-
91. Data: 2021-01-01 22:57:00
Temat: Re: samochód kowalskiego dacia ceny 2021 euro6dFinal
Od: "r...@k...pl" <r...@k...pl>
Fri, 25 Dec 2020 10:26:43 +0100, w <rs4b8k$3k2$1$Cav@news.chmurka.net>,
Cavallino <C...@k...pl> napisał(-a):
> W dniu 25-12-2020 o 09:12, Peter pisze:
> >
> >> A kto Twoim zdaniem powinien sfinansować chęć zakupu smrodowozu, jeśli
> >> nie kupujący?
> >
> > nie KTO a DLACZEGO ktoś ma płacić
>
> Bo smrodzi.
> Taka kara.
> Prawidłowa.
A elektryk jak wiadomo powstaje z wody, ziemniaków i pszenicy.
-
92. Data: 2021-01-02 01:32:12
Temat: Re: samochód kowalskiego dacia ceny 2021 euro6dFinal
Od: RoMan Mandziejewicz <r...@p...pl.invalid>
Hello Radekp,
Friday, January 1, 2021, 10:55:20 PM, you wrote:
>> I z tego co powiedziałem można wywnioskować
>> jedynie że Niemcy mają już prawie docelową ilość wiatraków.
> Jeżeli nagle wszystkie samochody będą elektryczne, to okaże się że wiatraków
> jest wielokrotnie za mało.
> I nie tylko wiatraków.
Problem w tym ,,nagle". One się nie pojawią nagle. Oprócz tego, że nie
da się ich nagle wyprodukować, to również nie da się ich nagle
sprzedać.
--
Best regards,
RoMan
PMS++ PJ+ S+ p+ M- W+ P++:+ X++ L++ B++ M+ Z+++ T- W+ CB++
Nowa strona: http://www.elektronika.squadack.com (w budowie!)
-
93. Data: 2021-01-02 02:06:15
Temat: Re: samochód kowalskiego dacia ceny 2021 euro6dFinal
Od: "J.F." <j...@p...onet.pl>
Dnia Thu, 31 Dec 2020 20:41:51 +0100, RadoslawF napisał(a):
> W dniu 2020-12-31 o 11:37, J.F. pisze:
>>>>>>>>>> Nasi biedni rodacy emigrujący do ameryk (obu) robili to na
>>>>>>>>>> statkach głównie niemieckich i z państw skandynawskich.
>>>>
>>>>>> Byly tez polskie. A potem ... chyba USA przestalo przyjmowac
>>>>>> imigrantow.
>>>
>>>>> Były, ale dopiero jak polska wróciła na mapę europy.
>>>>> Emigracja do ameryk ruszyła sporo wcześniej.
>>>>> A w USA przyjmują do dzisiaj, tylko mają limity.
>>>
>>>> No i wlasnie te nasze miedzywojenne plywaly czesto do USA, a potem
>>>> pasazerow zaczelo brakowac.
>>
>> Jeszcze trzeba miec wiadomosci aktualne, a internetu i telewizji nie
>> bylo, a chlop czesto niepismienny ...
>
> Pała z historii. Przed 1wś wszyscy trzej zaborcy wymagali od
> dzieci swoich obywateli chodzenia do szkoły. Nawet w zaborze
> rosyjskim wiejskie dzieci po cztery lata się uczyły.
pala z hstorii. Moze i wymagali, a analfabetyzm i tak byl.
Swoja droga - nie probowali uczyc po rosyjsku/niemiecku?
>>> A w latach 30 to robili to głownie bardziej przewidujący żydzi.
>> A nasze linie przestawily sie wtedy na kursy do Palestyny - bo tam
>> chcieli klienci.
>
> Pływali ale czy tak często to nie jestem pewien.
Regularne linie, o ile wiem.
> Anglicy ich tam już przed wojną nie bardzo chcieli wpuszczać.
I na to byly sposoby ... Borcharda poczytac :-)
>>>>>>>>>>> Z powodów finansowych, na statkach angielskich biedni
>>>>>>>>>>> pasażerowie klasy trzeciej dopłacali do niższej ceny biletów
>>>>>>>>>>> dla bogatej klasy pierwszej. Więc były omijane przez
>>>>>>>>>>> biednych emigrantów. To też nie był kapitalizm?
>>>>
>>>>>> Najpierw wyjasnijcie, jak tu ustalic kto do kogo doplaca.
>>>
>>>>> W tym przypadku po różnicy cen biletów.
>>>
>>>> To jak pasazer 3 klasy placi np 200$ za podroz, a 1 klasy 1000$, to
>>>> kto do kogo doplaca ?
>>
>>> Jeśli pasażerów 3 klasy jest tysiąc, ich posiłki za cały rejs
>>> kosztują 50$ a pasażerów pierwszej stu i koszty ich posiłków
>>> to ponad tysiąc dolarów to jak myślisz?
>>
>> To posilki, a jak rozliczysz paliwo, jesli pasazer 1 klasy ma kabine
>> 10x wieksza niz 3 klasy ?
>> A zaloge marynarska ?
>
> Nie zamierzam rozliczać.
> Widziałem porównanie cen z cunarda i statków angielskich.
Ale to jeszcze nie mowi, kto do kogo doplaca.
> Rżnęli biedotę na pozegnanie i tyle.
To czemu biedoty nie przejely statki niemieckie i skandynawskie ...
>> A kuchnia ... ta 3 kl nie bazowala na odpadkach z kuchni 1 klasy ?
>
> Skoro tych z 1 była setka to dla tysiąca tych odpadków nie mogło starczyć.
A to zalezy, jaka norme sie dla nich przyjmie :-)
> No i w pierwszej rzadko bywała kasza a w trzeciej raczej codziennie. :-)
To jest jakis argument ..
>>> Doliczali tym płynącym w pierwszą stronę.
>>> W druga stronę to tylko 1 i 2 klasa.
>>> 3 to pewnie jakieś wyjątki.
>>
>> No i masz kolejne wyjasnienie - Anglicy doliczali biedocie za kurs w
>> obie strony i wyszlo drozej.
>> A inni ... nie doliczali? Przerzucali ten koszt na bogatych czy na
>> wlasciciela linii ?
>
> Wszyscy doliczali bo było wiadomo że trzecia klasa tylko w jedna stronę.
>
>> Anglikom to zostalo do dzis - autokar miedzymiastowy czy pociag, i 6
>> roznych cen za bilet.
>> Albo taki Eurotunel i chyba czesto promy.
>> Kto do kogo doplaca ?
>
> Nikt. Płacisz za wielkość pojazdu, na promie jeszcze ewentualnie
> za kabinę jak jej potrzebujesz lub dasz się na nią namówić.
A o placeniu za dlugosc wyjazdu slyszales ?
Jedziesz na weekend, dwa przejazdy przez kanal - tanie.
Jedziesz na 2 tygodnie, tez dwa przejazdy, ale drogie ...
>> A u nas nie ma takiego zwyczaju, tylko w samolotach.
> A jest u nas różnica stosunku cen klas inna niż u niemców
> czy anglików?
W samolotach ?
Ale popatrz jeszcze na te klasy - czasem 1 to bardziej z nazwy ..
J.
-
94. Data: 2021-01-02 08:54:25
Temat: Re: samochód kowalskiego dacia ceny 2021 euro6dFinal
Od: Cavallino <C...@k...pl>
W dniu 01-01-2021 o 22:57, r...@k...pl pisze:
> Fri, 25 Dec 2020 10:26:43 +0100, w <rs4b8k$3k2$1$Cav@news.chmurka.net>,
> Cavallino <C...@k...pl> napisał(-a):
>
>> W dniu 25-12-2020 o 09:12, Peter pisze:
>>>
>>>> A kto Twoim zdaniem powinien sfinansować chęć zakupu smrodowozu, jeśli
>>>> nie kupujący?
>>>
>>> nie KTO a DLACZEGO ktoś ma płacić
>>
>> Bo smrodzi.
>> Taka kara.
>> Prawidłowa.
>
> A elektryk jak wiadomo powstaje z wody, ziemniaków i pszenicy.
Nie mówimy o tym z czego powstaje, bo nic jeżdżącego z tego nie
powstaje, tylko co wydala.
-
95. Data: 2021-01-02 09:22:22
Temat: Re: samochód kowalskiego dacia ceny 2021 euro6dFinal
Od: Jacek Maciejewski <j...@g...pl>
Dnia Fri, 01 Jan 2021 22:55:20 +0100, r...@k...pl napisał(a):
> Sat, 26 Dec 2020 08:43:17 +0100, w <u...@4...net>,
> Jacek Maciejewski <j...@g...pl> napisał(-a):
>
>> I z tego co powiedziałem można wywnioskować
>> jedynie że Niemcy mają już prawie docelową ilość wiatraków.
>
> Jeżeli nagle wszystkie samochody będą elektryczne, to okaże się że wiatraków
> jest wielokrotnie za mało.
> I nie tylko wiatraków.
Jakbyś wziął ołówek i kartkę i poświęcił minutę czy dwie na liczenie to
byś wiedział że nie masz racji. Zamiast tego wolisz pleść duby smalone.
W typowym europejskim kraju trakcja zużywa mniej więcej tyle energii co
daje jedna elektrownia.
--
Jacek
-I hate haters-
-
96. Data: 2021-01-02 10:06:47
Temat: Re: samochód kowalskiego dacia ceny 2021 euro6dFinal
Od: RadoslawF <r...@g...com>
W dniu 2021-01-02 o 02:06, J.F. pisze:
>>>>>>>>>>> Nasi biedni rodacy emigrujący do ameryk (obu) robili to na
>>>>>>>>>>> statkach głównie niemieckich i z państw skandynawskich.
>>>>>
>>>>>>> Byly tez polskie. A potem ... chyba USA przestalo przyjmowac
>>>>>>> imigrantow.
>>>>
>>>>>> Były, ale dopiero jak polska wróciła na mapę europy.
>>>>>> Emigracja do ameryk ruszyła sporo wcześniej.
>>>>>> A w USA przyjmują do dzisiaj, tylko mają limity.
>>>>
>>>>> No i wlasnie te nasze miedzywojenne plywaly czesto do USA, a potem
>>>>> pasazerow zaczelo brakowac.
>>>
>>> Jeszcze trzeba miec wiadomosci aktualne, a internetu i telewizji nie
>>> bylo, a chlop czesto niepismienny ...
>>
>> Pała z historii. Przed 1wś wszyscy trzej zaborcy wymagali od
>> dzieci swoich obywateli chodzenia do szkoły. Nawet w zaborze
>> rosyjskim wiejskie dzieci po cztery lata się uczyły.
>
> pala z hstorii. Moze i wymagali, a analfabetyzm i tak byl.
Owszem. Największy w komunistycznych pogadankach i książkach
do historii z których się uczyłeś.
A ten który był wynikał bardziej z niechęci do używania
tego co w szkole nauczyli niż z braku szkół.
> Swoja droga - nie probowali uczyc po rosyjsku/niemiecku?
A to różnie. Wiejskie szkoły były 4 klasowe (uczyli kolejne
cztery roczniki). W pierwszej kolejności uczyli pisać,
w drugiej urzędowego języka a w trzeciej czytania i pisania
w tym języku.
>>>> A w latach 30 to robili to głownie bardziej przewidujący żydzi.
>>> A nasze linie przestawily sie wtedy na kursy do Palestyny - bo tam
>>> chcieli klienci.
>>
>> Pływali ale czy tak często to nie jestem pewien.
>
> Regularne linie, o ile wiem.
Pytanie przez ile lat.
>> Anglicy ich tam już przed wojną nie bardzo chcieli wpuszczać.
>
> I na to byly sposoby ... Borcharda poczytac :-)
Czytałem "znaczy kapitan" ale akurat tego nie pamiętam.
Wysadzali ich u sąsiadów czy jako turystów wypuszczali na ląd
a ci ginęli w dużym portowym mieście?
>>>>>>>>>>>> Z powodów finansowych, na statkach angielskich biedni
>>>>>>>>>>>> pasażerowie klasy trzeciej dopłacali do niższej ceny biletów
>>>>>>>>>>>> dla bogatej klasy pierwszej. Więc były omijane przez
>>>>>>>>>>>> biednych emigrantów. To też nie był kapitalizm?
>>>>>
>>>>>>> Najpierw wyjasnijcie, jak tu ustalic kto do kogo doplaca.
>>>>
>>>>>> W tym przypadku po różnicy cen biletów.
>>>>
>>>>> To jak pasazer 3 klasy placi np 200$ za podroz, a 1 klasy 1000$, to
>>>>> kto do kogo doplaca ?
>>>
>>>> Jeśli pasażerów 3 klasy jest tysiąc, ich posiłki za cały rejs
>>>> kosztują 50$ a pasażerów pierwszej stu i koszty ich posiłków
>>>> to ponad tysiąc dolarów to jak myślisz?
>>>
>>> To posilki, a jak rozliczysz paliwo, jesli pasazer 1 klasy ma kabine
>>> 10x wieksza niz 3 klasy ?
>>> A zaloge marynarska ?
>>
>> Nie zamierzam rozliczać.
>> Widziałem porównanie cen z cunarda i statków angielskich.
>
> Ale to jeszcze nie mowi, kto do kogo doplaca.
Przy dużej dysproporcji cen na statkach angielskich do statków
z całej reszty świata chyba jednak mówi.
>> Rżnęli biedotę na pozegnanie i tyle.
>
> To czemu biedoty nie przejely statki niemieckie i skandynawskie ...
Bo rżnęli własną biedota która wsiadała w anglii a nie niemczech,
francji czy hiszpanii.
Podobno taniej było zapłacić za kurs na kontynent i tam wsiąść na
jakiegoś normalnego pasażera. Tylko kto miał o tym angielska biedotę
poinformować.
>>> A kuchnia ... ta 3 kl nie bazowala na odpadkach z kuchni 1 klasy ?
>>
>> Skoro tych z 1 była setka to dla tysiąca tych odpadków nie mogło starczyć.
>
> A to zalezy, jaka norme sie dla nich przyjmie :-)
Tanią.
>> No i w pierwszej rzadko bywała kasza a w trzeciej raczej codziennie. :-)
>
> To jest jakis argument ..
>
>>>> Doliczali tym płynącym w pierwszą stronę.
>>>> W druga stronę to tylko 1 i 2 klasa.
>>>> 3 to pewnie jakieś wyjątki.
>>>
>>> No i masz kolejne wyjasnienie - Anglicy doliczali biedocie za kurs w
>>> obie strony i wyszlo drozej.
>>> A inni ... nie doliczali? Przerzucali ten koszt na bogatych czy na
>>> wlasciciela linii ?
>>
>> Wszyscy doliczali bo było wiadomo że trzecia klasa tylko w jedna stronę.
>>
>>> Anglikom to zostalo do dzis - autokar miedzymiastowy czy pociag, i 6
>>> roznych cen za bilet.
>>> Albo taki Eurotunel i chyba czesto promy.
>>> Kto do kogo doplaca ?
>>
>> Nikt. Płacisz za wielkość pojazdu, na promie jeszcze ewentualnie
>> za kabinę jak jej potrzebujesz lub dasz się na nią namówić.
>
> A o placeniu za dlugosc wyjazdu slyszales ?
A gdzie tak mają?
Bo ja spotkałem się ze stawkami za DMC i czasami dopłatą za przyczepę.
> Jedziesz na weekend, dwa przejazdy przez kanal - tanie.
> Jedziesz na 2 tygodnie, tez dwa przejazdy, ale drogie ...
Masz pecha stoisz dwa tygodnie na wybrzeżu bo anglię zamkneli.
Ja bym doradzał jednak portugalię, sporo tańsza niż anglia
i nawet tańsza niż polska.
>>> A u nas nie ma takiego zwyczaju, tylko w samolotach.
>> A jest u nas różnica stosunku cen klas inna niż u niemców
>> czy anglików?
>
> W samolotach ?
> Ale popatrz jeszcze na te klasy - czasem 1 to bardziej z nazwy ..
A to już zależy od linii.
Polecam pierwszą w "emirates" czy jak się to dubajska linia
nazywa. Tam masz oddzielne pomieszczenie.
Pozdrawiam
-
97. Data: 2021-01-02 10:36:10
Temat: Re: samochód kowalskiego dacia ceny 2021 euro6dFinal
Od: Shrek <...@w...pl>
W dniu 02.01.2021 o 09:22, Jacek Maciejewski pisze:
> Jakbyś wziął ołówek i kartkę i poświęcił minutę czy dwie na liczenie to
> byś wiedział że nie masz racji. Zamiast tego wolisz pleść duby smalone.
> W typowym europejskim kraju trakcja zużywa mniej więcej tyle energii co
> daje jedna elektrownia.
Pewnie dlatego, że w większości nie jest elektryczna:)
--
Shrek
-
98. Data: 2021-01-02 10:39:34
Temat: Re: samochód kowalskiego dacia ceny 2021 euro6dFinal
Od: Jacek Maciejewski <j...@g...pl>
Dnia Sat, 2 Jan 2021 10:36:10 +0100, Shrek napisał(a):
> W dniu 02.01.2021 o 09:22, Jacek Maciejewski pisze:
>
>> Jakbyś wziął ołówek i kartkę i poświęcił minutę czy dwie na liczenie to
>> byś wiedział że nie masz racji. Zamiast tego wolisz pleść duby smalone.
>> W typowym europejskim kraju trakcja zużywa mniej więcej tyle energii co
>> daje jedna elektrownia.
>
> Pewnie dlatego, że w większości nie jest elektryczna:)
Mówiąc "trakcja" mam na myśli wszystko co jeździ na kołach. Więc z
grubsza kolej i samochody.
--
Jacek
-I hate haters-
-
99. Data: 2021-01-02 11:10:46
Temat: Re: samochód kowalskiego dacia ceny 2021 euro6dFinal
Od: "J.F." <j...@p...onet.pl>
Dnia Sat, 2 Jan 2021 10:39:34 +0100, Jacek Maciejewski napisał(a):
> Dnia Sat, 2 Jan 2021 10:36:10 +0100, Shrek napisał(a):
>> W dniu 02.01.2021 o 09:22, Jacek Maciejewski pisze:
>>> Jakbyś wziął ołówek i kartkę i poświęcił minutę czy dwie na liczenie to
>>> byś wiedział że nie masz racji. Zamiast tego wolisz pleść duby smalone.
>>> W typowym europejskim kraju trakcja zużywa mniej więcej tyle energii co
>>> daje jedna elektrownia.
>>
>> Pewnie dlatego, że w większości nie jest elektryczna:)
> Mówiąc "trakcja" mam na myśli wszystko co jeździ na kołach. Więc z
> grubsza kolej i samochody.
Nie bardzo rozumiem. Twierdzisz, ze trakcja zuzywa malo pradu, bo ...
w wiekszosci jest samochodowa i spalinowa ?
J.
-
100. Data: 2021-01-02 11:17:00
Temat: Re: samochód kowalskiego dacia ceny 2021 euro6dFinal
Od: cef <c...@i...pl>
W dniu 2021-01-02 o 09:22, Jacek Maciejewski pisze:
> Dnia Fri, 01 Jan 2021 22:55:20 +0100, r...@k...pl napisał(a):
>
>> Sat, 26 Dec 2020 08:43:17 +0100, w <u...@4...net>,
>> Jacek Maciejewski <j...@g...pl> napisał(-a):
>>
>>> I z tego co powiedziałem można wywnioskować
>>> jedynie że Niemcy mają już prawie docelową ilość wiatraków.
>>
>> Jeżeli nagle wszystkie samochody będą elektryczne, to okaże się że wiatraków
>> jest wielokrotnie za mało.
>> I nie tylko wiatraków.
>
> Jakbyś wziął ołówek i kartkę i poświęcił minutę czy dwie na liczenie to
> byś wiedział że nie masz racji. Zamiast tego wolisz pleść duby smalone.
A zastanowiłeś się co miał na myśli autor pisząc, że
wielokrotnie za mało będzie nie tylko wiatraków?