-
Data: 2021-01-16 11:24:21
Temat: Re: samochody, energia, wodór
Od: nadir <n...@h...org> szukaj wiadomości tego autora
[ pokaż wszystkie nagłówki ]W dniu 15.01.2021 o 21:17, Myjk pisze:
> Może po prostu przyznać że takie same ograniczenia są w ICE. Sam fakt że
> mniej bolą bo tankowanie jest szybsze ogólnie niewiele zmienia. Szczególnie
> że ta dodatkowa masa, dzięki sprawności elektryków, wcale użytkowników
> jakoś szczególnie nie boli, bo nie wpływa znacząco na osiagi.
A jakież to ograniczenie 1,5 litra na 55 litrów? To jest niecałe 3%,
które w przypadku samochodu spalinowego może starczyć faktycznie na
kilka kilometrów albo kilkaset metrów. To są pomijalne wielkości w
ogólnym zasięgu samochodu spalinowego.
20% pojemności akumulatora w elektryku to raz, że to jest rząd wielkości
więcej, a dwa przekłada się na 20% w zasięgu. A to już takie trywialne
nie jest, można się do ładowarki nie doczłapać. Do dodatkowo w każdym
samochodzie spalinowym jest bardzo tania opcja, która ograniczony zasięg
likwiduje definitywnie.
> Jak amerykańce spieprzali przed huraganem to Tesla zdalnie im odblokowała
> nadmiar w baterii żeby szybciej mogli spieprzać -- nadmiar, który zresztą
> też można "wykupić" na żądanie i sobie jeszcze powiększyć baterię, co też
> zaprzecza twierdzeniu, że użytkownik za ten zapas płaci.
Nie wiem jak trzeba być ograniczonym, żeby myśleć, że producent coś
wrzuca za darmo do jakiegokolwiek produktu? Użytkownik końcowy płaci za
każdy gram metalu, plastiku i gumy jaki wchodzi w skład dowolnego
urządzenia, nawet samochodu. Jak to w końcu zrozumiesz, to wróć.
> Podobnie jak w ICE, możesz sobie pałować silnik do odcięcia i
> gasić przed wystudzeniem turbiny, ale jak się spierdoli to gówno dostaniesz
> a nie naprawę gwarancyjną.
Takim samym ograniczeniom pałowania podlega silnik elektryczny. Już ktoś
wyżej pisał że silniki spalinowe są obecnie mocno pokomplikowane po żeby
użytkownik ich za szybko nie zajechał. Oba rodzaje napędu mają jakieś
tam ograniczenia. Ale ja piszę cały czas o MAGAZYNACH energii w obu
rodzajach pojazdów, a ty ciągle wyjeżdżasz z różnicami w zespołach
napędowych. To już lepszy był ten argument o ciszy w elektryku.
Następne wpisy z tego wątku
- 16.01.21 11:27 Cavallino
- 16.01.21 11:29 Cavallino
- 16.01.21 11:33 Cavallino
- 16.01.21 12:40 nadir
- 16.01.21 12:49 nadir
- 16.01.21 12:57 Myjk
- 16.01.21 13:17 Myjk
- 16.01.21 13:43 J.F.
- 16.01.21 13:52 J.F.
- 16.01.21 13:47 J.F.
- 16.01.21 14:04 Myjk
- 16.01.21 14:07 Michal Jankowski
- 16.01.21 14:10 cef
- 16.01.21 14:15 Myjk
- 16.01.21 14:17 cef
Najnowsze wątki z tej grupy
- wjechał przez bramkę dla służb
- IZERY NIE BĘDZIE. PROJEKT POLSKIEGO ELEKTRYKA LĄDUJE W KOSZU.
- czyste powietrze
- Kamerka sam. na tył
- koniki obsiadły kolejki i numerki
- nie wyrzucaj starych opon
- znów elektryk:P
- "Ręczny" a przegląd.
- Akwarium w aucie
- światła znów wlączyli
- nie lekceważ termostatu
- Autocom CAN CDP+ wysokie kody błędów
- wielkie bu
- Motodziennik #305 Nowy ELEKTRYK za 350 złotych miesięcznie? Kreatywne kredytowanie problemów
- Idzie zima...czyli zaczynamy TETRIS :)
Najnowsze wątki
- 2024-12-25 Wrocław => Architekt rozwiązań (doświadczenie w obszarze Java, AWS
- 2024-12-25 Warszawa => Sales Assistant <=
- 2024-12-25 Kraków => Inżynier bezpieczeństwa aplikacji <=
- 2024-12-25 Lublin => System Architect (Java background) <=
- 2024-12-25 Szczecin => Specjalista ds. public relations <=
- 2024-12-25 Wrocław => Key Account Manager <=
- 2024-12-25 Kraków => Full Stack .Net Engineer <=
- 2024-12-25 Kraków => Programista Full Stack .Net <=
- 2024-12-25 Bieruń => Regionalny Kierownik Sprzedaży (OZE) <=
- 2024-12-25 Białystok => Inżynier Serwisu Sprzętu Medycznego <=
- 2024-12-25 Białystok => Delphi Programmer <=
- 2024-12-25 Chrzanów => Team Lead / Tribe Lead FrontEnd <=
- 2024-12-25 Kraków => Ekspert IT (obszar systemów sieciowych) <=
- 2024-12-25 Mińsk Mazowiecki => Spedytor Międzynarodowy <=
- 2024-12-24 Dzisiaj Bentlejem czyli przybieżeli sześciu Króli do Rysia na kasie