  • 31. Data: 2009-04-23 20:29:14
    Temat: Re: sigma 10-20
    Od: de Fresz <d...@N...pl>

    On 2009-04-23 18:33:29 +0200, j...@a...at said:

    > Te ceche ktora nazywa sie POTOCZNIE "plastycznoscia odwzorowania"
    > bardzo wyraznie mozna rozpoznac na krzywych MTF , jezeli takie
    > kiedykolwiek mieliscie okazje zobaczyc.

    Ech i znów pleciesz głupoty, żebyś chociaż dodał, że to przypuszczenia,
    czy własne teorie...

    Prostując - tzw. "plastyki" ni hu hu nie da się zobaczyć na MTF-ach,
    gdyż z rozdzielczością najzwyczajniej nie ma to nic wspólnego. Bo
    plastyka, to sposób renderowania przez obiektyw kolorów i delikatnych
    przejść tonalnych pomiędzy nimi. W erze cyfrowej w dużej mierze
    pomijalna, ze względu na intensywną obróbke obrazu w korpusie, różnym
    oprogramowaniu do wołania RAWów, czy obróbce kolorystyczne w
    post-procesie.

    de Fresz

  • 32. Data: 2009-04-23 20:33:08
    Od: Janko Muzykant <j...@w...pl>

    j...@a...at pisze:
    > panowie wymadrzacie sie bez sensu.

    Za to teraz będzie z sensem:

    > kazdy wie co to jest tzw plastyczne odwzorowanie obiektywu , a jesli
    > nie wie to odsylam do podrecznika medycyny i niech poczyta sobie na
    > temat chorob wenerycznych.

    Czyżby plastyczne odwzorowanie obiektywu brało się z przygodnego seksu?

    > wyraznie pisze "tzw. plastyczne" - kto bedzie chcial to zrozumie , kto
    > bedzie udawal , ze nie rozumie , ten bedzie udawal.A kto nie wie to
    > niech poczyta o chorobach wenerycznych.

    Wyczuwam tu jakiś uraz...

    > Te ceche ktora nazywa sie POTOCZNIE "plastycznoscia odwzorowania"
    > bardzo wyraznie mozna rozpoznac na krzywych MTF , jezeli takie
    > kiedykolwiek mieliscie okazje zobaczyc.

    Znowu jakieś krzywe...

    --
    pozdrawia Adam
    różne takie tam: www.smialek.prv.pl

  • 33. Data: 2009-04-23 20:54:33
    Od: Mateusz Ludwin <n...@s...org>

    Rzecze a402:

    ?

  • 34. Data: 2009-04-23 21:06:55
    Od: a402 <z...@o...pl>

    Mateusz Ludwin pisze:
    > Rzecze a402:

    > ?

    MULTI AF

  • 35. Data: 2009-04-23 22:41:10
    Od: H5N1 <m...@t...aster.pl>

    Dnia Thu, 23 Apr 2009 11:10:01 +0200, a402 raczył(a) był(a) napisać:

    > Czy na podstawie tych zdjęć:
    > http://img2.imageshack.us/img2/5844/dsc3488.jpg

    Focal Length: 10.0mm (35mm equivalent: 15mm)
    Exposure Time: 0.0010 s (1/1000)
    Aperture: f/4.0
    ISO equiv: 320

    Powinni tego zabronić...
    BTW moja Sigma (Canon) nie robi takiej winiety. Miałeś coś na obiektywie?

  • 36. Data: 2009-04-23 22:42:39
    Od: H5N1 <m...@t...aster.pl>

    Dnia Thu, 23 Apr 2009 11:29:02 +0100, kamil raczył(a) był(a) napisać:

    > Wygladaja doklanie dak samo, jak moje kiedy testowalem te sigme przez
    > weekend. Pierwsze co zrobilem w poniedzialek rano, to odnioslem do
    > sklepu i wymienilem na canona 10-22, ktorego do tej pory uzywam
    > zadowolony.

    Słuszny wybór. Martwię się jednak o współpracę z Nikonem D80. ;)

  • 37. Data: 2009-04-24 00:54:24
    Od: Marcin Debowski <a...@I...ml1.net>

    Dnia 23.04.2009 Łukasz Bąk <m...@g...com> napisał/a:
    > Bo obiektyw niestety słaby. Nie znalazłem miejsca na którym się AF skupił.
    > Kompletnie nieostre (to w mojej opini dyskwalifikuje ten obiektyw).
    > Winietuje, ale to cieżko ocenić na tych kompozycjach. Aberracja spora...

    Jest pewna AC ale, ze są jakies kłopoty z ostrością czy winietowaniem to
    pierwsze słyszę. Mam takie cudo podpięte do canona.
    Możesz zapodać jakies własne przykłady zdjęć robionych tą Twoją katastrofą?

    --
    Marcin

  • 38. Data: 2009-04-24 05:48:26
    Od: j...@a...at

    > "skosnie w prawo w dol" na wykresach MTF obiektywow oznacza tylko, ze
    > rozdzielczosc obiektywu jest mniejsza na krawedzi niz w centrum.

    krzywa mtf to zupelnie cos innego.

    NIe myl rozdzielczosci obiktywu z krzywa MTF.

    > jaki moze byc blad AF przy ogniskowej 10mm i przeslonie conajmniej F4? i
    > nie sa to zdjecia kwiatkow.

    blad moze byc duzy , b. duzy .
    nioe zdziwilbym sie gdyby np dla tego obiektywu dla ob oddalonych np
    o 20 m nastawial na 40 m to calkiem mozliwe.

    Ale toi nie jest istotne . Istotnym jest jak niedokladnosc ostrzenia
    przekloada sie na spadek rozdzielczosci.

    Ogolnie mozna powiedziec , ze dla obiektywowo swietnie skorygowanych o
    duzej rozdzielczosci , niewielki bald ostrzenia powoduje duzy spadek
    rozdzielczosci - np z 2600 lini na 1600 ( przykladowo )

    dla obiektywu gorzej skorygowanego taki sam blad ostrzenia spowoduje
    mniejszy spadek ostrosci np z 1700 lini na 1500 lini. Ale i tak w
    drugim przypadku bedziemy mieli zawsze gorsza rozdzielczosc , z tym ze
    jej fluktacje w wyniku bledow ostrzenia rzucaja sie mniej w oczy
    fotografujacego - w takim przypadku moze sadzisc ze obiektyw dobrze
    ostrzy.

  • 39. Data: 2009-04-24 05:59:25
    Od: j...@a...at

    On 23 Apr., 21:59, Mateusz Ludwin <n...@s...org> wrote:
> [...]
    > Canona.
    >
    > Aj, przepraszam, przecież chodzi o miękkie rozmycie tła w Sigmie 30/1.4.
    >
    > Pardon, teraz już na serio - plastyka to przecież kolorystyka z matrycy CCD
    > Fuji.
    >
    > OK, OK! Przyznaję się. Plastyka to przejścia tonalne w CCD Kodaka.
    >
    > No dobra - plastyka to ostrość obiektywu widoczna na wykresie MTF.
    > --
    > Omniscient, omnipotent, omnipresent, without judgment
    >
    > Mateusz Ludwin                             mateuszl [at] gmail [dot] com

    ale medrqjesz .

    juz od dawna np niemczech uzywa sie na te ceche obiektywu , ktora
    nazywamy potocznie "plastycznoscia "odwzorowania pojecia "brilianz".
    Nikt nie ma z tym problemu.

    Juz calkiem formalnie przechodzac do sposobu argumnetacji jaki
    stosujesz

    to ze nazwiesz sobie odwzorowanie kolorow matrycy jako
    "plastyke" ( i nie zamierzam wnikac w to czy slusznie czy nie )
    to wcale nie oznacza , ze tego samego slowa nie mozna uzyc do
    okreslenia innej cechy obiektywu.

    tak jak syf znaczy chorobe weneryczna i przykladowo brudna matryce ,
    albo i brudny obiektyw.

    jesli pojecie " plastycznie rysujacy obiektyw " idzie Ci na nerwy to
    go nie uzywaj , tak jak ja nie uzywam "zasyfiona matryca"

    Gdybys widzial krzywe MTF roznych obiektywow , natychmiast
    wiedzialbyc o co chodzi.
    Trudno podejmowac mi merytoryczna dyskusje wynikajaca z Twojej
    niewiedzy.

    nie qmasz?
    czytaj wiecej literatury pieknej , rozbudzisz wyobraznie,

    XXX

  • 40. Data: 2009-04-24 05:59:52
    Od: Janko Muzykant <j...@w...pl>

    j...@a...at pisze:

    > blad moze byc duzy , b. duzy .
    > nioe zdziwilbym sie gdyby np dla tego obiektywu dla ob oddalonych np
    > o 20 m nastawial na 40 m to calkiem mozliwe.

    No i co z tego? Przy 10mm i F4 wszystko jedno, dokształć się z go, guru,
    bo sama chęć posiadania zdania przeciwnego niż każdy jeszcze fizyki nie
    zmieni.

    --
    pozdrawia Adam
    różne takie tam: www.smialek.prv.pl
    /przyszła drożyzna i nie wiem, czy kupywać Fakt, czy Super Express/