eGospodarka.pl
eGospodarka.pl poleca

eGospodarka.plGrupypl.misc.samochodysamochód kowalskiego dacia ceny 2021 euro6dFinalRe: samochód kowalskiego dacia ceny 2021 euro6dFinal
  • Path: news-archive.icm.edu.pl!news.icm.edu.pl!newsfeed.pionier.net.pl!3.eu.feeder.erj
    e.net!feeder.erje.net!newsfeed.xs4all.nl!newsfeed8.news.xs4all.nl!border2.nntp.
    ams1.giganews.com!nntp.giganews.com!newsfeed.neostrada.pl!unt-exc-01.news.neost
    rada.pl!unt-spo-a-02.news.neostrada.pl!news.neostrada.pl.POSTED!not-for-mail
    From: "J.F." <j...@p...onet.pl>
    Newsgroups: pl.misc.samochody
    References: <5fe584eb$0$512$65785112@news.neostrada.pl>
    <rs41nk$tmh$1$Cav@news.chmurka.net>
    <5fe5ef7c$0$512$65785112@news.neostrada.pl>
    <5fe604f8$0$517$65785112@news.neostrada.pl>
    <5fe7041d$0$518$65785112@news.neostrada.pl>
    <5fe7240e$0$548$65785112@news.neostrada.pl>
    <5fe8444e$0$541$65785112@news.neostrada.pl> <rsan4m$hj5$1@dont-email.me>
    <5fe9c53d$0$551$65785112@news.neostrada.pl> <rsdfqg$5d7$1@gioia.aioe.org>
    <5feb1e8e$0$518$65785112@news.neostrada.pl>
    <5feb8839$0$558$65785112@news.neostrada.pl>
    <5fec4211$0$510$65785112@news.neostrada.pl>
    In-Reply-To: <5fec4211$0$510$65785112@news.neostrada.pl>
    Subject: Re: samochód kowalskiego dacia ceny 2021 euro6dFinal
    Date: Thu, 31 Dec 2020 01:18:32 +0100
    MIME-Version: 1.0
    Content-Type: text/plain; format=flowed; charset="iso-8859-2"; reply-type=response
    Content-Transfer-Encoding: 8bit
    X-Priority: 3
    X-MSMail-Priority: Normal
    Importance: Normal
    X-Newsreader: Microsoft Windows Live Mail 16.4.3528.331
    X-MimeOLE: Produced By Microsoft MimeOLE V16.4.3528.331
    Lines: 86
    Message-ID: <5fed18d9$0$514$65785112@news.neostrada.pl>
    Organization: Telekomunikacja Polska
    NNTP-Posting-Host: 82.143.187.50
    X-Trace: 1609373913 unt-rea-b-01.news.neostrada.pl 514 82.143.187.50:56410
    X-Complaints-To: a...@n...neostrada.pl
    Xref: news-archive.icm.edu.pl pl.misc.samochody:2689212
    [ ukryj nagłówki ]

    Użytkownik "RadoslawF" napisał w wiadomości grup
    dyskusyjnych:5fec4211$0$510$6...@n...neostrada.
    pl...
    W dniu 2020-12-29 o 20:49, J.F. pisze:
    >>>>>>> Po pierwsze to NIE jest KAPITALIZM
    >>>>>> Nasi biedni rodacy emigrujący do ameryk (obu) robili to na
    >>>>>> statkach głównie niemieckich i z państw skandynawskich.
    >
    >> Byly tez polskie. A potem ... chyba USA przestalo przyjmowac
    >> imigrantow.

    >Były, ale dopiero jak polska wróciła na mapę europy.
    >Emigracja do ameryk ruszyła sporo wcześniej.
    >A w USA przyjmują do dzisiaj, tylko mają limity.

    No i wlasnie te nasze miedzywojenne plywaly czesto do USA, a potem
    pasazerow zaczelo brakowac.

    >>>>>>> Z powodów finansowych, na statkach angielskich biedni
    >>>>>>> pasażerowie klasy trzeciej dopłacali do niższej ceny biletów
    >>>>>>> dla bogatej klasy pierwszej. Więc były omijane przez
    >>>>>>> biednych emigrantów. To też nie był kapitalizm?
    >
    >> Najpierw wyjasnijcie, jak tu ustalic kto do kogo doplaca.

    >W tym przypadku po różnicy cen biletów.

    To jak pasazer 3 klasy placi np 200$ za podroz, a 1 klasy 1000$, to
    kto do kogo doplaca ?

    >>>>> Poszukaj w książkach marynistycznych dotyczących pasażerskich
    >>>>> transatlantyków. Ja to wyczytałem w książce o linii Cunarda.
    >>>>> Na angielskich statkach ustalał to właściciel który należał do
    >>>>> grupy podróżującej pierwszą klasą. Na statkach z krajów
    >>>>> skandynawskich,
    >>>>> niemieckich i innych ceny były normalne czyli trzecia klasa
    >>>>> kosztowała
    >>>>> mniej niż na angolach a pierwsza więcej.
    >
    >> Ale nadal ustala te ceny wlasciciel, ktory raczej nie podrozuje
    >> trzecia klasa.

    >Tak. I właściciel polski, niemiecki czy skandynawski ustalił je
    >mocno inaczej niż angielski.

    Nie mowie nie, ale powodow moze byc multum.

    >>>> W takiej sytuacji wybrałbym się angolem, gdybym chciał płynąć w
    >>>> pierwszej, a skandynawem, gdybym chciał płynąć w trzeciej klasie.
    >
    >> Dokladnie.
    >
    >>> Co oznacza że osoba płynąca z wysp wsiadała na angielski
    >>> a osoba płynąca z kontynentu dostawała informację o cenie
    >>> na statkach i wybierała w zależności od pośpiechu.
    >>> Lub od ceny jeśli nie spieszyła się.
    >
    >> Jakos tak moglo byc, Anglik/Irlandczyk mial do wyboru duzo statkow
    >> angielskich, a Polak ... luksusowe angielskie transatlantyki do
    >> Gdyni nie zawijaly,

    >Przed 1914 rokiem nasi emigranci wypływali głównie z Hamburga.
    >A tam już były angielskie transatlantyki.

    Niemieckich pewnie wiecej.

    Pomysl raczej inaczej - czemu bogaty kontynentalny pasazer wybieral
    niemiecki drogi statek, a nie tanszy angielski ?
    U Cunarda byl gorszy standard 1 klasy?
    A moze mniej rozrywek dla gentelmanow ... ale z cen by raczej
    wynikalo, ze tych bogatych pasazerow bylo wiecej na angielskich
    statkach ...

    >> Przesiadki tez mogly byc uciazliwe, szczegolnie dla "ciemnego
    >> ludu".
    >> Tak czy inaczej - rynek decyduje. No i wlasciciel, ale jak
    >> wlasciciel zle wybierze, to straci :-)

    >W tym przypadku europa omijała angielskie statki ale ich własciciele
    >nie bankrutowali.

    Widac mieli wystarczajaco duzo wlasnych pasazerow ... albo np wcale im
    nie zalezalo na biedocie w jedna strone ... bo kto zaplaci za podroz w
    druga strone ?

    J.

Podziel się

Poleć ten post znajomemu poleć

Wydrukuj ten post drukuj


Następne wpisy z tego wątku

Najnowsze wątki z tej grupy


Najnowsze wątki

Szukaj w grupach

Eksperci egospodarka.pl

1 1 1

Wpisz nazwę miasta, dla którego chcesz znaleźć jednostkę ZUS.

Wzory dokumentów

Bezpłatne wzory dokumentów i formularzy.
Wyszukaj i pobierz za darmo: