  • Data: 2021-01-16 12:40:39
    Temat: Re: samochody, energia, wodór
    Od: nadir <n...@h...org> szukaj wiadomości tego autora

    W dniu 16.01.2021 o 11:33, Cavallino pisze:

    > A skąd wziąłeś te 20%?

    Gdzieś wyżej, ktoś pisał o 20% masy. Chcesz to szukaj, mi się nie chce.

    > Bo bufor (czyli różnica między pojemnością brutto i netto) wynosi jakieś
    > 10% albo i mniej.

    Nie wiem czy 20% masy baterii przekłada się na 10%, 20% czy może 30%
    pojemności. Rozumiem, że wiesz jak to wygląda, to dawaj.

    > Chyba że znowu nie wiesz o czym piszesz i mylisz to z zaleceniami,
    > biorącymi pod uwagę wygodę użytkownika i optymalne warunki pracy dla
    > baterii...

    Doskonale wiem o czym piszę, tylko konsekwentnie omijacie ten problem z
    Myjkiem. Czym się różni zwiększanie masy baterii o 20% i jej
    optymalizacja od optymalizacji Dieselgate?

    > Nie bardzo.
    > Przynajmniej te w samochodach mają wystarczający zapas, żeby im to nie
    > robiło.

    Silniki spalinowe w samochodach użytkowych też są przewymiarowane i mają
    spore zapasy mocy. Takie wycyzelowane to F1 czy żużlu występują.

    > Ograniczenia wprowadza bateria, a nie silnik.
    > Ale jej ograniczeń na drodze nie osiągniesz, w spaliniaku z manualem bez
    > problemu - wystarczy biegu nie zmienić.

    No widzisz, a są konstrukcje siników spalinowych, które nie mają biegów
    i działają elegancko.
    Doskonale znam ograniczenie silników elektrycznych i spalinowych, ale
    nie o tym tu teraz dyskutujemy.