-
Data: 2011-06-24 09:44:24
Temat: Re: siła uderzeniowa pasażera to czasem 3 tony
Od: Arendt Djickmann <m...@4...com> szukaj wiadomości tego autora
[ pokaż wszystkie nagłówki ]W dniu 2011-06-24 02:07, Michał pisze:
> Pawel \O'Pajak\<o...@g...pl> napisał(a):
>
>> Powitanko,
>>
>>> zgadza sie ze owe 100kg faceta może podczas wypadku być porównywalne ze
>>> statycznymi 3 tonami. ale aby osiągnąć taki stan, auto będzie musiało
>>> mieć takie przeciążenie, ze ten na fotelu kierowcy już będzie trupem!
>>
>> Jak nietrudno policzyc, to jest 30g. Calkiem realna wartosc prze
>> stosunkowo niewielkim dzwonie.
>>
>>> Tak wiec pytam, czy Waszym zdaniem, (zgaduje...) 90km/h "w ścianę" jest
>>> w stanie nie spowodować poważnych obrażeń u kierowcy, ale nadać takie
>>> przyśpieszenie pasażerowi żeby ten zabił szofera?
>>
>> Policzmy. Zakladamy droge "hamowania" 1,5m i dla uproszczenia
>> przyjmujemy, ze jest to ruch jednostajnie opozniony, czyli przod sie
>> gnie z jednakowa sila podczas calego zderzenia.
>> t=2s/Vpocz=3/25=0,12s
>> a=deltaV/delta t = 25/0,12 = 208,3g
>> Raczej marne szanse na szybka identyfikacje zwlok. Jesli ten z tylu nie
>> zapial pasow, to ten z przodu obrywa dodatkowo 2 autobusami w plecy.
>
>
> bzdury!
> to zupełnie nie tak.
To nie bzdury tylko chłyt merkatingowy.
1. Siłę mierzy się w Newtonach, Dynach, ewentualnie kgsiły (załóżmy że
nawet wielokrotność to będzie tona siły) ale nie w tonach które są
jednostkami masy.
2. Siła=masa*przyśpieszenie (F=m*a). W najprostszym przypadku.
3. g=9,81m/sek^2, więc ciało które w warunkach przyciągania ziemskiego
waży 100kg będzie ważyło 3000kg jeśli przyśpieszenie osiągnie okolo 30g
(dla prostego rachunku) czyli 30*9,81 m/sek^2. (294,3m/sek^2).
4. I co najważniejsze - w uproszczeniu - takie przyśpieszenie/opóźnienie
można osiągnąć kiedy w ciągu 1sek wyhamuje się od 294m/sek do 0. Co daje
prędkość początkową (3600*294)/1000 km/h a więc żeby osiągnąć
przeciążenie 30g w trzeba się zderzyć ze ścianą z prędkością 1058 km/h.
(przy założeniu że hamowanie trwa 1/sek).
--
Pozdrawiam,
Marcin QWE.
Następne wpisy z tego wątku
- 24.06.11 09:48 p0li
- 24.06.11 10:03 Robert_J
- 24.06.11 10:09 Tomasz Pyra
- 24.06.11 10:21 LEPEK
- 24.06.11 10:27 Tomasz Pyra
- 24.06.11 11:07 Alexy
- 24.06.11 11:12 RoMan Mandziejewicz
- 24.06.11 11:56 Sebastian Kaliszewski
- 24.06.11 12:22 Arendt Djickmann
- 24.06.11 12:24 kamil
- 24.06.11 12:32 RoMan Mandziejewicz
- 24.06.11 12:44 Sebastian Kaliszewski
- 24.06.11 13:42 Pawel \"O'Pajak\
- 24.06.11 14:44 Robert_J
- 24.06.11 15:00 PM
Najnowsze wątki z tej grupy
- Odśnieżanie samochodu
- PV teraz
- Czy chodzenie jest ekologiczne?
- skurwiałe miasto
- e-paper
- Ściemniacze na parkingach
- kilka pytań o klimę
- genialny pomysł
- diesel z otwartą komorą
- Spalił się spaliniak
- Jebany POPiS. Mamy się cieszyć że rząd Tuska naprawił spierdolone porozumienie z UE?
- W zyciu warto miec szczescie
- Elektryki
- PROGRAM DOPŁAT DO AUT ELEKTRYCZNYCH TO ABSURD. ZA ŚRODKI Z KPO KUPIMY NIEMIECKIE I CHIŃSKIE AUTA
- ceny OC
Najnowsze wątki
- 2025-02-17 Kraków => MS Dynamics 365BC/NAV Developer <=
- 2025-02-17 Chrzanów => Programista NodeJS <=
- 2025-02-17 Warszawa => Node.js / Fullstack Developer <=
- 2025-02-17 Białystok => System Architect (Java background) <=
- 2025-02-17 Białystok => Solution Architect (Java background) <=
- 2025-02-17 Gliwice => Team Lead / Tribe Lead FrontEnd <=
- 2025-02-17 Gdańsk => PHP Developer <=
- 2025-02-17 Warszawa => Senior ASP.NET Developer <=
- 2025-02-17 Gliwice => Business Development Manager - Network and Network Security
- 2025-02-17 Mińsk Mazowiecki => Area Sales Manager OZE <=
- 2025-02-17 Odśnieżanie samochodu
- 2025-02-17 Katowice => Regionalny Kierownik Sprzedaży (OZE) <=
- 2025-02-17 Dęblin => JavaScript / Node / Fullstack Developer <=
- 2025-02-17 Pompiarze...
- 2025-02-16 PV teraz