  • Data: 2021-01-16 13:17:23
    Temat: Re: samochody, energia, wodór
    Od: Myjk <m...@n...op.pl> szukaj wiadomości tego autora

    Sat, 16 Jan 2021 11:24:21 +0100, nadir

    > A jakież to ograniczenie 1,5 litra na 55 litrów?

    Po pierwsze wyciagnąłeś sobie to co ci wygodne. Zalecenie, tak samo jak w
    przypadku baterii aby ładować do 80 a nie do 100 jeśli nei ma takiej
    konieczności, jest takie aby nie wysysać paliwa do końca. I jest to
    zdecydowanie więcej niż 1,5L, bo przy 1,5L w baku to już w zasadzie ściek a
    nie paliwo.

    > To jest niecałe 3%,
    > które w przypadku samochodu spalinowego może starczyć faktycznie na
    > kilka kilometrów albo kilkaset metrów. To są pomijalne wielkości w
    > ogólnym zasięgu samochodu spalinowego.

    Aha, czyli jak jest niewygodny fakt, choć prawdziwy, należy go pominąć.
    Typowe.

    > 20% pojemności akumulatora w elektryku to raz, że to jest rząd wielkości
    > więcej,

    Dotrze do ciebie w końcu, że można go ładować do 100%, a nawet ponad to, z
    wszelkimi tego konsekwencjami (podobnie jak takie konsekwencje występują w
    ICE, możę akurat nie w baku, choć owszem akurat też)?

    > a dwa przekłada się na 20% w zasięgu.

    Kłamiesz.

    > A to już takie trywialne nie jest, można się do ładowarki nie doczłapać.
    > Do dodatkowo w każdym samochodzie spalinowym jest bardzo tania opcja,
    > która ograniczony zasięg likwiduje definitywnie.

    No i znowu, bo zasięg oczywiście jest kluczowy.
    I poziom hałasu przy średniej V 140/h.

    > Nie wiem jak trzeba być ograniczonym, żeby myśleć, że producent coś
    > wrzuca za darmo do jakiegokolwiek produktu? Użytkownik końcowy płaci za
    > każdy gram metalu, plastiku i gumy jaki wchodzi w skład dowolnego
    > urządzenia, nawet samochodu. Jak to w końcu zrozumiesz, to wróć.

    No tak, ale jak w ICE dokładają ceny żeby samochód był niezawodny, ba, w
    oóle użyteczny (vide dodawanie trującego ołowiu do benzyny) to oczywiście
    już nie ważne i już się nie jest automagicznie ograniczonym.

    > Takim samym ograniczeniom pałowania podlega silnik elektryczny.

    Znaczy da się silnik na jedynce rżnąć aż mu się olej skończy?

    > Już ktoś
    > wyżej pisał że silniki spalinowe są obecnie mocno pokomplikowane po żeby
    > użytkownik ich za szybko nie zajechał.

    No, i pewnie producenci to wszystko za darmo robią, a jak! hehehe

    > Oba rodzaje napędu mają jakieś tam ograniczenia.

    Właśnie!

    > Ale ja piszę cały czas o MAGAZYNACH energii w obu
    > rodzajach pojazdów, a ty ciągle wyjeżdżasz z różnicami w zespołach
    > napędowych. To już lepszy był ten argument o ciszy w elektryku.

    W związku z powyższym dlaczego ma być dyskusja ograniczona tylko do jednego
    elementu? Szczególnie gdy podajesz takie absurdalne argumenty które da się
    swobodnie skasować przez należytą analogię.

    --
    Pozdor
    Myjk