-
Path: news-archive.icm.edu.pl!news.gazeta.pl!not-for-mail
From: " Michał" <m...@g...SKASUJ-TO.pl>
Newsgroups: pl.misc.samochody
Subject: Re: siła uderzeniowa pasażera to czasem 3 tony
Date: Fri, 24 Jun 2011 00:07:11 +0000 (UTC)
Organization: "Portal Gazeta.pl -> http://www.gazeta.pl"
Lines: 68
Message-ID: <iu0kff$976$1@inews.gazeta.pl>
References: <iu0c0d$g2c$1@inews.gazeta.pl> <iu0ej5$oa4$1@inews.gazeta.pl>
NNTP-Posting-Host: localhost
Content-Type: text/plain; charset=ISO-8859-2
Content-Transfer-Encoding: 8bit
X-Trace: inews.gazeta.pl 1308874031 9446 172.20.26.241 (24 Jun 2011 00:07:11 GMT)
X-Complaints-To: u...@a...pl
NNTP-Posting-Date: Fri, 24 Jun 2011 00:07:11 +0000 (UTC)
X-User: mttj
X-Forwarded-For: 91.150.220.115
X-Remote-IP: localhost
Xref: news-archive.icm.edu.pl pl.misc.samochody:2378745
[ ukryj nagłówki ]Pawel \O'Pajak\ <o...@g...pl> napisał(a):
> Powitanko,
>
> > zgadza sie ze owe 100kg faceta może podczas wypadku być porównywalne ze
> > statycznymi 3 tonami. ale aby osiągnąć taki stan, auto będzie musiało
> > mieć takie przeciążenie, ze ten na fotelu kierowcy już będzie trupem!
>
> Jak nietrudno policzyc, to jest 30g. Calkiem realna wartosc prze
> stosunkowo niewielkim dzwonie.
>
> > Tak wiec pytam, czy Waszym zdaniem, (zgaduje...) 90km/h "w ścianę" jest
> > w stanie nie spowodować poważnych obrażeń u kierowcy, ale nadać takie
> > przyśpieszenie pasażerowi żeby ten zabił szofera?
>
> Policzmy. Zakladamy droge "hamowania" 1,5m i dla uproszczenia
> przyjmujemy, ze jest to ruch jednostajnie opozniony, czyli przod sie
> gnie z jednakowa sila podczas calego zderzenia.
> t=2s/Vpocz=3/25=0,12s
> a=deltaV/delta t = 25/0,12 = 208,3g
> Raczej marne szanse na szybka identyfikacje zwlok. Jesli ten z tylu nie
> zapial pasow, to ten z przodu obrywa dodatkowo 2 autobusami w plecy.
bzdury!
to zupełnie nie tak.
ze wzoru wyszło 208.3 ale m/s^2 czyli 20g - czyli bardzo bezpiecznie :)
(limity bezpieczeństwa to są 45g) pilot w myśliwcu ma 3x miej przez
długi (powiedzmy 40x dłuższy) czas i może pilotować.
ale to i tak nie o to chodzi.
To co jest policzone to przeciążenia gościa na przednim fotelu
zapiętego w pasy.
gościa z tyłu nie interesuje ile się ten samochód zgniecie,
bo on w trakcie zgniatania się auta leeeeci do przodu i nic
go nie trzyma.
On generalnie przywali w tego przed nim jak auto się zatrzyma lub
prawie zatrzyma i dystans na liczenie przeciążenia będzie z.... 25cm
i i tak wszystko będzie zależało od fotela,
jak ktoś chce niech liczy :)
ja się nie podejmę bo nie wiem ile fotel wytrzyma ale na oko 3 tony
to nie problem - problem jest taki ze te przeciążenia będą znacznie
większe.
Tu jest auto (1992..01') 35mil/h = 56km/h:
http://www.youtube.com/watch?v=fQ-xOplVUyc
dostałem laptopem przez dokładnie ten fotel hamując
ze 120km/h do około 70 metodą "na maxa" czyli zatrzymywanie
auta prawie w miejscu) i to było z 60kg... conajmniej.
pozdrawiam.
--
Wysłano z serwisu Usenet w portalu Gazeta.pl -> http://www.gazeta.pl/usenet/
Następne wpisy z tego wątku
- 24.06.11 09:44 Arendt Djickmann
- 24.06.11 09:48 p0li
- 24.06.11 10:03 Robert_J
- 24.06.11 10:09 Tomasz Pyra
- 24.06.11 10:21 LEPEK
- 24.06.11 10:27 Tomasz Pyra
- 24.06.11 11:07 Alexy
- 24.06.11 11:12 RoMan Mandziejewicz
- 24.06.11 11:56 Sebastian Kaliszewski
- 24.06.11 12:22 Arendt Djickmann
- 24.06.11 12:24 kamil
- 24.06.11 12:32 RoMan Mandziejewicz
- 24.06.11 12:44 Sebastian Kaliszewski
- 24.06.11 13:42 Pawel \"O'Pajak\
- 24.06.11 14:44 Robert_J
Najnowsze wątki z tej grupy
- Izera goli do zera! - co najmniej 383M złotówek wyprowadzonych z budżetu
- koniec zdupy wymysłów
- a Ty jak się zachowasz w godzinie próby?
- Tak wiem.... To oczywiste ale jak oni dzisiaj dziadują na materiale
- Echhhhhh. Marzy mi się SWAP Audi A2 z 1.8 T ;-)
- Dyrektor Toyoty miał rację. Elektryki to ślepa uliczka
- spalinki
- Odśnieżanie samochodu(1)
- wpadłem kołem w dziurę nocusz zdarza się
- Nigdy
- Odśnieżanie samochodu
- PV teraz
- Czy chodzenie jest ekologiczne?
- skurwiałe miasto
- e-paper
Najnowsze wątki
- 2025-03-07 AION przejety
- 2025-03-07 Warszawa => Data Engineer (Tech Leader) <=
- 2025-03-07 Gliwice => Business Development Manager - Dział Sieci i Bezpieczeńst
- 2025-03-07 Warszawa => System Architect (background deweloperski w Java) <=
- 2025-03-07 Gliwice => Business Development Manager - Network and Network Security
- 2025-03-07 Chiny-Kraków => Senior PHP Symfony Developer <=
- 2025-03-07 Gliwice => IT Expert (Network Systems area) <=
- 2025-03-07 Chiny-Kraków => Backend Developer (Node + Java) <=
- 2025-03-07 Warszawa => Architekt rozwiązań (doświadczenie w obszarze Java, AWS
- 2025-03-07 Warszawa => International Freight Forwarder <=
- 2025-03-07 Ostrów Wielkopolski => Konsultant Wdrożeniowy Comarch XL/Optima (Ksi
- 2025-03-07 Wrocław => Konsultant wdrożeniowy Comarch XL (Logistyka, WMS, Produk
- 2025-03-07 Piaseczno => Developer .NET <=
- 2025-03-07 Wrocław => Konsultant wdrożeniowy Comarch XL/Optima (Księgowość i
- 2025-03-07 Wrocław => Specjalista ds. Sprzedaży (transport drogowy) <=