  • Data: 2013-06-13 20:06:29
    Temat: Re: rosyjskie drogi - może mi ktoś wytłumaczyć?
    Od: Artur Maśląg <f...@p...com> szukaj wiadomości tego autora

    W dniu 2013-06-13 19:25, J.F pisze:
    > Użytkownik "Artur Maśląg" napisał w wiadomości
    > W dniu 2013-06-12 23:45, J.F. pisze:
    > (...)
    >
    > Ale ich jest 140mln, z dawnymi przyleglosciami moze 250mln.
    > To jak jest pelno filmow u nich, to nasze tez powinny sie zdarzac :-)

    No i się zdarzają. Pytanie tylko ile osób publikuje to co się
    zarejestrowało. Jednak będę za tym, że mają statystycznie więcej
    kamer niż w Polsce w przeliczeniu na liczbę samochodów i jednak
    więcej wypadków (statystycznie) niż w Polsce. To daje spore
    liczby zarejestrowanych wydarzeń.

    > Ty jestes statystycznie podejrzany, to juz przerabialismy :-)

    Dla Ciebie podejrzany - to wiem. Tyle, że to niekoniecznie jest
    kwestia statystyki.

    > No ale tym razem zarzutu nie czynie - wypadki sa, czasem ktos to widzi i
    > robi za swiadka, wiec jesli widziales na zywo jeden przez wiele lat, to
    > miescisz sie w rozkladzie :-)

    Zapominasz o tym, że rozkład (piszesz pewnie o normalnym, ponieważ to
    dość popularne) jest tylko pewnego rodzaju przybliżeniem, a dodatkowo
    nie pozwala na wykluczenie pewnych hipotez, czy też twierdzeń.
    Mało tego, upraszczasz sobie model (bo to wygodne), a pewnie musiałbyś
    wziąć pod uwagę współczynnik korelacji (np. Spearmana), by zaakceptować
    wydarzenia, których prawdopodobieństwo sobie łatwo wyliczyłeś w modelu
    uproszczonym i które poddajesz w wątpliwość...

    > Ale jak 1 promil bedzie mial kamery ... chyba troche malo, choc tak z
    > kilkadziesiat rocznie powinno sie nagrac, jakby wszyscy rzetelnie
    > wrzucali to do komplilacji akurat starczy :-)

    A co tutaj "rzetelnie" wrzucać? W ramach płaczycowo-anacronowego hobby?
    Ludzie jednak w większości mają ciekawsze hobby i pierdołami nie będą
    śmiecić.