  • 61. Data: 2012-11-24 13:26:35
    Temat: Re: silnik przyszlosci
    Od: Bydlę <p...@g...com>

    On 2012-11-23 09:50:43 +0000, Iksiński
    <grupy_WYTNIJ_TO_@_WYTNIJ_TO_poczta.onet.pl> said:

    > Nie mam wątpliwośći, że w momencie, kiedy użycie prądu do napędzania
    > pojazdów będzie na tyle duże, że akcyza zaczęłaby przynosić znaczące
    > dochody, to zostanie wprowadzona tak szybko, że kierowcy nawet dobrze
    > się nie zorientują co się dzieje...

    Ech, dzieci, dzieci...
    Gdy nadejdzie taki dzień, to akcyzę zapłacą wszyscy.
    Wyższą, ale za to wszyscy.
    Sądzicie, że urwy (czyli politycy) zaprzepaszczą TAKĄ szansę na
    zwiększenie podatków?
    ;>>>

    --
    Bydlę

  • 62. Data: 2012-11-24 13:33:00
    Od: Bydlę <p...@g...com>

    On 2012-11-23 14:15:20 +0000, "J.F" <j...@p...onet.pl> said:

    > Jakbym tak zawsze mial 15 minut tankowac, to troche bym sie wsciekl ...

    Bo popełniasz błąd w rozumowaniu - w mieście będziesz miał się poruszać
    KM, a tankowanie prądem dla mieszkańca _domu_jednorodzinnego_ poza
    miastem nie będzie problemem - codziennie po osiem godzin; w garażu
    lub przed.
    I po problemie - z punktu widzenia polityków.
    ;>

    --
    Bydlę

  • 63. Data: 2012-11-24 19:58:58
    Od: Karolek <d...@o...pl>

    W dniu 2012-11-24 00:51, b...@k...math.uni.lodz.pl pisze:

    > Ktoś już eksperymentuje z ciężarowkami z pantografem. Taki trolejbus,
    > ale zamiast ludzi wozi ładunek.
    > Niestety linka znaleść nie mogę :(

    http://technologie.gazeta.pl/internet/1,104530,11793
    050,Wielki_powrot_trolejbusow___Siemens_testuje_elek
    tryczne.html

    --
    Karolek

  • 64. Data: 2012-11-24 23:17:43
    Od: Gotfryd Smolik news <s...@s...com.pl>

    On Sat, 24 Nov 2012, Bydlę wrote:

    > Ech, dzieci, dzieci...
    > Gdy nadejdzie taki dzień, to akcyzę zapłacą wszyscy.

    :)
    Czy to nie Tesla właśnie kiedyś dawał objaśnienie ministrowi finansów?
    Coś w stylu "jeszcze nie wiem jak to będzie używane, ale pana następcy
    już sobie z tego podatki wycisną" ;>

    pzdr, Gotfryd

  • 65. Data: 2012-11-25 14:44:30
    Od: Marcin N <m...@o...pl>

    W dniu 2012-11-24 01:03, b...@k...math.uni.lodz.pl pisze:

    > Peakoil osiągnęliśmy ok 2006 roku, wydobycie będzie stopniowo malało a
    > chętnych przybywa (Chiny, Indie...)

    Mów dalej. Skąd te informacje?

    --
    MN

  • 66. Data: 2012-11-25 14:48:07
    Od: Marcin N <m...@o...pl>

    W dniu 2012-11-23 18:23, J.F pisze:

    > RoManie, ale ropa sie kiedys skonczy. I co proponujesz - alkohol, owies,
    > czy doprowadzenie do stacji 5MW ?

    Wtedy nie będzie wyjścia.
    Jednak teraz te elektryczne próbuje się sprzedawać jako alternatywę dla
    spalinowych - którą po prostu nie są. Co więcej, każe się za to płacić
    horrendalne pieniądze. Nic wiec dziwnego, że ludzie są sceptyczni - bo
    mają wybór.

    Gdy wyboru nie będzie - będzie można wrócić do tematu na innych
    warunkach, czyli: albo taki (z jego wadami) albo żaden.

    --
    MN

  • 67. Data: 2012-11-25 14:49:05
    Od: Marcin N <m...@o...pl>

    W dniu 2012-11-23 16:34, Ergie pisze:

    > No, jeśli dla Ciebie max moment obrotowy od samego początku nie jest
    > wygodniejszy to nie mam więcej pytań :-)

    A jakie pytania do mnie miałeś?

    --
    MN

  • 68. Data: 2012-11-25 19:29:23
    Od: "Ergie" <e...@s...pl>

    > A jakie pytania do mnie miałeś?

    To już nie ma znaczenia, już wiem, ze nie warto ich zadawać.

    Pozdrawiam
    Ergie

  • 69. Data: 2012-11-25 21:13:26
    Od: Marcin N <m...@o...pl>

    W dniu 2012-11-25 19:29, Ergie pisze:
    > Użytkownik "Marcin N" napisał w wiadomości grup

    > To już nie ma znaczenia, już wiem, ze nie warto ich zadawać.

    Ok. To ja tobie zadam: cóż takiego porywająco użytecznego jest w tym, że
    silnik elektryczny ma tak potężny moment obrotowy od zera? Jak to ma
    zachęcić zwykłego miejskiego kierowcę? Ma startować w wyścigach na 1/4
    mili? W codziennej eksploatacji to ani ziębi, ani grzeje.

    --
    MN

  • 70. Data: 2012-11-25 22:11:27
    Od: Adam Płaszczyca <t...@o...spamnie.org.pl>

    Dnia Sun, 25 Nov 2012 21:13:26 +0100, Marcin N napisał(a):

> [...]
    > zachęcić zwykłego miejskiego kierowcę? Ma startować w wyścigach na 1/4
    > mili? W codziennej eksploatacji to ani ziębi, ani grzeje.

    Nie musisz mieć przekładni. Żadnych biegów etc.

    --