-
Data: 2014-01-19 19:30:42
Temat: Re: scalone przetworniki prądu (na czujniku hall-a) do 100A
Od: BartekK <s...@d...org> szukaj wiadomości tego autora
[ pokaż wszystkie nagłówki ]W dniu 2014-01-19 11:27, Marek Wodzinski pisze:
> Z tego co już opisałeś gdzieś indziej, to mogę strzelać:
> - luźny pasek klinowy lub problem z jego naciągaczem (to się objawia
> właśnie przy większym obciążeniu i większych obrotach - włączona
> sprężarka klimy też nie pomaga w tej sytuacji)
Sprężarka problemu nie wykazuje, akustycznie pasek problemu nie
wykazuje, mechanicznie naprężenie prawidłowe. Swoją drogą wymieniony
(profilaktycznie) ~5k km temu, razem z napinaczem, a problem elektryczny
występował wcześniej
> - wiatrak? opisywałeś, że dopiero po pewnym czasie jazdy napięcie spada
> do 12V, więc może wtedy jak silnik nagrzany włącza się wiatrak chłodnicy
> i może on coś ponadmormatywnie ciągnie? W niektórych autach zasilanie
> wiatraka jest poza stacyjką, żeby chłodzić też po wyłączeniu silnika -
> może termostat?
Dlatego chcę monitorować pobór prądu. Zadziałanie TC/ESP też wpierdziela
dużo prądu (elektryczna pompa abs), i też _czasami_ gdy auto dużo się na
lodzie ślizga (i kontrola trakcji ratuje kierunek jazdy dohamowywaniem
kół z jednej strony) to elektrycznie kończy źle. Ale tylko czasami ;)
> - nie wiem na ile inteligentny masz regulator napięcia, ale np. w moim
> aucie mam czujnik temperatury pod akumulatorem i komputer zmienia
> napięcie ładowania w zależności od temperatury akumulatora (im
> cieplejszy, tym niższa), więc to też może mieć wpływ o ile masz taki
> 'ficzer'.
Tak, jest czujnik pod akumulatorem, w ogóle to alternator jest sterowany
z komputera "centralnego" sygnałem pwm (albo przynajmniej tak na
oscyloskopie to wygląda) "generator turn on signal", oraz sygnał "field
duty cycle signal", oba idą wprost do "komputera silnika", i nigdzie
indziej.
> Raczej nie jest to problem z diodami, bo spalona dioda jest najbardziej
> widoczna na niskich obrotach, a nie wysokich.
> Jesteś 100% pewny tych swoich diod (w sensie, że są dobre do tego
> zastosowania)? Sprawdzałeś na nowych seryjnych?
wstawiłem 3x BYP60A2 oraz 3x BYP60K2 (200v, 60A przewodzenia, 450A
szczytowy, do +215'C), oryginał miały 40A (i nic więcej o nich nie
wiem), przeróbka na te diody to wielokrotnie sprawdzony i podstawowy
"tuning alternatorów" delco i bosch.
> Mierzyłeś auto jak dostawało głupawki czyli napięcie spadało do tych 12V
> w czasie jazdy? Były jakieś zmiany w zależności od obrotów silnika?
Nie bardzo, wręcz przy ~7000 spadało jeszcze bardziej niż przy ~700, ale
czy to wynika z mechaniki, czy z większego poboru prądu wtrysków, pompy
i innej armatury - to nie wiem.
> Pojawiało się ładowanie jak powyłaczałeś odbiorniki/klimę?
Wyłączenie radia, świateł, nadmuchu - wzrost np z 12.2 do 12.5v, ale
nadal nie wygląda to jak ładowanie.
--
| Bartłomiej Kuźniewski
| s...@d...org GG:23319 tel +48 696455098 http://drut.org/
| http://www.allegro.pl/show_user_auctions.php?uid=338
173
Następne wpisy z tego wątku
- 19.01.14 22:28 Marek Wodzinski
- 20.01.14 00:49 BartekK
- 26.01.14 21:55 Marek Wodzinski
Najnowsze wątki z tej grupy
- Zbieranie danych przez www
- reverse engineering i dodawanie elementów do istniejących zamkniętych produktów- legalne?
- Problem z odczytem karty CF
- 74F vs 74HCT
- Newag ciąg dalszy
- Digikey, SN74CBT3253CD, FST3253, ktoś ma?
- Szukam: czujnik ruchu z możliwością zaączenia na stałe
- kabelek - kynar ?
- Podnieść masę o 0.6V
- Moduł BT BLE 5.0
- Pomiar amplitudy w zegarku mechanicznym
- ale zawziętość i cierpliwość
- Chiński elektrolizer tester wody
- Dzisiaj Bentlejem czyli przybieżeli sześciu Króli do Rysia na kasie
- ciekawy układ magnetofonu
Najnowsze wątki
- 2025-01-04 Zbieranie danych przez www
- 2025-01-04 reverse engineering i dodawanie elementów do istniejących zamkniętych produktów- legalne?
- 2025-01-04 w Nowym Roku 2025r
- 2025-01-04 Warszawa => Specjalista ds. IT - II Linia Wsparcia <=
- 2025-01-04 Warszawa => Java Developer <=
- 2025-01-04 Warszawa => Spedytor Międzynarodowy <=
- 2025-01-04 Warszawa => System Architect (Java background) <=
- 2025-01-04 Wrocław => Application Security Engineer <=
- 2025-01-04 Chrzanów => Specjalista ds. public relations <=
- 2025-01-04 Katowice => Key Account Manager (ERP) <=
- 2025-01-03 Problem z odczytem karty CF
- 2025-01-03 Jazda z Warszawy do Krakowa teslą
- 2025-01-03 Wrocław => Konsultant Wdrożeniowy Comarch XL/Optima (Księgowość i
- 2025-01-03 Warszawa => International Freight Forwarder <=
- 2025-01-03 Mińsk Mazowiecki => Area Sales Manager OZE <=