  • 41. Data: 2009-04-24 06:01:07
    Temat: Re: sigma 10-20
    Od: Janko Muzykant <j...@w...pl>

    j...@a...at pisze:
    > nie qmasz?
    > czytaj wiecej literatury pieknej

    To jest już boskie!

    --
    pozdrawia Adam
    różne takie tam: www.smialek.prv.pl
    /zapisałbym się do mensy, tylko nie mam kiedy/

  • 42. Data: 2009-04-24 06:05:17
    Od: H5N1 <m...@t...aster.pl>

    Dnia Thu, 23 Apr 2009 22:48:26 -0700, jansal raczył(a) był(a) napisać:

    > blad moze byc duzy , b. duzy .
    > nioe zdziwilbym sie gdyby np dla tego obiektywu dla ob oddalonych np o
    > 20 m nastawial na 40 m to calkiem mozliwe.

    Ja też mym się nie zdziwił. Jeśli na skali masz 1m, a potem
    nieskończoność, to taki błąd jest bardzo możliwy. ;)

  • 43. Data: 2009-04-24 06:20:04
    Od: j...@a...at

    On 23 Apr., 22:29, de Fresz <d...@N...pl> wrote:

    > Ech i znów pleciesz głupoty, żebyś chociaż dodał, że to przypuszczenia,
    > czy własne teorie...
    >
    > Prostując - tzw. "plastyki" ni hu hu nie da się zobaczyć na MTF-ach,
    > gdyż z rozdzielczością najzwyczajniej nie ma to nic wspólnego. Bo
    > plastyka, to sposób renderowania przez obiektyw kolorów i delikatnych
    > przejść tonalnych pomiędzy nimi. W erze cyfrowej w dużej mierze
    > pomijalna, ze względu na intensywną obróbke obrazu w korpusie, różnym
    > oprogramowaniu do wołania RAWów, czy obróbce kolorystyczne w
> [...]

    OKazuje sie , ze jednak " plastyka " istnieje !
    Mr de Fresz pisze wyraznie o plastyce.

    M Ludwin nie rozumie co to jest .

    Prosze nie jestem samotnikiem w uzywaniu tego pojecia na potrzeby dnia
    codziennego .

    Ale do rzeczy

    Mylisz sie powaznie.

    Jesli spojrzysz na krzywe MTF to ich wartosc przyjmuje ze wzrostem
    rozdzielczosci wartosci malejace.
    dla obiektywow marnych bardzo szybko i potem przebieg jest plaski ,
    dla obiektywow dobrze skorygowanych , przebieg jest bardziej plaski
    na poczatku - potem spada.

    Calka z tej krzywej jest miara jakosc odwzorowania obiektywu , ale ze
    wzgledow pragmatycznych okresla sie rozdzielczosc obiektywu jesli
    wartosc tej funkcji przyjmie okreslona umowna wartosc kontrastu ( np
    0,1)

    Sa jednak obiektywy gdzie na prawo wartosc funkcj MTF rosnie ,
    przekradza wartosc 1. Te obiektywy maja bardzo dobre przenoszenie
    kontrastu , nawet maja zdolnosc do lekkiego przesadzania - i wlasnie
    te obiektywy daju obraz jak nazywamy plastyczny. Krzywa MTF to nie
    pomiar rozdzielczosci tylko kontrastu i jesli kontrast przyjmie
    okreslona wartosc odczytuje sie rozdzielczosc graniczna.

    A wiec krzywa MTF to wykres kontrastu w funcji rozdzielczosci i
    dlatego te "plastyke " mozna na krzywej MTF zaobserwowac , gdyz
    potocznie to jest wlasnie wynik zdolnosci przenoszenia kontrastu
    przez obiektyw.
    Nic innego.

    Jasne ?

    Jesli nie to nie prostuj , gdyz tylko zakrzywisz

    XXX

  • 44. Data: 2009-04-24 06:53:29
    Od: Mateusz Ludwin <n...@s...org>

    Rzecze Janko Muzykant:

    > To jest już boskie!

    Powinien jeszcze na końcu dodać "ziomek".

  • 45. Data: 2009-04-24 06:55:35
    Od: Mateusz Ludwin <n...@s...org>

    Rzecze j...@a...at:

    > juz od dawna np niemczech uzywa sie na te ceche obiektywu , ktora
    > nazywamy potocznie "plastycznoscia "odwzorowania pojecia "brilianz".
    > Nikt nie ma z tym problemu.

    "Brillanz

    Świetność"

    http://www2.ling.pl/index.jsp

    Tak oto dowiedziałeś się nareszcie co to znaczy kiedy Niemcy piszą że
    obiektyw jest "Brillianz".

    Mam tylko nadzieję że nie używasz słowa "plastyczność" w innych sytuacjach
    kiedy używają ich Niemcy, np. na określenie smacznego obiadu. Bo mógłbyś
    wyjśc na debila w towarzystwie.

  • 46. Data: 2009-04-24 06:57:25
    Od: Mateusz Ludwin <n...@s...org>

    Rzecze j...@a...at:

    > OKazuje sie , ze jednak " plastyka " istnieje !
    > Mr de Fresz pisze wyraznie o plastyce.
    >
    > M Ludwin nie rozumie co to jest .

    Ależ rozumiem, przecież plastyka to sposób w jaki odwzorowują mikroszczegóły
    matryce Canona. I mam na to dowody w postaci postów Dyjora.

  • 47. Data: 2009-04-24 07:08:12
    Od: Grzegorz Maj <s...@e...pl_>

    j...@a...at wrote:
    > Ale do rzeczy
    >
    > Mylisz sie powaznie.
    >
    > Jesli spojrzysz na krzywe MTF to ich wartosc przyjmuje ze wzrostem
    > rozdzielczosci wartosci malejace.

    wartosc czego? podaj jakis przyklad na to co napisales.

    > dla obiektywow marnych bardzo szybko i potem przebieg jest plaski ,
    > dla obiektywow dobrze skorygowanych , przebieg jest bardziej plaski
    > na poczatku - potem spada.

    podaj przyklady obydwu przypadkow.

> [...]
    > pomiar rozdzielczosci tylko kontrastu i jesli kontrast przyjmie
    > okreslona wartosc odczytuje sie rozdzielczosc graniczna.

    podaj wykresy mtf obiektywow, w ktorych "wartosc funkcj MTF rosnie ,
    przekradza wartosc 1".

    --
    http://www.eixsite.pl

  • 48. Data: 2009-04-24 07:19:31
    Od: Jan Rudziński <j...@a...net>

    Cześć wszystkim

    Mateusz Ludwin napisał(a):

    > Przecież plastyczność to miękkie rysowanie twarzy w Nikkorze 85/1.8.
    >
    > Nie, wróć. Plastyka to sposób w jaki odwzorowuja mikroszczegóły matryce
    > Canona.
    >
    > Aj, przepraszam, przecież chodzi o miękkie rozmycie tła w Sigmie 30/1.4.
    >
    > Pardon, teraz już na serio - plastyka to przecież kolorystyka z matrycy CCD
    > Fuji.
    >
    > OK, OK! Przyznaję się. Plastyka to przejścia tonalne w CCD Kodaka.
    >
    > No dobra - plastyka to ostrość obiektywu widoczna na wykresie MTF.

    Nie znasz się - plastyka (nie plastyczność!) to jest to "coś", co mają
    obiektywy od średniego formatu bardziej, od małego obrazka mniej, a od
    aps-c jeszcze mniej.

    --
    Pozdrowienia
    Janek (sygnaturka zastępcza)

  • 49. Data: 2009-04-24 07:20:21
    Od: j...@a...at

    > wartosc czego? podaj jakis przyklad na to co napisales.

    > podaj przyklady obydwu przypadkow.

    nie ma z tym najmniejszego problemu
    i moge pomierzyc dwa rozne obiektywy i pokazac.
    w sieci z pewnoscia tez mozna znalezc takie wykresy.
    tylko teraz nie za bardzo mam czas , moge zrobic ew wieczorem , albo w
    ciagu dnia.
    z tym , ze aby zaspokoic ciekawsc jednej osoby to mi sie nie bardzo
    oplaca.
    tzn rachunek zysku i strat bedzie niekorzystny dla mnie gdyz sie
    napracuje z pol godziny a zaspokoje ciekawosc jednej osoby w 5
    sekund. To nieokonomiczne , z transcendentnego punktu widzenia bez
    sensu , wolaloby o pomste do niebios.

    Jesli wiecej osob bedzie zainteresowanych to zrobie to . tak z min 10
    wpisow , zeby pokazac.

    ale z pewnoscia sa takie wykres w sieci - poszukaj a znajdziesz

    XXX

  • 50. Data: 2009-04-24 07:33:01
    Od: Mateusz Ludwin <n...@s...org>

    Rzecze Jan Rudziński:

    > Nie znasz się - plastyka (nie plastyczność!) to jest to "coś", co mają
    > obiektywy od średniego formatu bardziej, od małego obrazka mniej, a od
    > aps-c jeszcze mniej.

    W Olympusie siłą rzeczy nie ma jej w ogóle.