eGospodarka.pl
eGospodarka.pl poleca

eGospodarka.plGrupypl.sci.inzynieriasilownik pneumatycznyRe: silownik pneumatyczny
  • X-Received: by 10.157.11.248 with SMTP id 111mr6146647oth.4.1481590866442; Mon, 12
    Dec 2016 17:01:06 -0800 (PST)
    X-Received: by 10.157.11.248 with SMTP id 111mr6146647oth.4.1481590866442; Mon, 12
    Dec 2016 17:01:06 -0800 (PST)
    Path: news-archive.icm.edu.pl!news.icm.edu.pl!news.nask.pl!news.nask.org.pl!news.unit
    0.net!feeder.erje.net!2.us.feeder.erje.net!newspeer1.nac.net!border2.nntp.dca1.
    giganews.com!nntp.giganews.com!n6no5931320qtd.0!news-out.google.com!j8ni40967qt
    c.0!nntp.google.com!n6no5931315qtd.0!postnews.google.com!glegroupsg2000goo.goog
    legroups.com!not-for-mail
    Newsgroups: pl.sci.inzynieria
    Date: Mon, 12 Dec 2016 17:01:06 -0800 (PST)
    In-Reply-To: <584edfcb$0$640$65785112@news.neostrada.pl>
    Complaints-To: g...@g...com
    Injection-Info: glegroupsg2000goo.googlegroups.com; posting-host=61.32.100.3;
    posting-account=s_knbgoAAABnjazG523hnYRJDlH9qW0F
    NNTP-Posting-Host: 61.32.100.3
    References: <584e6ab9$0$5156$65785112@news.neostrada.pl>
    <c...@g...com>
    <584e9e75$0$15202$65785112@news.neostrada.pl>
    <1...@g...com>
    <584edfcb$0$640$65785112@news.neostrada.pl>
    User-Agent: G2/1.0
    MIME-Version: 1.0
    Message-ID: <e...@g...com>
    Subject: Re: silownik pneumatyczny
    From: Konrad Anikiel <a...@g...com>
    Injection-Date: Tue, 13 Dec 2016 01:01:06 +0000
    Content-Type: text/plain; charset=UTF-8
    Content-Transfer-Encoding: quoted-printable
    Lines: 62
    Xref: news-archive.icm.edu.pl pl.sci.inzynieria:37542
    [ ukryj nagłówki ]

    W dniu wtorek, 13 grudnia 2016 02:35:24 UTC+9 użytkownik J.F. napisał:
    > Użytkownik "Konrad Anikiel" napisał w wiadomości grup
    > dyskusyjnych:142dea8e-6d2f-4480-8d0b-98ea3802e210@go
    oglegroups.com...
    > W dniu poniedziałek, 12 grudnia 2016 21:56:22 UTC+9 użytkownik J.F.
    > napisał:
    > > >> https://www.youtube.com/watch?v=r9-bFfDiflg
    > > >
    > >> Magnetycznie, to bym sie nie pytal - zobacz jak wyglada tlok w tym
    > >> silowniku.
    >
    > >No tak. Nudny ten filmik, nie chciało się oglądać. Tu jest rysunek
    > >https://goo.gl/images/Rzq4EV
    > >Taśma stalowa, ciśnienie dopycha ją od środka, tłok ma uszczelnienia
    > >na dwóch końcach, a na środku gdzie nie ma ciśnienia- odchyla tę
    > >taśmę w dół, poniżej łącznika który przesuwa się w szczelinie.
    >
    > Dziekuje, tak sie zaczalem domyslac, bo innego wyjscia nie ma ... ale
    > lepiej zobaczyc czarno na bialym.
    >
    > Szczelne to chyba nie bedzie ?
    > Ale przy pneumatyce drobny przeciek moze nie przeszkadza.

    Szczelne to będzie dopóki styk między wewnętrzną taśmą i powierzchnią cylindra do
    której ta taśma przylega jest czysty. Jak wpadną tam paprochy, to się nie uszczelni.
    Dla ochrony przed paprochami jest ta zewnętrzna taśma. Nie ma problemu jak tłok się
    nie rusza. Jak się rusza to lecą paprochy, plus dochodzi niedokładość uszczelnienia w
    miejscu gdzie wewnętrzna taśma prześlizguje się przez szparę w zespole tłoka. Ale
    nawet jak trochę powietrza gdzieś syknie, to nie ma tego złego. Zdmuchnie ewentualne
    paprochy zanim dostaną się do powierzchni uszczelniających.
    Następny problem to co dzieje się po tej stronie tłoka gdzie nie ma ciśnienia. Nic
    nie dociska taśmy od wewnątrz, syf się sypie bez opamiętania. Na szczęście zrobili to
    tak że łatwo jest wszystko rozebrać i wyczyścić. Tylko komu się chce latać teraz po
    całej fabryce, zatrzymywać maszyny i czyść to wszystko w kółko. W czasach kiedy od
    urządzeń przemysłowych oczekuje się dziesiątek lat bezawaryjnej pracy...

    >
    > P.S. Kiedys mi pokazywali cylinder z tlokiem i tloczyskiem, ale
    > ciekawe bylo to, ze niemal tarcia na tym tloku nie bylo.
    > Zero oporow, czy prawie zero. A szczelnosc dosc dobra.
    >
    > A to jak zrobili ? Tu juz nie mam pomyslow.


    Zawsze jest kompromis pomiędzy siłą docisku uszczelek a ich trwałością. Dociśniesz
    fest, to będzie szczelne nawet jak się zetrze do połowy. Dociśniesz słabiutko- chodzi
    lekko, ale szybko się rozszczelni od zużycia małej warstwy gumy. Pójdziesz w
    zaawansowaną trybologię, zaczniesz nanosić powłoki poślizgowe, zmniejszające zużycie-
    idziesz w koszty. Dasz radę coś sprzedać drożej od konkurencji?

Podziel się

Poleć ten post znajomemu poleć

Wydrukuj ten post drukuj


Następne wpisy z tego wątku

Najnowsze wątki z tej grupy


Najnowsze wątki

Szukaj w grupach

Eksperci egospodarka.pl

1 1 1

Wpisz nazwę miasta, dla którego chcesz znaleźć jednostkę ZUS.

Wzory dokumentów

Bezpłatne wzory dokumentów i formularzy.
Wyszukaj i pobierz za darmo: