  • Data: 2010-09-18 11:10:09
    Temat: Re: socjalizm na calego
    Od: Waldek Godel <n...@o...info> szukaj wiadomości tego autora

    Dnia Sat, 18 Sep 2010 10:46:47 +0200, J.F. napisał(a):

    > sitko, plus uklad doprowadzania plynu, plus odpowiednie oprogramowanie
    > w komputerze, plus pare sond wiecej, plus wymuszony styl jazdy ...
    > plus jeszcze odsiarczanie paliwa.

    że co???
    Eolys nie jest obowiązkowy oraz nie jest nigdzie doprowadzany, raczej
    dozowany i to w bardzo prosty sposób. Oprócz tego Eolys własnie powoduje,
    że styl jazdy jest mniej wymuszony.
    Może by się parę dieslofobów nauczyło co to jest, jak działa i chociaż z
    grubsza jak jest skonstruowane, to będzie można o tym rozmawiać? Tak, wiem,
    zawsze będzie paru domorosłych guru jak Jurand czy Zrzędziak który nie
    odróżnia mocznika od tlenku ceru a Euro 5 z Euro 6, ale inni mogli by
    trzymać jakiś poziom... choćby niski, ale zawsze.

    > Oszczednosc diesla skladala sie z trzech czesci - wyzszej sprawnosci,
    > bardziej energetycznego paliwa - na litr i nizszego podatku/ceny.
    >
    > Drugi skladnik jest iluzoryczny, trzeci doprowadzilsmy do odwrotnosci.

    Angole od zawsze mają odwrotnie i wciąż lubią diesle. Widocznie 7 litrów po
    mieście jest dla nich istotnie mniej niż 10.

    > gruntownie porownac. Moze naprawde nie ma sensu stawiac na nieco
    > oszczedniejsze diesle jesli to oznacza wieksze straty na reforming
    > paliwa, masywniejsze silniki, turbiny, i na koniec gorsze powietrze.

    Twierdzisz, że silnik 1.6 jest istotnie masywniejszy od silnika 1.4?
    I w takim razie jakim cudem od wielu lat działają silniki 2.0 HDi oraz 2.0
    HPi zbudowane na tym samym kadłubie?
    Zresztą co ja mówię o HDi, słynne silniki XUD skonstruowane w latach 70
    mają wspólny kadłub z benzynowymi silnikami XU (choć faktycznie, głowica
    tam JEST masywniejsza, ale głowica to nie silnik, a wtedy benzyniaki
    różniły się brakiem komory spalania)

    --
    Pozdrowienia, Waldek Godel