  • Data: 2017-03-09 22:54:31
    Temat: Re: samochody elektryczne
    Od: "re" <r...@r...invalid> szukaj wiadomości tego autora

    Użytkownik "T."

    > ...Sam
    > bym nabył takie miejskie toczydełko w cenie rzędu 20-30 tys. zł. Nie
    > musi mieć fulwypasu, bo chodzi o krótkie trasy. Wystarczy ogrzewanie w
    > zimie, wycieraczki, jakieś małe radyjko i już.
    >
    > ...Ciekawie wyglada
    > Renault Twizy, ale nie ma drzwi, więc ogrzewania też nie. A reszta jest
    > znacznie droższa od zwykłego auta - to bynajmniej nie kwestia kosztów,
    > ale cena nowości.
    > ---
    > Twizy zwykle ma drzwi, ale to zabawka.

    OK. - nie ma okna :-)
    Podobno za dopłatą można dokupić drzwi, ale nie wiem, czy z oknem.
    W tym re-volcie z Pruszkowa, który mijałem, szybki były z pleksi,
    osadzone w bardzo wiotkich drzwiach. Wszystko "dyndało", pleksi
    porysowane, w dodatku łatane jakimiś zszywkami... Masakrycznie to wyglądało.
    ---
    Mnie się widzi, że gdyby to nie była zabawka to nie byłoby problemem
    zrobienie szybek, ale tu o to chodzi by to była zabawka. Do Twizy nie da się
    kupić normalnie akumulatorów (wartych z 2000 dolców) tylko trzeba je
    dzierżawić co daje koszt 40zł/100km. Jakoś do poważniejszych elektrycznych
    modeli Renault da się. A trzeba jeszcze wydać 30 klocków na samo Twizy.
    Wyobrażam sobie, że chiński klon Twizy co połowę kosztuje mógłby znaleźć
    jakieś grono niewymagających odbiorców, ale coś nie widzę ofert sprzedaży.