  • Data: 2011-07-25 10:04:16
    Temat: Re: slajdy z Indii i Syrii
    Od: Filla Kris <f...@p...onet.pl> szukaj wiadomości tego autora

    W dniu 24/07/2011 21:48, Andrzej Lawa pisze:

    > No to teoretycznie możesz mieć problem, jak któryś z nich siebie zobaczy
    > i będzie mu się chciało ;->
    > Czyn zasadniczo podlega pod jurysdykcję miejsca jego popełnienia.
    > W praktyce pewnie nic ci nie grozi, ale ryzyko, że ktoś się upomni o
    > kasę za publikację wizerunku, istnieje.

    Milam juz przypadek ze dziewczyna z Mongolii odnalazla siebie na zdjeciu
    w mojej galerii. Poprosila tylko o zmiane opisu pod zdjeciem, bo nie
    jest juz mieszkanka Ulan Bator.
    To jak w takim razie radza sobie wydawnictwa takie jak np National
    Geographic ktore w przeciwieństwie do moich publikacji sa wydawnictwami
    komercyjnymi i czerpia z tego zyski. Jesli ktos kogo nie moglem zapytac
    odnalazl by siebie i nie zyczylby sobie jego wizerunku to zdjecie usune.
    Mialem tez przypadek ze robilem zdjeie pewnemu starcu w Malezji
    http://filla.pl/azja/malaysia/malaysia/show.php?n=8 po roku to ja go
    odnalazlem. Okazalo sie ze jest slawnym poeta malezyjskim nazywa sie
    Samad Said. Oczywiscie napisalem do niego czy pamieta kiedy mu robilem
    zdjecie i czy nie ma nic przeciwko ze jego wizerunek jest w mojej galerii.
    Z mojego doswiadczenia podrozniczego wiem ze ludzie np w Azji lubia byc
    fotografowani (choc nie wszyscy) Czuja nawet swoista dume ze ich
    wybrałes do fotografii. Nawet jesli chodzi o dzieci, nikt mi nigdy nie
    zabronil w przeciwienstwie do krajow zachodnich, Polski szczegolnie,
    gdzie w takiej sytuacji moge miec pana policjanta stojacego za mna po
    wycelowaniu obiektywu w jakies dzieci.
    KF

    --
    Zapraszam do mojej galerii