  • Data: 2012-10-22 17:01:33
    Temat: Re: sortowanie
    Od: Edek Pienkowski <e...@g...com> szukaj wiadomości tego autora

    Ponurą porą Mon, 22 Oct 2012 11:24:32 +0000, Baranosiu wyszeptał:

    > Projekt komercyjny w firmie Netscape, źródła zostały uwolnione dopiero
    > gdy firma stanęła na skraju bankructwa :D

    Nie ma patentu na JavaScript i to coś więcej niż oryginalny pomysł.

    > Powstało w CERN, owszem specyfikacja była otwarta, ale implementacja nie
    > :D

    Nie ma patentu na ani HTTP ani HTML, są to _otwarte_ standardy.
    Referencyjna implementacja nic tu nie zmienia, nawet nie wiem jaka była,
    ja po prostu używam przeglądarki :).

    > Ale nie jest przykładem dużej inowacji, która narodziła się w OpenSource
    > (narodził się w Netscape :D).

    Taby są innowacyjne: prawie wszystkie przeglądarki mają taby. Podobnie
    z milionem innych rzeczy, które M$ by opatentował.

    > Masz na myśli specyfikacje czy implementacje? :D

    Jedne i drugie istnieją jako otwarty odpowiednio standard i kod.

    > Też nie powstało w środowisku OpenSource :D

    To był przykład kopiowania rozwiązań przez komercyjny produkt,
    a nie w drugą stronę. I tak szczerze to żadna innowacja, o ile
    ktoś nie uznaje nie-róbmy-strasznych-głupot za innowacyjne.

    > Jak coś nie powstało w M$ to od razu jest OpenSource? :D

    O tyle nietrafione pytanie, że akurat to od początku było OpenSource,
    i jako implementacje (w tym okrojona z kryptografii) i jako
    standard. Również przykład kopiowania przez komercyjny produkt.

    > Bzdura. Pomijając fakt istnienia 32-bitowych systemów operacyjnych
    > (chociażby Xenix napisany przez SCO dla Microsoftu na bazie Unixow z
    > AT&T) to DJGPP nie był ani pierwszą ani jedyną tego typu "nakładką na
    > DOS" (choć zgoda, był OpenSource ale sama idea tam się nie narodziła :D)

    No tak, 386 nie jest opensource, z tym się zgodzę.

    > Że niby Python narodził się w środowisku OpenSource albo że jest "dużą
    > innowacją"? Poczytaj dokładniej :D

    Ok, malutką innowacją, za to dość popularną. Pożycz miarki innowacji,
    moją gdzieś wcięło.

    > Być może, nie znam detali.

    Wszystkich detali prawie nikt nie zna, równie dobrze możnaby
    uczyć się encyklopedii na pamięć.

    > Pierwszy tego typu uniwersalny filesystem to był tar - stosowany jeszcze
    > w czasach taśm magnetycznych. Potem były takie rzeczy jak UFS czy
    > chociażby microsoftowy FAT - filesystemy o otwartej specyfikacji ale nie
    > implementacji :D

    Tar? Fat? UFS? Może najpierw zajrzyj na wikipedię, bo najwyraźniej nawet
    nie wiesz o jakiej galaktyce mowa.

    > I nie odkryło go też OpenSource :D Powstał w Xeroxie jako produkt jak
    > najbardziej ClosedSource :D

    A kto odkrył klawiaturę?

    > sprzęt
    >
    > No nie, chcesz powiedzieć, że grafikę 3D wymyślili ludzie z OpenSource?
    > :D

    W dużej mierze. Przynajmniej na etapie, gdy jeszcze nie opierała się
    o trójkąty albo właśnie ktoś na to wpadł, żeby tak było.

    > Pierwszy był program talk na komercyjnych unixach, kiedy jeszcze twórcy
    > ICQ robili w pieluchy :D Pozatym ICQ nie był OpenSource :D

    Znowu, jak nie pamiętasz to zajrzyj na wikipedię. Gdzie talk a
    gdzie ICQ.

    > X Windows System nie narodził się jako OpenSource, choć teraz już jest
    > (Xorg). Jeśli masz na myśli pierwszy system Xeroxa (który nigdy chyba
    > nie został wyorzystany poza samym Xeroxem :D) to też nie był OpenSource
    > :D

    EOT, bo ktoś tu nie rozróżnia zdalnego desktopu od Roaming Profile i
    pewnie też od Królewny Snieżki.

    > Tak, są wystarczająco DUŻYMI KLONAMI komercyjnych produktów :D

    Nawet czasami są po części komercyjne, co nie zmienia faktu,
    że podstawą są otwarte standardy, protokoły i idee. Porównaj
    z tym nowym formatem office'a przpchniętym kolanem przez ISO,
    który jest po części zamknięty chociaż jest pubnlicznym
    standardem.

    OpenSource to coś więcej niż otwarty kod od zawsze, a od jakiegoś
    czasu niezły biznes. Jak do tego doszło, skoro to takie wtórne?
    OpenSoruce to tacy technologiczni Chińczycy?

    --
    Edek