eGospodarka.pl
eGospodarka.pl poleca

eGospodarka.plGrupypl.misc.elektronikasilnik krokowy jako wskazówkaRe: silnik krokowy jako wskazówka
  • Path: news-archive.icm.edu.pl!news.gazeta.pl!not-for-mail
    From: Jarosław Sokołowski <j...@l...waw.pl>
    Newsgroups: pl.misc.elektronika
    Subject: Re: silnik krokowy jako wskazówka
    Date: Tue, 10 Nov 2009 11:42:36 +0000 (UTC)
    Organization: : : :
    Lines: 36
    Message-ID: <s...@f...lasek.waw.pl>
    References: <7...@m...uni-berlin.de> <hcnnuc$101n$1@news2.ipartners.pl>
    <7...@m...uni-berlin.de>
    <v...@4...com>
    <9...@u...googlegroups.com>
    <s...@f...lasek.waw.pl>
    <3...@u...googlegroups.com>
    <s...@f...lasek.waw.pl>
    <n...@4...com>
    <s...@f...lasek.waw.pl>
    <9...@4...com>
    <s...@f...lasek.waw.pl>
    <c...@f...googlegroups.com>
    NNTP-Posting-Host: 87-205-32-229.adsl.inetia.pl
    Mime-Version: 1.0
    Content-Type: text/plain; charset=iso-8859-2
    Content-Transfer-Encoding: 8bit
    X-Trace: inews.gazeta.pl 1257853356 27227 87.205.32.229 (10 Nov 2009 11:42:36 GMT)
    X-Complaints-To: u...@a...pl
    NNTP-Posting-Date: Tue, 10 Nov 2009 11:42:36 +0000 (UTC)
    X-User: zzxxccvv
    User-Agent: slrn/0.9.8.1 (Linux)
    Xref: news-archive.icm.edu.pl pl.misc.elektronika:575264
    [ ukryj nagłówki ]

    Pan Marek Lewandowski napisał:

    >>> Raczej tak ze jak lepszy przestaje dawac impulsy, to sie
    >>> korzysta z drugiego.
    >
    >> Też nie wierzę.
    >
    > Robiłem parę rzeczy dla moto - reguła była prosta:
    > - jeśli już musi być czujnik do czegoś, to musi być przynajmniej
    > awaryjnie zdublowany
    > - jeśli nie może być zdublowany, to musi istnieć awaryjny program
    > pracy bez niego
    > - wyjątki od powyższego są bardzo nieliczne i dotyczą krytycznych
    > systemów jak np. zadajnik od pedału gazu albo układ kierowniczy.

    W to również trudno mi uwierzyć. W kwantyfikator, nie w robienie dla.
    Nie ma pomysłu co robic gdy w chłodnicy pojawi się dziura, gdy
    zepsują się wycieraczki, gdy zmostkuje się świeca lub uszkodzi
    izolacja przewodu wysokiego napięcia. Można by było umieścić dwa
    redundantne czujniki przy kole zamachowym współpracujące z dwoma
    występami. To by było logiczne działanie w kierunku podniesienia
    niezawodności (jeśli ktoś uzna, że nie umie nawinąć niezawodej cewki).
    Ale pozostawienie klasycznego aparatu zapłonowego w sytuacji, gdy
    jest już *w pełni funkcjonalny* układ z czujnikiem na kole, to co
    innego. To jakby w silniku z wtryskiem zostawić na wszslki wypadek
    gaźnik. Moje podejrzenia skłąniają się ku temu, że nowy układ nie
    zawsze jest w pełni funkcjonalny -- stary realizuje np. rozdział
    zapłonu (szczegółów nie chcę wymyślać, tak tylko przypuszczam).

    -- Jarek

    PS
    We współczesnych tłokowych silnikach lotniczych zdaje się jest obowiązek
    zdublowania *całego* układu zapłonowego. Są dwa (takie same) czujniki,
    regulatory, cewki zapłonowe, przewody wysokiego napięcia. I oczywiście
    dwie świece w każdym cylindrze. Ale to całkiem co innego.

Podziel się

Poleć ten post znajomemu poleć

Wydrukuj ten post drukuj


Następne wpisy z tego wątku

Najnowsze wątki z tej grupy


Najnowsze wątki

Szukaj w grupach

Eksperci egospodarka.pl

1 1 1

Wpisz nazwę miasta, dla którego chcesz znaleźć jednostkę ZUS.

Wzory dokumentów

Bezpłatne wzory dokumentów i formularzy.
Wyszukaj i pobierz za darmo: