    From: Myjk <m...@n...op.pl>
    Subject: Re: samochody, energia, wodór
    Newsgroups: pl.misc.samochody
    Sender: Myjk <>
    Date: Sat, 16 Jan 2021 10:00:09 +0100

    Fri, 15 Jan 2021 22:56:37 +0100, cef

    > Ja nie napisałem ani słowa o elektrykach a jedynie
    > o rozkładzie awarii pomiędzy samochodami a AGD
    > a Ty natychmiast przeniosłeś moją uwagę o statystyce
    > do znikomej awaryjności EV. To jest Twoja projekcja a nie moja.

    Jaki jest kontekst dyskusji? Awaryjność AGD/RTV (najpierw głównie
    zasilanych bateriami, ale jak została ta błędna analogia wypunktowana to
    poszło na postarzanie wszystkich sprzętów), została przeniesiona na
    awaryjność EV. Zakładam że czytasz co było napisane wcześniej jak wchodzisz
    w dyskusję. Najwyraźniej jednak nie.

    > Przecież naprawiałeś te swoje auta bo się psuły ponad miarę.
    > Mam szukać tych postów?

    Tak, zacytuj, łącznie z moją odpowiedzią gdy mi takie stwierdzenia utykałeś
    na siłę.

    > Nie psuły się dramatycznie (pamiętam w Twoich opisach, że silniki padały
    > - podobno z powodu błędu konstrukcyjnego), a moje auta tylko
    > eksploatacyjnie.

    Ale to nie były moje silniki! Pisałem o modelu którym akurat się poruszałem
    a stwierdzenie było na podstawie statystyk innych użytkowników, głównie aut
    sprowadzanych czyli psuli je handlarze. Mój silnik był zdrowy do czasu
    sprzedaży. Naucz się w końcu czytać ze zrozumieniem.

    > Ostatnio jak wracałem z Drezna, to zapalił się check i miałem przez ok
    > 200 km odcięcie na 2tys obrotów ale dojechałem - sondę wymienili i
    > jeżdżę. Jak się coś zużywa, to wymieniam.

    Noji jaki to ma związek z tematem?

    > Częściowo to może być prawda, ale w jednej zmywarce były uszkodzenia
    > mechaniczne tego chlapacza,

    Czyli źle włożyłeś naczynia względnie sztućce, które spadły z kratki i
    wirnik w nie nawalał. Ot co, zepsułeś.

    > rozwaliły się kółka od wózka

    Czyli nadmiernie obciążałeś szuflady.

    > a potem padło coś tam jeszcze i uznałem, że to za dużo na jeden model.

    Czyli standardowo najprawdopodobniej swoje błędy spychasz na producenta.
    Nie martw się, to typowe dla większości ludzi że odsuwają od siebie
    odpowiedzialność, bo tak jest łatwiej.

    > Zupełnie jak Twoje auta - trafiły mi się trefne egzemplarze i tyle.
    > Statystycznie jest wyrównane.

    Nie było żadnych MOICH aut! Zrozumiesz w końcu co się do ciebie pisze?
    Pisze się, że ICE jest znacznie łatwiej popsuć niż EV, wbrew tezie która
    została tutaj postawiona. Łatwiej jest zajechać silnik (brak lub
    niewłaściwy olej), łatwiej zepsuć skrzynię biegów, łatwiej go unieruchomić
    lejąc niewłaściwe paliwo, albo nie odjechać w zimie bo paliwo zamarzło a
    olej zgęstniał na kamień, niż w EV zepsuć baterię, albo nie odjechać -- bo
    jak pokazują doświadczenia z zimnych krajów sytuacja że EV nie ruszył przy
    -30sC nie było. Silnika w EV się nie zajedzie nawet jakby się chciało, bo
    jest chroniony programem, skrzyni tym bardziej, bo jej zwyczajnie NIE MA.
    Potwierdź łaskawie że dotarło i zrozumiałeś.

    > Po co ten hejt?

    Co znowu nie zrozumiałeś? Powtarzam ponownie, czytaj powoli. Indywidualną
    instalację domową robioną zazwyczaj przez mietka, niewykluczone że bez
    pojęcia o temacie, porównujesz z samochodem elektrycznym opracowanym za
    grubą kasę pod produkcję taśmową w setkach tysięcy, jak nie milionów sztuk
    i wyciągasz wniosek że jak masz spieprzoną instalację psującą sprzęty to i
    samochód elektryczny będzie się tak samo psuć bo jest... elektryczny. Mądre
    to jest?

    > Ależ dopuszczam. Dzięki Wam, wiem że EV zadba o to, żebym
    > sam czegoś nie zepsuł i wyłączy samochód, albo zrobi przerwę
    > na grzanie czy chłodzenia a spaliniaka bym zajechał.
    > Czyż nie?

    Czy jak do spaliniaka zalejesz zły olej do silnika albo złe paliwo do baku,
    albo zaczniesz palić sprzęgło, albo piłować samochód na jedynce, albo
    jeździć z dużym odciążeniem na niskich obrotach to samochód spalinowy
    uniemożliwi ci jazdę, ostrzeżenie da? Nie! Bo nie ma możliwości
    opomiarowania tego! Wprost przeciwnie niż w EV!

    > Nazwanie mnie manipulantem to jest właśnie hejt.

    To jest stwierdzenie faktu na podstawie tego co piszesz. Czy to jest twoje
    celowe działanie czy wynik braku zrozumienia tego co czytasz i piszesz to
    już bez większego znaczenia.

    > W zasadzie staram się grzecznie wykładać swoje uwagi
    > i zastrzeżenia czego i Tobie życzę.

    No tak, stwierdzasz co ci się wydaje, niby pytasz ale jednak sugerujesz
    odpowiedzi, a jak się temu zaprzecza to i tak nie odpuszczasz. Jeśli to
    jest grzeczne to mamy kompletnie odmienne pojęcie o kulturze dyskusji.

    --
    Pozdor
    Myjk