eGospodarka.pl
eGospodarka.pl poleca

eGospodarka.plGrupypl.sci.inzynieriarozszerzalnosc cieplnaRe: rozszerzalnosc cieplna
  • X-Received: by 2002:a81:a34c:: with SMTP id a73mr11713483ywh.51.1568975619856; Fri,
    20 Sep 2019 03:33:39 -0700 (PDT)
    X-Received: by 2002:a81:a34c:: with SMTP id a73mr11713483ywh.51.1568975619856; Fri,
    20 Sep 2019 03:33:39 -0700 (PDT)
    Path: news-archive.icm.edu.pl!news.icm.edu.pl!newsfeed.pionier.net.pl!feeder.erje.net
    !2.eu.feeder.erje.net!newsfeed.xs4all.nl!newsfeed7.news.xs4all.nl!85.12.16.68.M
    ISMATCH!peer01.ams1!peer.ams1.xlned.com!news.xlned.com!peer01.am4!peer.am4.high
    winds-media.com!peer01.iad!feed-me.highwinds-media.com!news.highwinds-media.com
    !o24no2738652qtl.0!news-out.google.com!q23ni929qtl.1!nntp.google.com!o24no27386
    45qtl.0!postnews.google.com!glegroupsg2000goo.googlegroups.com!not-for-mail
    Newsgroups: pl.sci.inzynieria
    Date: Fri, 20 Sep 2019 03:33:39 -0700 (PDT)
    In-Reply-To: <5d84a4cf$0$17347$65785112@news.neostrada.pl>
    Complaints-To: g...@g...com
    Injection-Info: glegroupsg2000goo.googlegroups.com; posting-host=121.160.223.252;
    posting-account=s_knbgoAAABnjazG523hnYRJDlH9qW0F
    NNTP-Posting-Host: 121.160.223.252
    References: <5d81ff1b$0$517$65785112@news.neostrada.pl>
    <qm11ac$iev$1$Bellini@news.chmurka.net>
    <_vUgF.204061$c%3.127576@fx13.ams1>
    <0...@g...com>
    <5d8493a3$0$17344$65785112@news.neostrada.pl>
    <3...@g...com>
    <5d84a4cf$0$17347$65785112@news.neostrada.pl>
    User-Agent: G2/1.0
    MIME-Version: 1.0
    Message-ID: <a...@g...com>
    Subject: Re: rozszerzalnosc cieplna
    From: Konrad Anikiel <a...@g...com>
    Injection-Date: Fri, 20 Sep 2019 10:33:40 +0000
    Content-Type: text/plain; charset="UTF-8"
    Content-Transfer-Encoding: quoted-printable
    X-Received-Bytes: 5644
    X-Received-Body-CRC: 3070145705
    Xref: news-archive.icm.edu.pl pl.sci.inzynieria:43192
    [ ukryj nagłówki ]

    W dniu piątek, 20 września 2019 19:07:17 UTC+9 użytkownik J.F. napisał:
    > Użytkownik "Konrad Anikiel" napisał w wiadomości grup
    > dyskusyjnych:3bbc571e-8765-4d22-b41a-1ff97793d88a@go
    oglegroups.com...
    > W dniu piątek, 20 września 2019 17:54:25 UTC+9 użytkownik J.F.
    > napisał:
    > >> Ale wtedy pomyslodawca chcial obie ukosowac.
    > >> ale jesli dobrze licze, to na odcinku 500m trzeba sie liczyc z 40cm
    > >> roznicy przy 60C ... czy nie za duzo na taki styk ?
    > >> Bo cos mi chodzi po glowie, ze wlasnie z 500m gdzies widzialem ...
    >
    >
    > >> >Się rachuje tzw stress-free temperature, podgrzewa się szyny do
    > >> >tej
    > >> >temperatury podczas układania i tyle.
    > >> >Oznacza to tyle że przez większość roku szyna jest fest
    > >> >naciągnięta,
    > >> >a w typowe upały ma naprężenie ściskające które nie powinno
    > >> >przekroczyć krytycznego, ze względu na wyboczenie. >Oczywiście
    > >> >uwzględnia się tylko dostępne dane pogodowe, a kiedy przychodzi
    > >> >pięćsetletnia fala upałów (ostatnio co rok)- wtedy zaklina się
    > >> >deszcz.
    > >
    > >> To na prostej, a co z zakretami ? torowisko na tyle dobrze sie
    > >> "kotwiczy" na podsypce, ze nie przesuwa na boki ?
    > >
    > >> A podgrzewanie w czasie ukladania ... jedna szyne mozna, kilka tez,
    > >> ale wiecej to przeciez ostygnie wkrotce po ulozeniu.
    > >> Znow - te podklady jakos "kotwiczą", ze sie to nie przesunie ?
    >
    > >Nie kotwiczą tylko spawają bez końca. Na łuku (kolej nie ma zakrętów
    > >tylko łuki) się nie wyboczy, najwyżej promień łuku się zmieni o
    > >milimetr, nikt się nie przejmie.
    >
    > Czy aby na pewno - bo jak mam np 5 km prostej, potem łuk o 45 stopni,
    > potem znow 5 km prostej, i te proste beda sie chcialy skrocic o 4
    > metry ...

    Eksperyment myślowy. Ty chcesz pociągnąć linę o 4 metry do siebie, ja też chcę o 4
    metry do siebie. Jesteśmy tak samo silni. O ile metrów przesunie się lina?

    >
    > >W praktyce to podgrzewanie często sprowadza się do odłożenia prac na
    > >dzień o odpowiednim nasłonecznieniu, kiedy szyna sama się nagrzeje do
    > >odpowiedniej temperatury.
    > >Ale zimą też trzeba tory kłaść-
    >
    > Zima, jesienia, wiosna - nie liczylbym, ze na drugi dzien bedzie znow
    > 25 C.

    No więc oni też nie liczą, ale próbują się wstrzelić tak żeby jak najmniej trzeba
    było grzać.

    >
    > >wtedy kładą szynę na betonowych podkładach i puszczają przez taki
    > >odcinek prąd, aż się zrobi gorąca.
    >
    > No i zrobi sie goraca, wydluzy, przykrecamy do podkladow, odlaczamy
    > prad, idziemy grzac nastepny odcinek ... a w tym czasie poprzednie sie
    > kurcza ?

    No więc ten ostatni trzeba podgrzać bardziej, żeby skompensować to ochłodzenie
    poprzednich. Albo grzać ileś tam kilometrów, aż spawacze dojdą do następnego łuku.
    Zależy jaki długi ten odcinek. W Korei same góry, nawet tunele idą zygzakiem. W
    Chinach komunizm, armia wypędza wszystkie wioski od Szanghaju pod Kirgistan i jadą
    prosto.

    >
    > >Przynajmniej Chinach. Inny kraj, pewnie inny obyczaj. Zależy od
    > >długości prostych odcinków, jak są krótkie to problem mniejszy.
    >
    > Nawiasem mowiac - to przy budowie drog obowiazuje rozporzadznie, ze
    > proste nie moga byc zbyt dlugie.
    > kilometr do dwoch.
    > I tak sie zastanawiam, o co chodzi ... chyba nie o rozszerzalnosc
    > cieplna ?

    Żeby aunonomiczne samochody nie miały za łatwo.

Podziel się

Poleć ten post znajomemu poleć

Wydrukuj ten post drukuj


Następne wpisy z tego wątku

Najnowsze wątki z tej grupy


Najnowsze wątki

Szukaj w grupach

Eksperci egospodarka.pl

1 1 1

Wpisz nazwę miasta, dla którego chcesz znaleźć jednostkę ZUS.

Wzory dokumentów

Bezpłatne wzory dokumentów i formularzy.
Wyszukaj i pobierz za darmo: