eGospodarka.pl
eGospodarka.pl poleca

eGospodarka.plGrupypl.misc.samochodysamochody, energia, wodórRe: samochody, energia, wodór
  • Path: news-archive.icm.edu.pl!news.icm.edu.pl!newsfeed.pionier.net.pl!3.eu.feeder.erj
    e.net!feeder.erje.net!weretis.net!feeder8.news.weretis.net!news.mixmin.net!aioe
    .org!ki19jZ0lSVn9GWUMWCbu4g.user.gioia.aioe.org.POSTED!not-for-mail
    From: Cavallino <c...@k...pl>
    Newsgroups: pl.misc.samochody
    Subject: Re: samochody, energia, wodór
    Date: Sat, 16 Jan 2021 11:05:47 +0100
    Organization: Aioe.org NNTP Server
    Lines: 103
    Message-ID: <rtudpq$104i$1@gioia.aioe.org>
    References: <5...@4...net>
    <5ffe2780$0$507$65785112@news.neostrada.pl>
    <rtm6ft$uet$1$Cav@news.chmurka.net>
    <5fff0860$0$511$65785112@news.neostrada.pl> <1v23jbadwxuor$.dlg@myjk.org>
    <rtn8qt$kll$1$horizn@news.chmurka.net> <n...@m...org>
    <5fff38d8$0$501$65785112@news.neostrada.pl> <13v1r77lxdccg$.dlg@myjk.org>
    <6001bdf7$0$559$65785112@news.neostrada.pl> <1...@m...org>
    <60020f94$0$537$65785112@news.neostrada.pl>
    <rtu2oc$7rc$1$Cav@news.chmurka.net>
    <60029418$0$514$65785112@news.neostrada.pl>
    <rtu4in$92t$1$Cav@news.chmurka.net>
    <6002a261$0$541$65785112@news.neostrada.pl>
    NNTP-Posting-Host: ki19jZ0lSVn9GWUMWCbu4g.user.gioia.aioe.org
    Mime-Version: 1.0
    Content-Type: text/plain; charset=utf-8; format=flowed
    Content-Transfer-Encoding: 8bit
    X-Complaints-To: a...@a...org
    User-Agent: Mozilla/5.0 (Windows NT 10.0; Win64; x64; rv:78.0) Gecko/20100101
    Thunderbird/78.6.1
    X-Antivirus: Avast (VPS 210115-4, 15.01.2021), Outbound message
    Content-Language: pl
    X-Notice: Filtered by postfilter v. 0.9.2
    X-Antivirus-Status: Clean
    Xref: news-archive.icm.edu.pl pl.misc.samochody:2690127
    [ ukryj nagłówki ]

    W dniu 16-01-2021 o 09:22, cef pisze:

    >> Czyli napisałeś bzdurę, którą sam wymyśliłeś.
    >> A potem się dziwisz, że ktoś Ci pisze że hejtujesz....
    >
    > Akurat o samym użytkowaniu EV nie czytam specjalnie
    > w innych miejscach niż tutaj, więc pogląd mam wyrobiony
    > głownie na podstawie Waszych wpisów.

    Ale tutaj nie ma mowy o żadnym poglądzie, tylko o wymyślaniu przez
    Ciebie bzdur, których nikt Ci nigdy nie napisał.

    >
    >
    >>> Oczywiście nie zrozumiałeś przekazu, że chodzi o to, że
    >>>   elektryk sam zadba o nieuszkodzenie go.
    >>> A teraz pytanie - zaznaczam to nie hejt tylko pytanie:
    >>> Co się stanie jak komputer pokładowy w EV wykryje, że
    >>> akumulator jest zbyt gorący?
    >>
    >> Włączy żółwika.
    >> Pojedziesz, ale wolniej.
    >
    > Czyli wprowadzi jakieś ograniczenie dla mojego dobra.

    Tak.
    Tyle że to dotyczy jednego, źle skonstruowanego auta i ekstremalnych
    warunków.

    Nie spowodujesz ich samą jazdą (w naszych warunkach), żeby była jasność.
    Musisz jeszcze KILKA RAZY POD RZĄD ładować baterię szybką ładowarką - to
    ten proces mocno podnosi temperaturę baterii.


    > Czytając te grupę odniosłem wrażenie, że EV jest tak
    > doskonale rozwiniętą inteligencją, że reaguje na wszelakie
    > dysfunkcje napędu - i dlatego jest go ciężej zepsuć niż ICE.

    Dokładnie tak jest.
    Ale nie od razu Kraków zbudowano.
    Leaf to konstrukcja z 2010, wtedy wiedza o napędach ev była daleko inna.


    > Jedną z cech tej inteligencji jest reagowanie na stan akumulatora.
    > I teraz piszesz, że tylko jedno auto nie ma systemu chłodzącego akumulator.
    > Czyli wszystkie pozostałe auta mają system, który uruchomi chłodzenie?
    > I to się włącza w celu chronienia baterii?

    Tak.

    > Czy włączenie tego chłodzenia ma jakiś wpływ na zasięg
    > samochodu czy jest już uwzględnione w parametrach, które
    > podaje się katalogowo?

    Jest uwzględnione, zresztą zazwyczaj nie dotyczy to jazdy, tylko ładowania.

    Nie jest uwzględnione grzanie baterii, stąd zimą są niższe zasięgi.


    >>> Nie bardzo rozumiem co mam zacytować.
    >>
    >> Dowód że nie kłamałeś, pisząc że dowiedziałeś się iż samochody
    >> elektryczne zatrzymują się na drodze wskutek dbania o baterię.
    >
    > Pisałeś przed chwilą, że prawie wszystkie EV mają właczanie systemu
    > chłodzenia.
    > Ponawiam zatem pytanie: czy ten system chłodzenia wprowadza jakieś
    > ograniczenia zasięgu

    Nie.

    > Bo w ICE nie widzę, żeby chwalili się, że jest chłodnica.

    Bo to normalne, w elektrykach też.

    >> Już zresztą się przyznałeś, że kłamałeś.
    >
    > To też jest  manipulacja, bo wyciąganie błędnych
    > wniosków na podstawie nieprecyzyjnych wpisów, to nie jest kłamstwo.

    Jeśli się samemu wymyśla fakty, to jest kłamstwo.
    Jak czegoś nie wiesz, to się pytasz, a nie wymyślasz swoje własne prawdy
    objawione i je głosisz.
    A ja głosisz i to w wiadomym celu, to jest to kłamstwo i manipulacja.

    >>> Przecież chodzi o to, że elektryki są przez to sterowanie
    >>> zależnościami
    >>
    >> Nie, nie chodzi o to, chodzi o to że kłamiesz, manipulujesz, czyli
    >> hejtujesz.
    >
    > Wracając do meritum, które wyciąłeś:
    > Czy to prawda, że  elektryki są przez to sterowanie
    > zależnościami pomiędzy baterią a napędem mniej awaryjne?

    Znowu czegoś nie zrozumiałeś.
    Dbanie o baterię oznacza głównie sterowanie zależnościami między baterią
    a tempem i mocą jej ładowania.
    To nie chodzi o przycinanie napędu bo to są drobne.

    Pomijając może ekstremalne sytuacja np. torowe.
    Na drodze się to nie zdarza, chyba że to leaf z rapidgate, intensywnie
    zagrzany ładowarką.

Podziel się

Poleć ten post znajomemu poleć

Wydrukuj ten post drukuj


Następne wpisy z tego wątku

Najnowsze wątki z tej grupy


Najnowsze wątki

Szukaj w grupach

Eksperci egospodarka.pl

1 1 1

Wpisz nazwę miasta, dla którego chcesz znaleźć jednostkę ZUS.

Wzory dokumentów

Bezpłatne wzory dokumentów i formularzy.
Wyszukaj i pobierz za darmo: