eGospodarka.pl
eGospodarka.pl poleca

eGospodarka.plGrupypl.misc.elektronika"rzetelna" wiedza redaktora z gazety :P › Re: "rzetelna" wiedza redaktora z gazety :P
  • Path: news-archive.icm.edu.pl!agh.edu.pl!news.agh.edu.pl!polsl.pl!not-for-mail
    From: yorgus <y...@t...pl>
    Newsgroups: pl.misc.elektronika
    Subject: Re: "rzetelna" wiedza redaktora z gazety :P
    Date: Thu, 26 Apr 2012 14:44:56 +0000 (UTC)
    Organization: Hard Core Slrn-pl User
    Lines: 41
    Message-ID: <s...@x...zfcst.us.edu.pl>
    References: <4f983355$1@news.home.net.pl> <jn9gej$l1h$1@mx1.internetia.pl>
    <jn9kof$at7$1@inews.gazeta.pl> <jn9m96$djk$1@mx1.internetia.pl>
    Reply-To: y...@t...pl
    NNTP-Posting-Host: xps2.zfcst.us.edu.pl
    Mime-Version: 1.0
    Content-Type: text/plain; charset=iso-8859-2
    Content-Transfer-Encoding: 8bit
    X-Trace: polsl.pl 1335451496 18166 155.158.103.215 (26 Apr 2012 14:44:56 GMT)
    X-Complaints-To: n...@p...pl
    NNTP-Posting-Date: Thu, 26 Apr 2012 14:44:56 +0000 (UTC)
    X-Licznik: 288
    User-Agent: slrn/0.9.7.4 (pl-1.4.3) (OpenBSD/3.3 (i386))
    Xref: news-archive.icm.edu.pl pl.misc.elektronika:630204
    [ ukryj nagłówki ]

    Dnia Wed, 25 Apr 2012 22:17:35 +0200, Michoo <m...@v...pl> napisał:
    > On 25.04.2012 21:53, Pawel "O'Pajak" wrote:
    >> Powitanko,
    >>
    >>> Chodzi zapewne o dodatek czteroetylku ołowiu
    >>> ZAPOBIEGAJĄCY detonacji paliwa w cylindrze.
    >>
    >> Jakby nie bylo detonacji, to by silniczek nie pracowal;-)
    > Jakby nie było deflagracji (techniczne określenie wybuchu) to by silnik
    > nie pracował.
    >
    > Detonacja nie jest najzdrowsza dla silnika, bo zamiast równomiernego
    > wzrostu ciśnienia i związanego z tym "pchnięcia" tłoku jest nagły skok
    > na całej powierzchni wewnętrznej. (Taka samo w broni palnej - detonacja
    > prochu w komorze oznacza prawie zawsze uszkodzenie broni.)
    >
    >> Chodzilo o
    >> podwyzszenie LO zdaje sie, wiec o wlasciwosci przeciwstukowe
    > Czyli afaik o ochronę przed detonacją mieszanki pod dużym ciśnieniem.
    >
    >> i przy
    >> okazji o ochrone zaworow, ktore wtedy nie byly utwardzane.
    > Ok, ale dlaczego w takim razie teraz używamy paliw o liczbie oktanowej
    > znacznie większej niż kiedyś?
    >

    Sprawnosci silnika w obiegu otta zalezy od kompresji, im wyzsza kompresja tym wieksza
    sprawnosc.
    Limitem jest jednak m. in spalanie detonacyjne na ktore bardziej odporne sa benzyny o
    wiekszej l.o.
    Czysta benzyna z destylacji ropy ma l.o. okolo 70, frakcji ow wiekszej l.o. jest
    znikoma ilosc,
    trzeba wiec dodatkow aby podniesc l.o. i moc uzywac sprawniejszych silnikow (o
    wiekszej kompresji).
    I wlasnie dlatego kiedys silniki mialy mala kompresje (zeby moc dzialac na kiepskim
    paliwie) a teraz
    maja wieksza przez co maja rowniez relatywnie wieksza moc z jednostki objetosci za
    cene koniecznosci
    uzywania lepszego paliwa. A detonacja to spalanie z predkoscia wieksza od dzwieku, w
    czasie
    spalania silnik Otta nie wykonuje pracy bo W=-pdV, a dV w czasie szybkiego spalania
    jest rowne zero.
    Przed cztertoetylkiem byly tez karbonylki ale mialy inne wady.


    --
    pozdrawia
    yorgus

Podziel się

Poleć ten post znajomemu poleć

Wydrukuj ten post drukuj


Następne wpisy z tego wątku

Najnowsze wątki z tej grupy


Najnowsze wątki

Szukaj w grupach

Eksperci egospodarka.pl

1 1 1

Wpisz nazwę miasta, dla którego chcesz znaleźć jednostkę ZUS.

Wzory dokumentów

Bezpłatne wzory dokumentów i formularzy.
Wyszukaj i pobierz za darmo: