eGospodarka.pl
eGospodarka.pl poleca

eGospodarka.plGrupypl.misc.samochodysiła uderzeniowa pasażera to czasem 3 tonyRe: siła uderzeniowa pasażera to czasem 3 tony
  • Path: news-archive.icm.edu.pl!news.gazeta.pl!not-for-mail
    From: " Michał" <m...@g...SKASUJ-TO.pl>
    Newsgroups: pl.misc.samochody
    Subject: Re: siła uderzeniowa pasażera to czasem 3 tony
    Date: Fri, 24 Jun 2011 00:07:11 +0000 (UTC)
    Organization: "Portal Gazeta.pl -> http://www.gazeta.pl"
    Lines: 68
    Message-ID: <iu0kff$976$1@inews.gazeta.pl>
    References: <iu0c0d$g2c$1@inews.gazeta.pl> <iu0ej5$oa4$1@inews.gazeta.pl>
    NNTP-Posting-Host: localhost
    Content-Type: text/plain; charset=ISO-8859-2
    Content-Transfer-Encoding: 8bit
    X-Trace: inews.gazeta.pl 1308874031 9446 172.20.26.241 (24 Jun 2011 00:07:11 GMT)
    X-Complaints-To: u...@a...pl
    NNTP-Posting-Date: Fri, 24 Jun 2011 00:07:11 +0000 (UTC)
    X-User: mttj
    X-Forwarded-For: 91.150.220.115
    X-Remote-IP: localhost
    Xref: news-archive.icm.edu.pl pl.misc.samochody:2378745
    [ ukryj nagłówki ]

    Pawel \O'Pajak\ <o...@g...pl> napisał(a):

    > Powitanko,
    >
    > > zgadza sie ze owe 100kg faceta może podczas wypadku być porównywalne ze
    > > statycznymi 3 tonami. ale aby osiągnąć taki stan, auto będzie musiało
    > > mieć takie przeciążenie, ze ten na fotelu kierowcy już będzie trupem!
    >
    > Jak nietrudno policzyc, to jest 30g. Calkiem realna wartosc prze
    > stosunkowo niewielkim dzwonie.
    >
    > > Tak wiec pytam, czy Waszym zdaniem, (zgaduje...) 90km/h "w ścianę" jest
    > > w stanie nie spowodować poważnych obrażeń u kierowcy, ale nadać takie
    > > przyśpieszenie pasażerowi żeby ten zabił szofera?
    >
    > Policzmy. Zakladamy droge "hamowania" 1,5m i dla uproszczenia
    > przyjmujemy, ze jest to ruch jednostajnie opozniony, czyli przod sie
    > gnie z jednakowa sila podczas calego zderzenia.
    > t=2s/Vpocz=3/25=0,12s
    > a=deltaV/delta t = 25/0,12 = 208,3g
    > Raczej marne szanse na szybka identyfikacje zwlok. Jesli ten z tylu nie
    > zapial pasow, to ten z przodu obrywa dodatkowo 2 autobusami w plecy.


    bzdury!
    to zupełnie nie tak.


    ze wzoru wyszło 208.3 ale m/s^2 czyli 20g - czyli bardzo bezpiecznie :)
    (limity bezpieczeństwa to są 45g) pilot w myśliwcu ma 3x miej przez
    długi (powiedzmy 40x dłuższy) czas i może pilotować.

    ale to i tak nie o to chodzi.

    To co jest policzone to przeciążenia gościa na przednim fotelu
    zapiętego w pasy.


    gościa z tyłu nie interesuje ile się ten samochód zgniecie,
    bo on w trakcie zgniatania się auta leeeeci do przodu i nic
    go nie trzyma.


    On generalnie przywali w tego przed nim jak auto się zatrzyma lub
    prawie zatrzyma i dystans na liczenie przeciążenia będzie z.... 25cm
    i i tak wszystko będzie zależało od fotela,
    jak ktoś chce niech liczy :)



    ja się nie podejmę bo nie wiem ile fotel wytrzyma ale na oko 3 tony
    to nie problem - problem jest taki ze te przeciążenia będą znacznie
    większe.


    Tu jest auto (1992..01') 35mil/h = 56km/h:

    http://www.youtube.com/watch?v=fQ-xOplVUyc

    dostałem laptopem przez dokładnie ten fotel hamując
    ze 120km/h do około 70 metodą "na maxa" czyli zatrzymywanie
    auta prawie w miejscu) i to było z 60kg... conajmniej.


    pozdrawiam.

    --
    Wysłano z serwisu Usenet w portalu Gazeta.pl -> http://www.gazeta.pl/usenet/

Podziel się

Poleć ten post znajomemu poleć

Wydrukuj ten post drukuj


Następne wpisy z tego wątku

Najnowsze wątki z tej grupy


Najnowsze wątki

Szukaj w grupach

Eksperci egospodarka.pl

1 1 1

Wpisz nazwę miasta, dla którego chcesz znaleźć jednostkę ZUS.

Wzory dokumentów

Bezpłatne wzory dokumentów i formularzy.
Wyszukaj i pobierz za darmo: