-
Path: news-archive.icm.edu.pl!news.gazeta.pl!newsfeed.pionier.net.pl!news.nask.pl!new
s.nask.org.pl!news.onet.pl!not-for-mail
From: J.F. <j...@p...onet.pl>
Newsgroups: pl.misc.samochody
Subject: Re: socjalizm na calego
Date: Sat, 18 Sep 2010 10:46:47 +0200
Organization: -
Lines: 30
Message-ID: <t...@4...com>
References: <i6sbtp$ffj$1@node2.news.atman.pl> <4c91d75c$1@news.home.net.pl>
<b...@l...institute.com>
<7...@4...com>
<em3lqno6xvyk$.dlg@lepper.institute.com> <i6v5cb$n8a$1@news.onet.pl>
<w...@l...institute.com>
<g...@4...com>
<1jk4tjmkwkndx$.dlg@lepper.institute.com>
NNTP-Posting-Host: h82-143-187-50-static.e-wro.net.pl
Mime-Version: 1.0
Content-Type: text/plain; charset=ISO-8859-2
Content-Transfer-Encoding: 8bit
X-Trace: news.onet.pl 1284799604 21655 82.143.187.50 (18 Sep 2010 08:46:44 GMT)
X-Complaints-To: n...@o...pl
NNTP-Posting-Date: Sat, 18 Sep 2010 08:46:44 +0000 (UTC)
X-Newsreader: Forte Agent 1.93/32.576 English (American)
Xref: news-archive.icm.edu.pl pl.misc.samochody:2311348
[ ukryj nagłówki ]On Fri, 17 Sep 2010 21:23:22 +0100, Waldek Godel wrote:
>Dnia Fri, 17 Sep 2010 22:13:20 +0200, J.F. napisał(a):
>> Czasem wystarczy logicznie pomyslec .. skoro producenci je stosuja, to
>> widac sa potrzebne :-)
>A którzy stosują te bardziej skomplikowane od katalizatorów z benzyniaków?
Najwyrazniej tak, skoro musza miec te same funcje co benzynowy i
jeszcze dwie dodatkowe.
>I jak katalizator może byc mniej skomplikowany od sitka?
sitko, plus uklad doprowadzania plynu, plus odpowiednie oprogramowanie
w komputerze, plus pare sond wiecej, plus wymuszony styl jazdy ...
plus jeszcze odsiarczanie paliwa.
Oszczednosc diesla skladala sie z trzech czesci - wyzszej sprawnosci,
bardziej energetycznego paliwa - na litr i nizszego podatku/ceny.
Drugi skladnik jest iluzoryczny, trzeci doprowadzilsmy do odwrotnosci.
Moze to naprawde ma sens zeby ciezarowki jezdzily na ON a osobowe na
benzyne. Trzeba by wziasc jakies dwie wspolczesne konstrukcje i
gruntownie porownac. Moze naprawde nie ma sensu stawiac na nieco
oszczedniejsze diesle jesli to oznacza wieksze straty na reforming
paliwa, masywniejsze silniki, turbiny, i na koniec gorsze powietrze.
I jeszcze mozna by w badania biopaliwa wplesc.
J.
Następne wpisy z tego wątku
- 18.09.10 10:54 J.F.
- 18.09.10 11:10 Waldek Godel
- 18.09.10 11:10 Waldek Godel
- 18.09.10 11:12 jacek2v
- 18.09.10 11:18 jacek2v
- 18.09.10 11:22 jacek2v
- 18.09.10 11:24 Waldek Godel
- 18.09.10 11:50 J.F.
- 18.09.10 11:55 J.F.
- 18.09.10 11:57 Waldek Godel
- 18.09.10 12:05 Waldek Godel
- 18.09.10 12:59 J.F.
- 18.09.10 12:59 Robert Rędziak
- 18.09.10 13:09 Waldek Godel
- 18.09.10 13:16 J.F.
Najnowsze wątki z tej grupy
- nie wyrzucaj starych opon
- znów elektryk:P
- "Ręczny" a przegląd.
- Akwarium w aucie
- światła znów wlączyli
- nie lekceważ termostatu
- Autocom CAN CDP+ wysokie kody błędów
- wielkie bu
- Motodziennik #305 Nowy ELEKTRYK za 350 złotych miesięcznie? Kreatywne kredytowanie problemów
- Idzie zima...czyli zaczynamy TETRIS :)
- sprężyny przednie ściśnięte
- Kolejny spaliniak się zjarał
- nie chcem ale muszem zapytać
- test dokładności wskazań zużycia paliwa/energii przez komputery pokładowe (ADAC)
- jak to na autostradzie
Najnowsze wątki
- 2024-12-18 Katowice => Architekt rozwiązań (doświadczenie w obszarze Java, AWS
- 2024-12-18 Poznań => Dyspozytor Międzynarodowy <=
- 2024-12-18 Katowice => System Architect (background deweloperski w Java) <=
- 2024-12-18 Gdańsk => System Architect (Java background) <=
- 2024-12-18 Warszawa => Helpdesk Specialist <=
- 2024-12-18 Katowice => Kierownik Działu Zarządzania Platformą Wirtualizacji i
- 2024-12-18 Bieruń => Regionalny Kierownik Sprzedaży (OZE) <=
- 2024-12-18 Żerniki => Employer Branding Specialist <=
- 2024-12-18 Gliwice => Specjalista ds. public relations <=
- 2024-12-18 Kablówka z modułem CAM
- 2024-12-18 Warszawa => Spedytor międzynarodowy <=
- 2024-12-18 Wróblewo => Analityk finansowy <=
- 2024-12-18 Gdańsk => Specjalista ds. Sprzedaży <=
- 2024-12-18 Lublin => Delphi Programmer <=
- 2024-12-18 Bieruń => Team Lead / Tribe Lead FrontEnd <=