  • 71. Data: 2020-12-28 14:42:37
    Temat: Re: samochód kowalskiego dacia ceny 2021 euro6dFinal
    Od: Shrek <...@w...pl>

    W dniu 28.12.2020 o 13:59, j...@i...pl pisze:

    > O ile droga do pracy pokrywa się z linią metra. Nie u każdego się
    > pokrywa, więc nie każdy tak może.

    No dokładnie to sie nie pokrywa. Ale i tak jest szybciej niż samochodem
    w godzinach szczytu.

    --
    Shrek

  • 72. Data: 2020-12-28 21:39:47
    Od: Poldek <p...@i...eu>

    W dniu 2020-12-28 o 12:36, RadoslawF pisze:

    > Poszukaj w książkach marynistycznych dotyczących pasażerskich
    > transatlantyków. Ja to wyczytałem w książce o linii Cunarda.
    > Na angielskich statkach ustalał to właściciel który należał do
    > grupy podróżującej pierwszą klasą. Na statkach z krajów skandynawskich,
    > niemieckich i innych ceny były normalne czyli trzecia klasa kosztowała
    > mniej niż na angolach a pierwsza więcej.

    W takiej sytuacji wybrałbym się angolem, gdybym chciał płynąć w
    pierwszej, a skandynawem, gdybym chciał płynąć w trzeciej klasie.

  • 73. Data: 2020-12-29 07:58:20
    Od: ddddddddddddd <d...@f...pl>

    W dniu 28.12.2020 o 11:36, RadoslawF pisze:

> [...]
    > niemieckich i innych ceny były normalne czyli trzecia klasa kosztowała
    > mniej niż na angolach a pierwsza więcej.

    ale co w tym nierynkowego?
    Może angole byli w stanie zapłacić więcej za 3 klasę? Teraz (rok temu)
    też wakacje (camping czyli taka 3 klasa ;) wykupowane z tej samej firmy,
    na stronie .pl kosztowały mnie mniej niż na stronie .co.uk (a strony
    były dokładną kopią, tylko polska nie obsługiwała innych języków). Można
    by rzec, że biedni angole dopłacili do mojego pobytu, ale nie sądzę,
    żeby ktoś ich zmuszał do kupowania droższych biletów na stronie .uk,
    albo firmę do sprzedaży tańszych w .pl - ot zasady wolnego rynku i
    kapitalizmu.

    Lukasz

  • 74. Data: 2020-12-29 13:18:12
    Od: RadoslawF <r...@g...com>

    W dniu 2020-12-28 o 21:39, Poldek pisze:

    > W takiej sytuacji wybrałbym się angolem, gdybym chciał płynąć w
    > pierwszej, a skandynawem, gdybym chciał płynąć w trzeciej klasie.

    Co oznacza że osoba płynąca z wysp wsiadała na angielski
    a osoba płynąca z kontynentu dostawała informację o cenie
    na statkach i wybierała w zależności od pośpiechu.
    Lub od ceny jeśli nie spieszyła się.

    pozdrawiam

  • 75. Data: 2020-12-29 20:49:13
    Od: "J.F." <j...@p...onet.pl>

    pl...

    Byly tez polskie. A potem ... chyba USA przestalo przyjmowac
    imigrantow.

    Najpierw wyjasnijcie, jak tu ustalic kto do kogo doplaca.

    Ale nadal ustala te ceny wlasciciel, ktory raczej nie podrozuje
    trzecia klasa.

    Dokladnie.

    >Co oznacza że osoba płynąca z wysp wsiadała na angielski
    >a osoba płynąca z kontynentu dostawała informację o cenie
    >na statkach i wybierała w zależności od pośpiechu.
    >Lub od ceny jeśli nie spieszyła się.

    Jakos tak moglo byc, Anglik/Irlandczyk mial do wyboru duzo statkow
    angielskich, a Polak ... luksusowe angielskie transatlantyki do Gdyni
    nie zawijaly,

    Przesiadki tez mogly byc uciazliwe, szczegolnie dla "ciemnego ludu".

    Tak czy inaczej - rynek decyduje. No i wlasciciel, ale jak wlasciciel
    zle wybierze, to straci :-)

    J.

  • 76. Data: 2020-12-29 21:15:03
    Od: "J.F." <j...@p...onet.pl>

    Użytkownik "_Master_" napisał w wiadomości grup
    pl...
    >PS. I ponawiam pytanie. Gdzie jest MARCHEWKA? Dlaczego nie zachęca
    >się podatkami do kupowania tych niby "czystych" a tylko PRZYWALA
    >tanim samochodom które Kowalski jak nowe ma szansę kupić przy
    >polskich dochodach?
    >To ma być unijne WYRÓWNYWANIE SZANS?

    No ale przeciez nie przywala sie malym, malolitrazowym samochodom, co
    sie mieszcza w normie.
    Wydadza Rumuni troche euro na lepszy silnik, to i dacia potanieje.

    Za to zobacz ile przywala takiemu mercowi, audi czu bmw z wielkim
    silnikiem :-)

    J.

  • 77. Data: 2020-12-29 21:22:16
    Od: "J.F." <j...@p...onet.pl>

    et...
    Dnia Fri, 25 Dec 2020 21:26:42 +0100, ToMasz napisał(a):
    [...]
    "Jakbyś miał oczy otwarte i deko rozumu to by dotarło że np. Niemcy
    >przygotowywują się na darmowy prąd w tą niedzielę. A jak dobrze
    >powieje

    Raz na rok ? troche malo.

    >to będą jeszcze go rozdawać po okolicy.

    Albo im wiatraki polamie i tak sie skonczy darmowy prad :-)

    J.

  • 78. Data: 2020-12-30 00:54:30
    Od: j...@i...pl

    On Mon, 28 Dec 2020 14:42:37 +0100, Shrek <...@w...pl> wrote:

    >No dokładnie to sie nie pokrywa. Ale i tak jest szybciej niż samochodem
    >w godzinach szczytu.

    U Ciebie jest szyciej. A u mnie ni chuchu. A do metra mam 10 minut
    pieszo.

    --
    Pozdrawiam - jerzu
    Ford Focus MK2 1.6 TDCi 109KM `06

  • 79. Data: 2020-12-30 07:02:17
    Od: Shrek <...@w...pl>

    W dniu 30.12.2020 o 00:54, j...@i...pl pisze:

    > U Ciebie jest szyciej. A u mnie ni chuchu. A do metra mam 10 minut
    > pieszo.

    No trudno...

    --
    Shrek

  • 80. Data: 2020-12-30 10:01:44
    Od: RadoslawF <r...@g...com>

    W dniu 2020-12-29 o 20:49, J.F. pisze:

    > Byly tez polskie. A potem ... chyba USA przestalo przyjmowac imigrantow.

    Były, ale dopiero jak polska wróciła na mapę europy.
    Emigracja do ameryk ruszyła sporo wcześniej.
    A w USA przyjmują do dzisiaj, tylko mają limity.

    > Najpierw wyjasnijcie, jak tu ustalic kto do kogo doplaca.

    W tym przypadku po różnicy cen biletów.

    > Ale nadal ustala te ceny wlasciciel, ktory raczej nie podrozuje trzecia
    > klasa.

    Tak. I właściciel polski, niemiecki czy skandynawski ustalił je
    mocno inaczej niż angielski.

    > Dokladnie.

    > Jakos tak moglo byc, Anglik/Irlandczyk mial do wyboru duzo statkow
    > angielskich, a Polak ... luksusowe angielskie transatlantyki do Gdyni
    > nie zawijaly,

    Przed 1914 rokiem nasi emigranci wypływali głównie z Hamburga.
    A tam już były angielskie transatlantyki.

    > Przesiadki tez mogly byc uciazliwe, szczegolnie dla "ciemnego ludu".
    >
    > Tak czy inaczej - rynek decyduje. No i wlasciciel, ale jak wlasciciel
    > zle wybierze, to straci :-)

    W tym przypadku europa omijała angielskie statki ale ich własciciele
    nie bankrutowali.