eGospodarka.pl
eGospodarka.pl poleca

eGospodarka.plGrupypl.misc.samochodysiła uderzeniowa pasażera to czasem 3 tony › Re: siła uderzeniowa pasażera to czasem 3 tony
  • Path: news-archive.icm.edu.pl!news.icm.edu.pl!uw.edu.pl!newsgate.cistron.nl!newsgate.
    news.xs4all.nl!news2.euro.net!82.197.223.106.MISMATCH!feeder1.cambriumusenet.nl
    !feed.tweaknews.nl!209.197.12.246.MISMATCH!nx02.iad01.newshosting.com!newshosti
    ng.com!newsfeed.neostrada.pl!unt-exc-01.news.neostrada.pl!unt-spo-a-01.news.neo
    strada.pl!news.neostrada.pl.POSTED!not-for-mail
    Date: Fri, 24 Jun 2011 09:44:24 +0200
    From: Arendt Djickmann <m...@4...com>
    User-Agent: Mozilla/5.0 (Windows; U; Windows NT 6.0; pl; rv:1.9.2.18) Gecko/20110616
    Thunderbird/3.1.11
    MIME-Version: 1.0
    Newsgroups: pl.misc.samochody
    Subject: Re: siła uderzeniowa pasażera to czasem 3 tony
    References: <iu0c0d$g2c$1@inews.gazeta.pl> <iu0ej5$oa4$1@inews.gazeta.pl>
    <iu0kff$976$1@inews.gazeta.pl>
    In-Reply-To: <iu0kff$976$1@inews.gazeta.pl>
    Content-Type: text/plain; charset=ISO-8859-2; format=flowed
    Content-Transfer-Encoding: 8bit
    Lines: 44
    Message-ID: <4e044043$0$2486$65785112@news.neostrada.pl>
    Organization: Telekomunikacja Polska
    NNTP-Posting-Host: 83.19.6.242
    X-Trace: 1308901443 unt-rea-a-02.news.neostrada.pl 2486 83.19.6.242:37532
    X-Complaints-To: a...@n...neostrada.pl
    Xref: news-archive.icm.edu.pl pl.misc.samochody:2378767
    [ ukryj nagłówki ]

    W dniu 2011-06-24 02:07, Michał pisze:
    > Pawel \O'Pajak\<o...@g...pl> napisał(a):
    >
    >> Powitanko,
    >>
    >>> zgadza sie ze owe 100kg faceta może podczas wypadku być porównywalne ze
    >>> statycznymi 3 tonami. ale aby osiągnąć taki stan, auto będzie musiało
    >>> mieć takie przeciążenie, ze ten na fotelu kierowcy już będzie trupem!
    >>
    >> Jak nietrudno policzyc, to jest 30g. Calkiem realna wartosc prze
    >> stosunkowo niewielkim dzwonie.
    >>
    >>> Tak wiec pytam, czy Waszym zdaniem, (zgaduje...) 90km/h "w ścianę" jest
    >>> w stanie nie spowodować poważnych obrażeń u kierowcy, ale nadać takie
    >>> przyśpieszenie pasażerowi żeby ten zabił szofera?
    >>
    >> Policzmy. Zakladamy droge "hamowania" 1,5m i dla uproszczenia
    >> przyjmujemy, ze jest to ruch jednostajnie opozniony, czyli przod sie
    >> gnie z jednakowa sila podczas calego zderzenia.
    >> t=2s/Vpocz=3/25=0,12s
    >> a=deltaV/delta t = 25/0,12 = 208,3g
    >> Raczej marne szanse na szybka identyfikacje zwlok. Jesli ten z tylu nie
    >> zapial pasow, to ten z przodu obrywa dodatkowo 2 autobusami w plecy.
    >
    >
    > bzdury!
    > to zupełnie nie tak.
    To nie bzdury tylko chłyt merkatingowy.
    1. Siłę mierzy się w Newtonach, Dynach, ewentualnie kgsiły (załóżmy że
    nawet wielokrotność to będzie tona siły) ale nie w tonach które są
    jednostkami masy.
    2. Siła=masa*przyśpieszenie (F=m*a). W najprostszym przypadku.
    3. g=9,81m/sek^2, więc ciało które w warunkach przyciągania ziemskiego
    waży 100kg będzie ważyło 3000kg jeśli przyśpieszenie osiągnie okolo 30g
    (dla prostego rachunku) czyli 30*9,81 m/sek^2. (294,3m/sek^2).
    4. I co najważniejsze - w uproszczeniu - takie przyśpieszenie/opóźnienie
    można osiągnąć kiedy w ciągu 1sek wyhamuje się od 294m/sek do 0. Co daje
    prędkość początkową (3600*294)/1000 km/h a więc żeby osiągnąć
    przeciążenie 30g w trzeba się zderzyć ze ścianą z prędkością 1058 km/h.
    (przy założeniu że hamowanie trwa 1/sek).

    --
    Pozdrawiam,
    Marcin QWE.

Podziel się

Poleć ten post znajomemu poleć

Wydrukuj ten post drukuj


Następne wpisy z tego wątku

Najnowsze wątki z tej grupy


Najnowsze wątki

Szukaj w grupach

Eksperci egospodarka.pl

1 1 1

Wpisz nazwę miasta, dla którego chcesz znaleźć jednostkę ZUS.

Wzory dokumentów

Bezpłatne wzory dokumentów i formularzy.
Wyszukaj i pobierz za darmo: