  • 331. Data: 2015-05-20 08:32:11
    Temat: Re: rondo
    Od: szerszen <s...@t...pl>

    On Tue, 19 May 2015 21:27:20 +0200
    LordBluzg(R) <s...@o...com> wrote:

    > Zmieniają sobie pasy jak im pasuje i na siłę
    > uzurpują sobie zjeżdżanie z ronda lewym pasem,

    Ale tu nie ma sobie co uzurpować, z ronda w radomiu można zjeżdżać oboma pasami, z
    tego skrzyżowania co pokazał T, tak jak i z ronda Babka można zjeżdżać trzema pasami.
    Czego nie rozumiesz?

    --
    pozdrawiam
    szerszeń

  • 332. Data: 2015-05-20 08:41:29
    Od: szerszen <s...@t...pl>

    On Tue, 19 May 2015 23:58:51 +0200
    LordBluzg(R) <s...@o...com> wrote:

    > Oczywiście Twoją. Prawy pas ma tylko JEDEN kierunek. Na lewym jest LINIA CIAGŁA :]

    Ale ta linia oznacza, że tylko z lewego na prawy nie możesz przejechać, a z prawego
    na lewy już jak najbardziej możesz. Więc na co to ma być dowód?

    --
    pozdrawiam
    szerszeń

  • 333. Data: 2015-05-20 08:48:32
    Od: szerszen <s...@t...pl>

    On Tue, 19 May 2015 15:57:39 +0200
    LordBluzg(R) <s...@o...com> wrote:

    > Chyba czegoś nie czaisz. Ok, oba pasy zjeżdżają z ronda ale tylko LEWY
    > pas ma strzałkę w LEWO i PROSTO (Radom).

    A co ma piernik do wiatraka, podawałes przepis na jazdę i skręcanie w praw z prawej
    strony, a to nie ma tu żadnego zastosowania, miotasz się bez sensu.

    > Nie, ta strzałka pokazuje że masz DWA kierunki do wyboru albo wypad z
    > ronda albo jazda dookoła.

    A jakie to ma znaczenie w kwestii zmiany pasa?

    > Wracając do prawego pasa, który ma strzałkę TYLKO na WPROST a pas ruchu
    > wyprowadza z ronda. Zgodnie z KIERUNKIEM strzałki, nie możesz już
    > skręcić w "lewo"

    Ale ja nie chce skręcać w lewo, tylko zmienić pas. Dotrze to do Ciebie?

    >(jak ci na filmie) ani zmienić pasa na lewy zgodnie z
    > art 16/1, gdzie OBOWIĄZUJE Ciebie jazda przy prawej krawędzi drogi
    > dwujezdniowej.

    Bzdura. Chcesz mi udowodnić że jak na tym zdjęciu
    https://www.google.pl/maps/https://www.google.pl/map
    s/dir/52.1677991,21.0354506//@52.1677234,21.0354103,
    57m/data=!3m1!1e3 górna nitka Dolinku Służewieckiej prowadząca w lewo-dół, jak jestem
    tym oznaczonym czarnym autem na pasie do skrętu w lewo, to już nie mogę zmienić pasa
    na prawy i polecieć prosto bo strzałka mi tego zabrania?

    --
    pozdrawiam
    szerszeń

  • 334. Data: 2015-05-20 09:26:11
    Od: LordBluzg(R) <s...@o...com>

    W dniu 2015-05-20 o 08:41, szerszen pisze:

    > Ale ta linia oznacza, że tylko z lewego na prawy nie możesz przejechać, a z prawego
    na lewy już jak najbardziej możesz. Więc na co to ma być dowód?

    Widać jak czytasz ze zrozumieniem :> Podałem wykładnię art 22/3 dlaczego
    nie możesz zmienić pasa ale ją olałeś, tak samo jak olewasz znaki :)

    --
    LordBluzg(R)
    Get out of the road if you want to grow old.

  • 335. Data: 2015-05-20 09:57:03
    Od: szerszen <s...@t...pl>

    On Wed, 20 May 2015 09:26:11 +0200
    LordBluzg(R) <s...@o...com> wrote:

    > Widać jak czytasz ze zrozumieniem :> Podałem wykładnię art 22/3 dlaczego
    > nie możesz zmienić pasa ale ją olałeś, tak samo jak olewasz znaki :)

    No i?
    Zrozum, ten przepis nie zabrania Ci zmieniać pasa. Mało tego, nie ruzumiesz go
    zupełnie. Punkt 3 odnosi się do punktu 2, punkt 2 mówi o zajęciu określonej pozycji
    na pasie, jeśli się chce skręcić.

    Czyli tłumacząć Ci. Jedziesz pasem bez znaków z rodziny P-8, chesz skręcić w lewo,
    zatem zgodnie z Art. 22.2. musisz się zbliżyć do lewej krawędzi jezdni/pasa i dopiero
    wykonać manewr. Teraz jedziesz pasem z P-8b, więc teoretycznie zgodnie z Art. 22.2
    musiałbyś zrobić to samo, ale ponieważ masz Art. 22.3 który w takiej sytuacji wyłącza
    Art. 22.2 nie musisz się zbliżać do lewej krawędzi jezdni ponieważ dopuszczona jest z
    tego pasa jazda wyłącznie w jednym "lewym" kierunku.

    Zrozumiałeś?

    --
    pozdrawiam
    szerszeń

  • 336. Data: 2015-05-20 10:01:23
    Od: LordBluzg(R) <s...@o...com>

    W dniu 2015-05-20 o 08:32, szerszen pisze:

    > Ale tu nie ma sobie co uzurpować, z ronda w radomiu można zjeżdżać oboma pasami, z
    tego skrzyżowania co pokazał T, tak jak i z ronda Babka można zjeżdżać trzema pasami.
    Czego nie rozumiesz?

    Kontekstu nie rozumiesz. Kombinujesz wciąż ze zmianą pasa, biegnącego
    równolegle do twojego na którym jest znak P-8a. Ten znak nakazuje ci
    jazdę tym pasem w tym kierunku. Jesli sobie zmienisz pas a na sąsiednim
    pasie _nie_ będzie P-8a, możesz również zmienić kierunek, bo już nic Ci
    tego nie zabrania (wiem, piszę teraz herezję w którą wierzysz) Jaki jest
    zatem sens malowania znaku P-8a,b skoro można to olać? Chyba wiem. Ty
    olewasz ten znak, nie rozumiejąc że namalowanie go na jezdni wyklucza
    (trudne słowo) MOŻLIWOŚĆ zmiany pasa o czym pisze art 22.1 bo jest on o
    możliwości a nie o zakazie/nakazie.

    Gdyby było tak jak chcesz, to co mi zabrania zmiane pasa na P-8a w
    kazdym miejscu, gdzie akurat nie ma żadnej linii? Jest kilka takich
    miejsc nawet na tym rondzie, szczególnie przy samym wjeździe na rondo.
    No i na cholere są te strzałki? :D hehe informacyjne hehe.

    Przy okazji przez cały wątek nie zauważyłem aby gdziekolwiek NAKAZ robił
    na Tobie wrażenie. Generalnie to słowo Ciebie nie dotyczy :)

  • 337. Data: 2015-05-20 10:20:28
    Od: "J.F." <j...@p...onet.pl>

    Użytkownik "LordBluzg(R)" napisał w wiadomości

> [...]
    >bo już nic Ci tego nie zabrania (wiem, piszę teraz herezję w którą
    >wierzysz) Jaki jest zatem sens malowania znaku P-8a,b skoro można to

    Problem na tym rondzie jest taki, ze w zamysle projekanta pasy sie
    krzyzuja, a w liniach na jezdni nie ma to odbicia.
    I dalej - nie widac tej zmiany pasa.
    Jechales sobie jednym, potem jedziesz juz innym. Albo i nie jedziesz,
    bo sensu przy takiej interpretacji nie ma...

    Jesli jednak uznac ze z lewego pasa wjazdowego zjezdzasz na prawy pas
    wjazdowy, to mialbys racje, ale:
    -w pewnym obszarze linie na jezdni tego jakby zabraniajaja, (jakby -
    bo jesli uznac, ze pasy sie krzyzuja, to one sa od innych pasow :-)
    -przy zmianie nalezy ustapic pierwszenstwa.

    J.

  • 338. Data: 2015-05-20 10:45:59
    Od: LordBluzg(R) <s...@o...com>

    W dniu 2015-05-20 o 09:57, szerszen pisze:

> [...]
    zupełnie. Punkt 3 odnosi się do punktu 2, punkt 2 mówi o zajęciu określonej pozycji

    Art 22.1 niczego nie zabrania. Czytaj ze zrozumieniem :> Art 22.1 podaje
    KIEDY jest możliwość i pisałem już, że jest to subtelna różnica w
    rozumieniu tego zapisu.

> [...]
    Art. 22.2 nie musisz się zbliżać do lewej krawędzi jezdni ponieważ dopuszczona jest z
    tego pasa jazda wyłącznie w jednym "lewym" kierunku.

    A jeśli będzie tam 5 pasów w lewo to też nie musisz się zbliżać do lewej
    krawędzi :) i możesz sobie ciąć na ukos wszystkie pasy. Wężykiem:) To po
    co te głupie strzałki, F-10 i inne głupizny skoro wystarczą same linie?
    :) Szkoda kasiory.

    Dla mnie zrozumiałym jest P-8a, który daje NAKAZ JAZDY PROSTO danym
    pasem, podobnie jak C-5 z tą różnicą że C-5 daje nam możliwość zmiany
    pasa ruchu ale P-8a nie. Dlaczego? C-5 obowiązuje dla wszystkich pasów
    będących na jezdni, natomiast P-8a dla danego pasa, gdzie pasy biegnące
    równolegle mogą mieć inne znaki, których nie widać bezpośrednio (np
    stojące/jadące pojazdy)Każdy zdrowo myślący przyzna że ta zasada wynika
    bezpośrednio z definicji P-8a, którą interpretujesz po swojemu (jazda z
    PASA RUCHU PROSTO) dla Ciebie zmiana TEGO PASA (zjazd) jest dopuszczalna
    a dla mnie nie.

  • 339. Data: 2015-05-20 10:56:45
    Od: LordBluzg(R) <s...@o...com>

    W dniu 2015-05-20 o 10:20, J.F. pisze:

    > Problem na tym rondzie jest taki, ze w zamysle projekanta pasy sie
    > krzyzuja, a w liniach na jezdni nie ma to odbicia.

    Na każdym rondzie pasy się krzyżują. Co ciekawe, nie można malować linii
    ciągłej na rondzie...bo wjeżdżający, musieli by ją przecinać, czego
    robić nie wolno. Ani wzdłuż ani w poprzek. NIGDZIE. Linia ciągła to
    MUR[kropka] dlatego w tych miejscach jest linia przerywana ale służy ona
    do WJAZDU na rondo a nie do zmiany pasa na zjeździe. Gdyby jeden z
    drugim rozumiał zapis dla P-8a to wszystko jest jasne ale jeśli zobaczą
    tylko małą przerwę w linii ciągłej to jadą slalomem...no bo chyba wolno.
    Nie? :)

    Wychodzi dokładnie w tym miejscu, że dla jednych kreski są ważniejsze od
    znaków.

  • 340. Data: 2015-05-20 11:03:10
    Od: szerszen <s...@t...pl>

    On Wed, 20 May 2015 10:45:59 +0200
    LordBluzg(R) <s...@o...com> wrote:

    > Art 22.1 niczego nie zabrania. Czytaj ze zrozumieniem :> Art 22.1 podaje
    > KIEDY jest możliwość i pisałem już, że jest to subtelna różnica w
    > rozumieniu tego zapisu.

    Bzdura :)
    Art. 22.1 mówi o zachowaniu ostrożności przy zmianie pasa. Ty naprawde nie umiesz
    czytać ze zrozumieniem?

    > A jeśli będzie tam 5 pasów w lewo to też nie musisz się zbliżać do lewej
    > krawędzi :)

    Ale o czym ty nzowu piszesz, uciekasz a jakieś absurdy, a co bardziej niepasujące ci
    pytania, jak to o zmianę pasa w Dolince Słuzewieckiej ignorujesz.

    Wytłumaczyłem co oznacza Art. 22.3 uto wymyślasz 5 pasów i tak, jeśłi na tym którym
    jedziesz jest np. P8b to nie musisz dobijać do lewej strony pasa, albo jezdni aby
    skręcić w lewo.

    > Dla mnie zrozumiałym jest P-8a, który daje NAKAZ JAZDY PROSTO danym
    > pasem, podobnie jak C-5 z tą różnicą że C-5 daje nam możliwość zmiany
    > pasa ruchu ale P-8a nie.

    Podaj przepis, który zabrania Ci zmiany pasa przy jakimkolwiek znaku z rodziny P8,
    jak nie jesteś w stanie, to napisz może do KRD niech zrobią to za Ciebie ;)

    --
    pozdrawiam
    szerszeń