  • 81. Data: 2020-12-30 10:57:09
    Temat: Re: samochód kowalskiego dacia ceny 2021 euro6dFinal
    Od: RoMan Mandziejewicz <r...@p...pl.invalid>

    Hello jerzu,

    Wednesday, December 30, 2020, 12:54:30 AM, you wrote:

    > U Ciebie jest szyciej. A u mnie ni chuchu. A do metra mam 10 minut
    > pieszo.

    A ja 4+ godziny samochodem ;)

    --
    Best regards,
    RoMan

  • 82. Data: 2020-12-30 14:40:29
    Od: TomN <n...@i...dyndnxs.invalid>

    RoMan Mandziejewicz w

    > A ja 4+ godziny samochodem ;)

    Nie marudź, masz od metra możliwości -- albo Praga albo Warszawa ;)

    --
    'Tom N'

  • 83. Data: 2020-12-30 16:04:47
    Od: RoMan Mandziejewicz <r...@p...pl.invalid>

    Hello TomN,

    > RoMan Mandziejewicz w

    > Nie marudź, masz od metra możliwości -- albo Praga albo Warszawa ;)

    Albo Wiedeń, albo Bratysława ;) Wszystkie w mniej więcej takiej
    odległości...

    --
    Best regards,
    RoMan

  • 84. Data: 2020-12-31 01:08:11
    Od: "J.F." <j...@p...onet.pl>

    ..

    >A ja 4+ godziny samochodem ;)

    A pociagiem ile ?

    J.

  • 85. Data: 2020-12-31 01:18:32
    Od: "J.F." <j...@p...onet.pl>

    pl...
    W dniu 2020-12-29 o 20:49, J.F. pisze:

    >Były, ale dopiero jak polska wróciła na mapę europy.
    >Emigracja do ameryk ruszyła sporo wcześniej.
    >A w USA przyjmują do dzisiaj, tylko mają limity.

    No i wlasnie te nasze miedzywojenne plywaly czesto do USA, a potem
    pasazerow zaczelo brakowac.

    >W tym przypadku po różnicy cen biletów.

    To jak pasazer 3 klasy placi np 200$ za podroz, a 1 klasy 1000$, to
    kto do kogo doplaca ?

    >Tak. I właściciel polski, niemiecki czy skandynawski ustalił je
    >mocno inaczej niż angielski.

    Nie mowie nie, ale powodow moze byc multum.

    >Przed 1914 rokiem nasi emigranci wypływali głównie z Hamburga.
    >A tam już były angielskie transatlantyki.

    Niemieckich pewnie wiecej.

    Pomysl raczej inaczej - czemu bogaty kontynentalny pasazer wybieral
    niemiecki drogi statek, a nie tanszy angielski ?
    U Cunarda byl gorszy standard 1 klasy?
    A moze mniej rozrywek dla gentelmanow ... ale z cen by raczej
    wynikalo, ze tych bogatych pasazerow bylo wiecej na angielskich
    statkach ...

    >W tym przypadku europa omijała angielskie statki ale ich własciciele
    >nie bankrutowali.

    Widac mieli wystarczajaco duzo wlasnych pasazerow ... albo np wcale im
    nie zalezalo na biedocie w jedna strone ... bo kto zaplaci za podroz w
    druga strone ?

    J.

  • 86. Data: 2020-12-31 10:16:38
    Od: RadoslawF <r...@g...com>

    W dniu 2020-12-31 o 01:18, J.F. pisze:

    > No i wlasnie te nasze miedzywojenne plywaly czesto do USA, a potem
    > pasazerow zaczelo brakowac.

    Po 1wś panował kryzys bardzo mocno odczuwalny w USA.
    W latach dwudziestych tam nie było sensu emigrować.
    A w latach 30 to robili to głownie bardziej przewidujący żydzi.

    > To jak pasazer 3 klasy placi np 200$ za podroz, a 1 klasy 1000$, to kto
    > do kogo doplaca ?

    Jeśli pasażerów 3 klasy jest tysiąc, ich posiłki za cały rejs
    kosztują 50$ a pasażerów pierwszej stu i koszty ich posiłków
    to ponad tysiąc dolarów to jak myślisz?

    > Nie mowie nie, ale powodow moze byc multum.

    Ale nie spróbujesz ich wymienić.

> [...]
    >
    > Widac mieli wystarczajaco duzo wlasnych pasazerow ... albo np wcale im
    > nie zalezalo na biedocie w jedna strone ... bo kto zaplaci za podroz w

    Doliczali tym płynącym w pierwszą stronę.
    W druga stronę to tylko 1 i 2 klasa.
    3 to pewnie jakieś wyjątki.

    Pozdrawiam

  • 87. Data: 2020-12-31 11:37:39
    Od: "J.F." <j...@p...onet.pl>

    pl...

    >Po 1wś panował kryzys bardzo mocno odczuwalny w USA.

    To tak troche pozniej, i w Europie tez byl odczuwalny.

    >W latach dwudziestych tam nie było sensu emigrować.

    Jeszcze trzeba miec wiadomosci aktualne, a internetu i telewizji nie
    bylo, a chlop czesto niepismienny ...

    >A w latach 30 to robili to głownie bardziej przewidujący żydzi.

    A nasze linie przestawily sie wtedy na kursy do Palestyny - bo tam
    chcieli klienci.

    >Jeśli pasażerów 3 klasy jest tysiąc, ich posiłki za cały rejs
    >kosztują 50$ a pasażerów pierwszej stu i koszty ich posiłków
    >to ponad tysiąc dolarów to jak myślisz?

    To posilki, a jak rozliczysz paliwo, jesli pasazer 1 klasy ma kabine
    10x wieksza niz 3 klasy ?
    A zaloge marynarska ?

    A kuchnia ... ta 3 kl nie bazowala na odpadkach z kuchni 1 klasy ?

    >Ale nie spróbujesz ich wymienić.

    Bo za duzo ich. Moze w Anglii bylo wiecej bogatych chetnych na kurs
    do/z USA,
    moze Cunard chcial miec luksusowe statki a nie dla holoty ... w koncu
    fabryki robia Porsche i Ferrari oraz Fiaty i Dacie - dlaczego ?

    >Doliczali tym płynącym w pierwszą stronę.
    >W druga stronę to tylko 1 i 2 klasa.
    >3 to pewnie jakieś wyjątki.

    No i masz kolejne wyjasnienie - Anglicy doliczali biedocie za kurs w
    obie strony i wyszlo drozej.
    A inni ... nie doliczali? Przerzucali ten koszt na bogatych czy na
    wlasciciela linii ?

    Anglikom to zostalo do dzis - autokar miedzymiastowy czy pociag, i 6
    roznych cen za bilet.
    Albo taki Eurotunel i chyba czesto promy.
    Kto do kogo doplaca ?

    A u nas nie ma takiego zwyczaju, tylko w samolotach.

    J.

  • 88. Data: 2020-12-31 13:37:44
    Od: RoMan Mandziejewicz <r...@p...pl.invalid>

    Hello J.F.,

    Thursday, December 31, 2020, 1:08:11 AM, you wrote:

    > Użytkownik "RoMan Mandziejewicz" napisał w wiadomości grup
    ..

    > A pociagiem ile ?

    3. Ale to do Centralnego. A nie zawsze mi to pasuje.

    --
    Best regards,
    RoMan

  • 89. Data: 2020-12-31 20:41:51
    Od: RadoslawF <r...@g...com>

    W dniu 2020-12-31 o 11:37, J.F. pisze:

    > To tak troche pozniej, i w Europie tez byl odczuwalny.

    W tym samym czasie był i w europie.
    Ale jakby krócej.

    > Jeszcze trzeba miec wiadomosci aktualne, a internetu i telewizji nie
    > bylo, a chlop czesto niepismienny ...

    Pała z historii. Przed 1wś wszyscy trzej zaborcy wymagali od
    dzieci swoich obywateli chodzenia do szkoły. Nawet w zaborze
    rosyjskim wiejskie dzieci po cztery lata się uczyły.

    > A nasze linie przestawily sie wtedy na kursy do Palestyny - bo tam
    > chcieli klienci.

    Pływali ale czy tak często to nie jestem pewien.
    Anglicy ich tam już przed wojną nie bardzo chcieli wpuszczać.

    > To posilki, a jak rozliczysz paliwo, jesli  pasazer 1 klasy ma kabine
    > 10x wieksza niz 3 klasy ?
    > A zaloge marynarska ?

    Nie zamierzam rozliczać.
    Widziałem porównanie cen z cunarda i statków angielskich.
    Rżnęli biedotę na pozegnanie i tyle.

    > A kuchnia ... ta 3 kl nie bazowala na odpadkach z kuchni 1 klasy ?

    Skoro tych z 1 była setka to dla tysiąca tych odpadków nie mogło starczyć.
    No i w pierwszej rzadko bywała kasza a w trzeciej raczej codziennie. :-)

> [...]
    > moze Cunard chcial miec luksusowe statki a nie dla holoty ... w koncu
    > fabryki robia Porsche i Ferrari oraz Fiaty i Dacie - dlaczego ?

    Bo jedni nastawiają się na masówkę a drudzy na milionerów.
    Ale przykład jest z dupy bo kupujący fiaty i dacie nie dopłacają
    do kupujących porsche czy ferrari. Aczkolwiek jak się weźmie
    pod uwagę kary za emisję węgla to kupujący ludowe wageny
    czy ople jednak trochę dopłacają tym kupującym porshe.

    > No i masz kolejne wyjasnienie - Anglicy doliczali biedocie za kurs w
    > obie strony i wyszlo drozej.
    > A inni ... nie doliczali? Przerzucali ten koszt na bogatych czy na
    > wlasciciela linii ?

    Wszyscy doliczali bo było wiadomo że trzecia klasa tylko w jedna stronę.

    > Anglikom to zostalo do dzis - autokar miedzymiastowy czy pociag, i 6
    > roznych cen za bilet.
    > Albo taki Eurotunel i chyba czesto promy.
    > Kto do kogo doplaca ?

    Nikt. Płacisz za wielkość pojazdu, na promie jeszcze ewentualnie
    za kabinę jak jej potrzebujesz lub dasz się na nią namówić.

    > A u nas nie ma takiego zwyczaju, tylko w samolotach.

    A jest u nas różnica stosunku cen klas inna niż u niemców
    czy anglików?

    Pozdrawiam

  • 90. Data: 2021-01-01 22:55:20

    Sat, 26 Dec 2020 08:43:17 +0100, w <u...@4...net>,
    Jacek Maciejewski <j...@g...pl> napisał(-a):

    > I z tego co powiedziałem można wywnioskować
    > jedynie że Niemcy mają już prawie docelową ilość wiatraków.

    Jeżeli nagle wszystkie samochody będą elektryczne, to okaże się że wiatraków
    jest wielokrotnie za mało.
    I nie tylko wiatraków.