eGospodarka.pl
eGospodarka.pl poleca

eGospodarka.plGrupypl.misc.elektronikascalone przetworniki prądu (na czujniku hall-a) do 100ARe: scalone przetworniki prądu (na czujniku hall-a) do 100A
  • Data: 2014-01-19 22:28:28
    Temat: Re: scalone przetworniki prądu (na czujniku hall-a) do 100A
    Od: Marek Wodzinski <m...@O...mamy.to> szukaj wiadomości tego autora
    [ pokaż wszystkie nagłówki ]

    On 01/19/2014 07:30 PM, BartekK wrote:
    > W dniu 2014-01-19 11:27, Marek Wodzinski pisze:
    >> Z tego co już opisałeś gdzieś indziej, to mogę strzelać:
    >> - luźny pasek klinowy lub problem z jego naciągaczem (to się objawia
    >> właśnie przy większym obciążeniu i większych obrotach - włączona
    >> sprężarka klimy też nie pomaga w tej sytuacji)
    > Sprężarka problemu nie wykazuje, akustycznie pasek problemu nie
    > wykazuje, mechanicznie naprężenie prawidłowe. Swoją drogą wymieniony
    > (profilaktycznie) ~5k km temu, razem z napinaczem, a problem elektryczny
    > występował wcześniej

    Mi akurat nowy naciągasz niewiele naciągał :-)
    Pomogło dopiero utopienie go w oleju.

    Tu najlepiej jakbyś sobie wyprowadził jedno uzwojenie alternatora z
    przed diod - jak pomierzysz częstotliwość, to będziesz wiedział czy
    alternator się ślizga (na pasku albo czy sprzęgło puszcza).

    >> - nie wiem na ile inteligentny masz regulator napięcia, ale np. w moim
    >> aucie mam czujnik temperatury pod akumulatorem i komputer zmienia
    >> napięcie ładowania w zależności od temperatury akumulatora (im
    >> cieplejszy, tym niższa), więc to też może mieć wpływ o ile masz taki
    >> 'ficzer'.
    > Tak, jest czujnik pod akumulatorem, w ogóle to alternator jest sterowany
    > z komputera "centralnego" sygnałem pwm (albo przynajmniej tak na
    > oscyloskopie to wygląda) "generator turn on signal", oraz sygnał "field
    > duty cycle signal", oba idą wprost do "komputera silnika", i nigdzie
    > indziej.

    Tak jak u mnie:-) Czyli regulator napięcia masz w ECU.
    Czyli albo ten czujnik pod akumulatorem (pewnie temperatura do
    sprawdzenia przez OBD), albo niestety co bardziej prawdopodobne, to sam
    komputer.
    Możesz jeszcze posprawdzać styki przy komputerze, może coś tam nie
    kontakuje czy zaśniedziało.
    Masz 'woltomierz' na desce? Jeżeli tak, to w czasie problemów pokazuje
    prawidłową wartość?

    >> Mierzyłeś auto jak dostawało głupawki czyli napięcie spadało do tych 12V
    >> w czasie jazdy? Były jakieś zmiany w zależności od obrotów silnika?
    > Nie bardzo, wręcz przy ~7000 spadało jeszcze bardziej niż przy ~700, ale
    > czy to wynika z mechaniki, czy z większego poboru prądu wtrysków, pompy
    > i innej armatury - to nie wiem.

    'Efekty' pojawiają się losowo czy jakoś później po nagrzaniu silnika?

    >> Pojawiało się ładowanie jak powyłaczałeś odbiorniki/klimę?
    > Wyłączenie radia, świateł, nadmuchu - wzrost np z 12.2 do 12.5v, ale
    > nadal nie wygląda to jak ładowanie.

    No nie wygląda to dobrze. Obstawiałbym jednak komputer. Może masz
    jakiegoś mechanika, który mógłby podmienić na próbę?



    Pozdrawiam

    Marek
    --
    "If you want something done...do yourself!"
    Jean-Baptiste Emmanuel Zorg

Podziel się

Poleć ten post znajomemu poleć

Wydrukuj ten post drukuj


Następne wpisy z tego wątku

Najnowsze wątki z tej grupy


Najnowsze wątki

Szukaj w grupach

Eksperci egospodarka.pl

1 1 1

Wpisz nazwę miasta, dla którego chcesz znaleźć jednostkę ZUS.

Wzory dokumentów

Bezpłatne wzory dokumentów i formularzy.
Wyszukaj i pobierz za darmo: