    From: "J.F." <j...@p...onet.pl>
    Subject: Re: samochód kowalskiego dacia ceny 2021 euro6dFinal
    Newsgroups: pl.misc.samochody
    <5fe8444e$0$541$65785112@news.neostrada.pl> <rsan4m$hj5$1@dont-email.me>
    <5fe9c53d$0$551$65785112@news.neostrada.pl> <rsdfqg$5d7$1@gioia.aioe.org>
    <5feb1e8e$0$518$65785112@news.neostrada.pl>
    <5feb8839$0$558$65785112@news.neostrada.pl>
    <5fec4211$0$510$65785112@news.neostrada.pl>
    <5fed18d9$0$514$65785112@news.neostrada.pl>
    <5fed9705$0$549$65785112@news.neostrada.pl>
    <5feda9f4$0$519$65785112@news.neostrada.pl>
    <5fee2990$0$558$65785112@news.neostrada.pl>
    <chdjk4u9wb3w.1at3g97h5g8pb$.dlg@40tude.net>
    <5ff037db$0$547$65785112@news.neostrada.pl>
    Date: Sat, 2 Jan 2021 11:59:02 +0100

    Dnia Sat, 2 Jan 2021 10:06:47 +0100, RadoslawF napisał(a):
> [...]
    [...]
    > Owszem. Największy w komunistycznych pogadankach i książkach
    > do historii z których się uczyłeś.

    Tudziez z przedwojennych rocznikow statystycznych.

    O ile np na Slasku do szkoly chodzilo ponad 99% dzieci (w 35 ciut
    mniej), to gdzies na kresach bywalo i 80%.

    A to tez komunistyczna propaganda
    https://www.polskieradio24.pl/39/156/Artykul/2399329
    ,Walka-z-analfabetyzmem-w-II-Rzeczpospolitej-INFOGRA
    FIKA

    > A ten który był wynikał bardziej z niechęci do używania
    > tego co w szkole nauczyli niż z braku szkół.

    > A to różnie. Wiejskie szkoły były 4 klasowe (uczyli kolejne
    > cztery roczniki). W pierwszej kolejności uczyli pisać,
    > w drugiej urzędowego języka a w trzeciej czytania i pisania
    > w tym języku.

    Po niemiecku latwiej, po rosyjsku ... litery inne.

    > Pytanie przez ile lat.

    Nie za duzo, bo tez przyszla wojna.

    > Czytałem "znaczy kapitan" ale akurat tego nie pamiętam.
    > Wysadzali ich u sąsiadów czy jako turystów wypuszczali na ląd
    > a ci ginęli w dużym portowym mieście?

    Sa i inne ksiazki. Polecam.
    Tak z pamieci "Pasazer zachorowal. Ale wsiadl z zona. Szukamy tej zony
    ... on jej nie rozpoznaje, ona jego nie rozpoznaje, ona nie mowi po
    polsku ... pytamy o co tu chodzi.
    A bo Anglicy wydaja pozwolenie na cala rodzine. Ja jestem sam, ale co
    sie ma pozwolenie zmarnowac - my tu w 20 osob jako jedna rodzina" :-)

    Byl tez rodzial Exodus ... bodajze w Szamanie Morskim.
    A nie, rozdzial Awantury Arabskie

    https://www.nemaloknig.net/read-380993/?page=18

    > Przy dużej dysproporcji cen na statkach angielskich do statków
    > z całej reszty świata chyba jednak mówi.

    Nie wiadomo jaki % pasazerow w tych klasach, jaki standard klas ...

    > Bo rżnęli własną biedota która wsiadała w anglii a nie niemczech,
    > francji czy hiszpanii.
    > Podobno taniej było zapłacić za kurs na kontynent i tam wsiąść na
    > jakiegoś normalnego pasażera. Tylko kto miał o tym angielska biedotę
    > poinformować.

    A to w Anglii taki analfabetyzm ? (istotnie, byl spory, tam nie zawsze
    dbano o szkoly).

    Ale co za problem zrobic kurs z Anglii, albo zatrzymac sie tam i
    pobrac pasazerow?

    > Tanią.

    W 1 klase droga. I jak pasazer przyzwyczajony, ze ma 5 mies do wyboru,
    to niezjedzonych moze starczyc na skwarki do kaszy...

    > A gdzie tak mają?
    > Bo ja spotkałem się ze stawkami za DMC i czasami dopłatą za przyczepę.

    https://www.eurotunnel.com/uk/

    Tylko musisz pare probnych rezerwacji zrobic, albo
    https://www.eurotunnel.com/uk/tickets-and-fares/

    Od 31 do 229 funtow ... a klasa jedna :-)

    > Masz pecha stoisz dwa tygodnie na wybrzeżu bo anglię zamkneli.
    > Ja bym doradzał jednak portugalię, sporo tańsza niż anglia
    > i nawet tańsza niż polska.

    Jak masz pecha, to Mateusz Zlotousty skasuje ci lot powrotny i
    bedziesz mial dodatkowe 2 tygodnie urlopu :-)

    A propos - Anglicy ponoc wprowadzili kwarantanne dla powracajacych z
    Polski.
    Ale rodacy nie glupi, mowili, ze wracaja z Niemiec, czesto nie bez
    racji, skoro samolot np z Berlina byl, albo pociag czy prom z Francji.

    A potem posypaly sie kary ... mozna po logowaniu komorek, albo
    platnosciach karta ... permanentna inwigilacja ?

    no i kto do kogo doplaca ? :-)

    J.