-
Data: 2014-01-19 22:28:28
Temat: Re: scalone przetworniki prądu (na czujniku hall-a) do 100A
Od: Marek Wodzinski <m...@O...mamy.to> szukaj wiadomości tego autora
[ pokaż wszystkie nagłówki ]On 01/19/2014 07:30 PM, BartekK wrote:
> W dniu 2014-01-19 11:27, Marek Wodzinski pisze:
>> Z tego co już opisałeś gdzieś indziej, to mogę strzelać:
>> - luźny pasek klinowy lub problem z jego naciągaczem (to się objawia
>> właśnie przy większym obciążeniu i większych obrotach - włączona
>> sprężarka klimy też nie pomaga w tej sytuacji)
> Sprężarka problemu nie wykazuje, akustycznie pasek problemu nie
> wykazuje, mechanicznie naprężenie prawidłowe. Swoją drogą wymieniony
> (profilaktycznie) ~5k km temu, razem z napinaczem, a problem elektryczny
> występował wcześniej
Mi akurat nowy naciągasz niewiele naciągał :-)
Pomogło dopiero utopienie go w oleju.
Tu najlepiej jakbyś sobie wyprowadził jedno uzwojenie alternatora z
przed diod - jak pomierzysz częstotliwość, to będziesz wiedział czy
alternator się ślizga (na pasku albo czy sprzęgło puszcza).
>> - nie wiem na ile inteligentny masz regulator napięcia, ale np. w moim
>> aucie mam czujnik temperatury pod akumulatorem i komputer zmienia
>> napięcie ładowania w zależności od temperatury akumulatora (im
>> cieplejszy, tym niższa), więc to też może mieć wpływ o ile masz taki
>> 'ficzer'.
> Tak, jest czujnik pod akumulatorem, w ogóle to alternator jest sterowany
> z komputera "centralnego" sygnałem pwm (albo przynajmniej tak na
> oscyloskopie to wygląda) "generator turn on signal", oraz sygnał "field
> duty cycle signal", oba idą wprost do "komputera silnika", i nigdzie
> indziej.
Tak jak u mnie:-) Czyli regulator napięcia masz w ECU.
Czyli albo ten czujnik pod akumulatorem (pewnie temperatura do
sprawdzenia przez OBD), albo niestety co bardziej prawdopodobne, to sam
komputer.
Możesz jeszcze posprawdzać styki przy komputerze, może coś tam nie
kontakuje czy zaśniedziało.
Masz 'woltomierz' na desce? Jeżeli tak, to w czasie problemów pokazuje
prawidłową wartość?
>> Mierzyłeś auto jak dostawało głupawki czyli napięcie spadało do tych 12V
>> w czasie jazdy? Były jakieś zmiany w zależności od obrotów silnika?
> Nie bardzo, wręcz przy ~7000 spadało jeszcze bardziej niż przy ~700, ale
> czy to wynika z mechaniki, czy z większego poboru prądu wtrysków, pompy
> i innej armatury - to nie wiem.
'Efekty' pojawiają się losowo czy jakoś później po nagrzaniu silnika?
>> Pojawiało się ładowanie jak powyłaczałeś odbiorniki/klimę?
> Wyłączenie radia, świateł, nadmuchu - wzrost np z 12.2 do 12.5v, ale
> nadal nie wygląda to jak ładowanie.
No nie wygląda to dobrze. Obstawiałbym jednak komputer. Może masz
jakiegoś mechanika, który mógłby podmienić na próbę?
Pozdrawiam
Marek
--
"If you want something done...do yourself!"
Jean-Baptiste Emmanuel Zorg
Następne wpisy z tego wątku
- 20.01.14 00:49 BartekK
- 26.01.14 21:55 Marek Wodzinski
Najnowsze wątki z tej grupy
- Światłowód między budynkami
- POtrzebny bufor 3.3<>5V, jedonkieruowy, trójstanowy, wąski
- retro
- Bezprzewodowe polączenie Windows z projektorem
- rozklejanie obudowy
- Prośba o identyfikację komponentu
- Smart gniazdko straciło na zasięgu wifi?
- Smart gniazdko straciło zasięg wifi?
- nurtuje mnie
- dziwna sprawa...
- Laptop MSI się nie uruchamia.
- Dobra listwa LED (CRI 90-95, bez migotania)
- masowe programowanie AVR
- Fajny pomysł na monitor z klawiaturą
- Sprzedawanie zaszyfrowanych filmów na płytach Blu-Ray bez kluczy deszyfrujących
Najnowsze wątki
- 2024-11-02 piszę list do św Mikołaja
- 2024-11-01 karta SIM nie działa w konkretnym smartfonie.
- 2024-11-01 Mamy WZROST! O 50% wzrosła ilość kredytów gotówkowych
- 2024-11-01 Warszawa => Expert Recruiter 360 <=
- 2024-11-01 Warszawa => Technical Leader (Java Background) <=
- 2024-11-01 Warszawa => Account Manager - Usługi rekrutacyjne <=
- 2024-11-01 Warszawa => Head of International Freight Forwarding Department <=
- 2024-11-01 Warszawa => Programista Dynamics 365 CRM <=
- 2024-11-01 Warszawa => Dynamics 365 CRM Developer <=
- 2024-11-01 Warszawa => Junior Rekruter <=
- 2024-11-01 Chrzanów => Specjalista ds. PR Produktowego <=
- 2024-11-01 Białystok => Full Stack web developer (obszar .Net Core, Angular6+) <
- 2024-11-01 Łódź => Frontend Engineer (Three.js) <=
- 2024-11-01 Warszawa => Junior Rekruter <=
- 2024-11-01 Gdańsk => Programista Full Stack .Net <=