foto).

  • 20. Data: 2013-10-31 16:26:10
    Od: Czesław Wiśniak <c...@n...pl>

    > Chocby tak, jak jest opisane na opakowaniu produktu (foto).

    Brawo !
    To do "kurfy nendzy" zacytuj co zawiera ta pasta (foto nr.3)
    Pisz, zebym ja za ciebie tego nie musial robic.