  • Data: 2021-01-16 11:24:21
    Temat: Re: samochody, energia, wodór
    Od: nadir <n...@h...org> szukaj wiadomości tego autora

    W dniu 15.01.2021 o 21:17, Myjk pisze:

    > Może po prostu przyznać że takie same ograniczenia są w ICE. Sam fakt że
    > mniej bolą bo tankowanie jest szybsze ogólnie niewiele zmienia. Szczególnie
    > że ta dodatkowa masa, dzięki sprawności elektryków, wcale użytkowników
    > jakoś szczególnie nie boli, bo nie wpływa znacząco na osiagi.

    A jakież to ograniczenie 1,5 litra na 55 litrów? To jest niecałe 3%,
    które w przypadku samochodu spalinowego może starczyć faktycznie na
    kilka kilometrów albo kilkaset metrów. To są pomijalne wielkości w
    ogólnym zasięgu samochodu spalinowego.
    20% pojemności akumulatora w elektryku to raz, że to jest rząd wielkości
    więcej, a dwa przekłada się na 20% w zasięgu. A to już takie trywialne
    nie jest, można się do ładowarki nie doczłapać. Do dodatkowo w każdym
    samochodzie spalinowym jest bardzo tania opcja, która ograniczony zasięg
    likwiduje definitywnie.

    > Jak amerykańce spieprzali przed huraganem to Tesla zdalnie im odblokowała
    > nadmiar w baterii żeby szybciej mogli spieprzać -- nadmiar, który zresztą
    > też można "wykupić" na żądanie i sobie jeszcze powiększyć baterię, co też
    > zaprzecza twierdzeniu, że użytkownik za ten zapas płaci.

    Nie wiem jak trzeba być ograniczonym, żeby myśleć, że producent coś
    wrzuca za darmo do jakiegokolwiek produktu? Użytkownik końcowy płaci za
    każdy gram metalu, plastiku i gumy jaki wchodzi w skład dowolnego
    urządzenia, nawet samochodu. Jak to w końcu zrozumiesz, to wróć.

    > Podobnie jak w ICE, możesz sobie pałować silnik do odcięcia i
    > gasić przed wystudzeniem turbiny, ale jak się spierdoli to gówno dostaniesz
    > a nie naprawę gwarancyjną.

    Takim samym ograniczeniom pałowania podlega silnik elektryczny. Już ktoś
    wyżej pisał że silniki spalinowe są obecnie mocno pokomplikowane po żeby
    użytkownik ich za szybko nie zajechał. Oba rodzaje napędu mają jakieś
    tam ograniczenia. Ale ja piszę cały czas o MAGAZYNACH energii w obu
    rodzajach pojazdów, a ty ciągle wyjeżdżasz z różnicami w zespołach
    napędowych. To już lepszy był ten argument o ciszy w elektryku.