    From: "Araneus Diadematus" <w...@c...pl>
    Newsgroups: pl.misc.telefonia
    <s...@f...lasek.waw.pl> <4ccc8be8$1@news.home.net.pl>
    <s...@f...lasek.waw.pl> <4cccb409$1@news.home.net.pl>
    <iajh34$t8t$1@news.onet.pl> <s...@f...lasek.waw.pl>
    <s...@f...lasek.waw.pl> <iamen5$t2t$1@news.onet.pl>
    <k...@c...fuw.edu.pl>
    <s...@f...lasek.waw.pl>
    <k...@c...fuw.edu.pl>
    <s...@f...lasek.waw.pl>
    <k...@c...fuw.edu.pl>
    <s...@f...lasek.waw.pl>
    Subject: Re: rozlaczanie polaczenia
    Date: Mon, 1 Nov 2010 21:58:33 +0100

    Użytkownik "Jarosław Sokołowski" <j...@l...waw.pl> napisał w
    wiadomości news:slrnicu3er.3hs.jaros@falcon.lasek.waw.pl...
    > Biurkiem gdzieś wyżej? Jeszcze mogło być tak, że jak z Warszawy
    > zamawiałem rozmowę do Pcimia, to kwity wypisywał jakiś oddział
    > południowy centrali, a jak do Dziadowej Kłody -- to północny. Każdy
    > na innych karteczkach. Ale to wszystko tylko moje gdybania.

    Była jedna centrala międzymiastowa. GUTM (później CRiT, później %$^$^%)
    Fakt, że była podzielona, ale nie po kierunkach, a po ruchu,część
    stanowisk dla ruchu szybkiego, część odroczonego. ZTCW (nie pytałem
    babek, choć mogłem, żałuję...) i tak rozliczało się to do jednego wora,
    przecież ORPiT (Ośrodek Rozliczeniowy Poczty i Telekomunikacji) był na
    Dzielnej 52 (tam, gdzie CA Muranów-2, 38xxxx, 32AB) , nie sądzę, żeby
    ot-tak porzątkowało się to na międzymiastowej, już i tak dużo roboty
    kobity miały, żeby się jeszcze kartami bawić. Wcale się nie zdziwię,
    jeśli karty były w ogóle dziurkowane na Dzielnej... żałuję, że babek o
    to nie spytałem. Jak moje losy zarzucały mnie do sami międzymiastowych,
    to tam karteczki były zupełnie inne, wypisywane ręcznie (możliwe, że
    kilka mi się gdzieś stało) i kładzione na taśmociągu, gdzie brały je
    babki do realizacji, przynajmniej tak to widziałem po ich działaniach,
    ale nie wnikałem za bardzo, bo miałęm swoje zadania do zrobienia.

    > Co oznaczają te liczby? O co chodzi?

    Mnie wygląda na sytuację, gdy na Mokotowie 45xxxx zostało zastąpione
    częściowo przez nową centralę K66, 49xxxx. Akurat zmienił się numer do
    pracy do ś.p. ojca, stąd wiem, stary pamiętam, "nowy" też.
    Zmiana byłą mocno niesystemowa, czyli jak wół pierdnął, taqk stodołą
    słuchałą... znaczy się, jak przypadło, tak przełączali. Pamiętam, jak w
    Szczecinku uruchamiali nową centralę (K66, byłem raz u znajomego
    technika tamże, herbatka poszła), to OIDP najpierw uporządkowano
    numerację, bo była bardzo porozpieprzana, zmiany były bardzo
    niesystemowe, telekomunikacja wydała nawet broszurkę z wykazem zmian,
    kilku znajomym się zmieniło, ale Babci numer się ostał. Przypuszczam, że
    zrobiono to w celu poprzyłączania central wiejskich do ruchu
    automatycznego. Niedługo potem ruszyła K66, po paru latach (2-3
    najwyżej, o ile nie jeszcze krócej, nie pamiętam dokładnie)
    poprzejmowała wszystkich abonentów, zostawiając przez jakiś czas
    Strowgerowi ruch podmiejski, w końcu też go przejmując.
    Te dwie sytuacje wydają mi się podobne ze względu na niesystemowość
    zmian, w odróżnieniu od Szczecinka, nie pamiętam podobnej broszurki ze
    zmianami z Warszawy. Nie pamiętam, czy były przejmowane numery z 44xxxx.

    --
    ((o))
    ((+))