eGospodarka.pl
eGospodarka.pl poleca

eGospodarka.plGrupypl.misc.elektronikascalone przetworniki prądu (na czujniku hall-a) do 100ARe: scalone przetworniki prądu (na czujniku hall-a) do 100A
  • Data: 2014-01-19 19:30:42
    Temat: Re: scalone przetworniki prądu (na czujniku hall-a) do 100A
    Od: BartekK <s...@d...org> szukaj wiadomości tego autora
    [ pokaż wszystkie nagłówki ]

    W dniu 2014-01-19 11:27, Marek Wodzinski pisze:
    > Z tego co już opisałeś gdzieś indziej, to mogę strzelać:
    > - luźny pasek klinowy lub problem z jego naciągaczem (to się objawia
    > właśnie przy większym obciążeniu i większych obrotach - włączona
    > sprężarka klimy też nie pomaga w tej sytuacji)
    Sprężarka problemu nie wykazuje, akustycznie pasek problemu nie
    wykazuje, mechanicznie naprężenie prawidłowe. Swoją drogą wymieniony
    (profilaktycznie) ~5k km temu, razem z napinaczem, a problem elektryczny
    występował wcześniej

    > - wiatrak? opisywałeś, że dopiero po pewnym czasie jazdy napięcie spada
    > do 12V, więc może wtedy jak silnik nagrzany włącza się wiatrak chłodnicy
    > i może on coś ponadmormatywnie ciągnie? W niektórych autach zasilanie
    > wiatraka jest poza stacyjką, żeby chłodzić też po wyłączeniu silnika -
    > może termostat?
    Dlatego chcę monitorować pobór prądu. Zadziałanie TC/ESP też wpierdziela
    dużo prądu (elektryczna pompa abs), i też _czasami_ gdy auto dużo się na
    lodzie ślizga (i kontrola trakcji ratuje kierunek jazdy dohamowywaniem
    kół z jednej strony) to elektrycznie kończy źle. Ale tylko czasami ;)

    > - nie wiem na ile inteligentny masz regulator napięcia, ale np. w moim
    > aucie mam czujnik temperatury pod akumulatorem i komputer zmienia
    > napięcie ładowania w zależności od temperatury akumulatora (im
    > cieplejszy, tym niższa), więc to też może mieć wpływ o ile masz taki
    > 'ficzer'.
    Tak, jest czujnik pod akumulatorem, w ogóle to alternator jest sterowany
    z komputera "centralnego" sygnałem pwm (albo przynajmniej tak na
    oscyloskopie to wygląda) "generator turn on signal", oraz sygnał "field
    duty cycle signal", oba idą wprost do "komputera silnika", i nigdzie
    indziej.

    > Raczej nie jest to problem z diodami, bo spalona dioda jest najbardziej
    > widoczna na niskich obrotach, a nie wysokich.
    > Jesteś 100% pewny tych swoich diod (w sensie, że są dobre do tego
    > zastosowania)? Sprawdzałeś na nowych seryjnych?
    wstawiłem 3x BYP60A2 oraz 3x BYP60K2 (200v, 60A przewodzenia, 450A
    szczytowy, do +215'C), oryginał miały 40A (i nic więcej o nich nie
    wiem), przeróbka na te diody to wielokrotnie sprawdzony i podstawowy
    "tuning alternatorów" delco i bosch.

    > Mierzyłeś auto jak dostawało głupawki czyli napięcie spadało do tych 12V
    > w czasie jazdy? Były jakieś zmiany w zależności od obrotów silnika?
    Nie bardzo, wręcz przy ~7000 spadało jeszcze bardziej niż przy ~700, ale
    czy to wynika z mechaniki, czy z większego poboru prądu wtrysków, pompy
    i innej armatury - to nie wiem.

    > Pojawiało się ładowanie jak powyłaczałeś odbiorniki/klimę?
    Wyłączenie radia, świateł, nadmuchu - wzrost np z 12.2 do 12.5v, ale
    nadal nie wygląda to jak ładowanie.


    --
    | Bartłomiej Kuźniewski
    | s...@d...org GG:23319 tel +48 696455098 http://drut.org/
    | http://www.allegro.pl/show_user_auctions.php?uid=338
    173

Podziel się

Poleć ten post znajomemu poleć

Wydrukuj ten post drukuj


Następne wpisy z tego wątku

Najnowsze wątki z tej grupy


Najnowsze wątki

Szukaj w grupach

Eksperci egospodarka.pl

1 1 1

Wpisz nazwę miasta, dla którego chcesz znaleźć jednostkę ZUS.

Wzory dokumentów

Bezpłatne wzory dokumentów i formularzy.
Wyszukaj i pobierz za darmo: