  • 341. Data: 2015-05-20 11:09:00
    Temat: Re: rondo
    Od: szerszen <s...@t...pl>

    On Wed, 20 May 2015 10:01:23 +0200
    LordBluzg(R) <s...@o...com> wrote:

    > Kontekstu nie rozumiesz. Kombinujesz wciąż ze zmianą pasa, biegnącego
    > równolegle do twojego na którym jest znak P-8a. Ten znak nakazuje ci
    > jazdę tym pasem w tym kierunku.

    Nakazuje Ci JEDYNIE jazdę w określonym kierunku z tego pasa, ale nie zabrania Ci go
    zmienić, co już Ci udowodniłem na przykładzie z Doliki Służewieckiej, który raczyłeś
    zignorować.

    > Jesli sobie zmienisz pas a na sąsiednim
    > pasie _nie_ będzie P-8a, możesz również zmienić kierunek, bo już nic Ci
    > tego nie zabrania

    Dokładnie tak, ale zgodnie z Art. 22.1.

    > No i na cholere są te strzałki?

    Aby uporządkować ruch na skrzyżowaniu i uczynić go jak najpłynniejszym i jak najmniej
    kolizyjnym. Ale przedewszystkim po to, aby uświadomić co mniej ogarniętym jak się
    poruszać na danym skrzyżowaniu i pokazać im, że mimo postawionego C12 na wlocie, nie
    jest to klasyczne skrzyżowanie o ruchu okrężnym.

    --
    pozdrawiam
    szerszeń

  • 342. Data: 2015-05-20 11:11:00
    Od: szerszen <s...@t...pl>

    On Wed, 20 May 2015 10:56:45 +0200
    LordBluzg(R) <s...@o...com> wrote:

    > Wychodzi dokładnie w tym miejscu, że dla jednych kreski są ważniejsze od
    > znaków.

    Szczególnie jak ktoś nie rozumie znaków, przepisów i nie patrzy globalnie na całe
    skrzyżówanie, ze wszystkimi znakami i liniami i potem twierdzi że wymalowane pasy
    niczego nie zmieniają i może ich nie być ;)

    --
    pozdrawiam
    szerszeń

  • 343. Data: 2015-05-20 11:19:59
    Od: LordBluzg(R) <s...@o...com>

    W dniu 2015-05-20 o 11:03, szerszen pisze:

    > Bzdura :)
    > Art. 22.1 mówi o zachowaniu ostrożności przy zmianie pasa. Ty naprawde nie umiesz
    czytać ze zrozumieniem?

    Cytnę i podkreślę bo jesteś chyba ślepy:

    Kierujący pojazdem _może_ zmienić kierunek jazdy
    ^^^^^^^^
    Jest tu coś o zabranianiu? Nie. Nie rozumiesz DOZWOLENIA, ale
    ZABRONIENIE tak. Dla Ciebie, coś co nie jest zabronione jest dozwolone,
    pomimo ze NAKAZUJE coś innego (trudne) wiem :]

    > Ale o czym ty nzowu piszesz, uciekasz a jakieś absurdy, a co bardziej niepasujące
    ci pytania, jak to o zmianę pasa w Dolince Słuzewieckiej ignorujesz.

    To se kliknij na link, który podałeś. Mi nie działa.

    > Podaj przepis, który zabrania Ci zmiany pasa przy jakimkolwiek znaku z rodziny P8,
    jak nie jesteś w stanie, to napisz może do KRD niech zrobią to za Ciebie ;)

    Skoro nie rozumiesz słowa NAKAZ a tylko ZAKAZ to jak z Tobą dyskutować?

    --
    LordBluzg(R)
    Get out of the road if you want to grow old.

  • 344. Data: 2015-05-20 12:13:29
    Od: szerszen <s...@t...pl>

    On Wed, 20 May 2015 11:19:59 +0200
    LordBluzg(R) <s...@o...com> wrote:

> [...]
    > ZABRONIENIE tak. Dla Ciebie, coś co nie jest zabronione jest dozwolone,
    > pomimo ze NAKAZUJE coś innego (trudne) wiem :]

    Dla mnie nie ma tu nic trudnego, to ty jakąś dziwną logikę wprowadzasz podając ten
    art. jako zakazujący Ci zmiany pasa na P8 :)

    > To se kliknij na link, który podałeś. Mi nie działa.

    Oczywiście ;)
    Masz https://www.google.pl/maps/dir//52.1678045,21.035461
    1/@52.167668,21.0353757,61m/data=!3m1!1e3 i skrócona wersja http://tnij.org/dolinka

    > Skoro nie rozumiesz słowa NAKAZ a tylko ZAKAZ to jak z Tobą dyskutować?

    Skoro ty z całego punktu/zdania, wyławiasz tylko jedno słowo, na którym budujesz całe
    rozważanie, to tym bardziej trudno dyskutować. Powyższy przykład kładzie na łopatki
    twój NAKAZ, bo się to ani kupy, ani logiki nie trzyma.

    --
    pozdrawiam
    szerszeń

  • 345. Data: 2015-05-20 13:38:34
    Od: LordBluzg(R) <s...@o...com>

    W dniu 2015-05-20 o 12:13, szerszen pisze:

    > Dla mnie nie ma tu nic trudnego, to ty jakąś dziwną logikę wprowadzasz podając ten
    art. jako zakazujący Ci zmiany pasa na P8 :)

    Nie zakazujący lecz uniemożliwiający. Różnica taka, że mogę Ci czegoś
    zakazać (żebyś coś zrobił), pomimo że jest to w Twoim zasięgu a mogę ci
    uniemożliwić zrobienie (schować) nie dać *możliwosci* zrobienia.

    > Oczywiście ;)

    Poprzedni link podałeś "złamany" :>

    > Masz https://www.google.pl/maps/dir//52.1678045,21.035461
    1/@52.167668,21.0353757,61m/data=!3m1!1e3 i skrócona wersja http://tnij.org/dolinka

    Noi? Na Twojej mapie są TAKIE same znaki poziome a na naszym rondzie są
    różne. Na lewym pasie RONDA masz P-8aib a na prawym P-8a. Wykorzystując
    linię przerywaną, będącą w obszarze skrzyżowania, łapiesz się na znak
    lewego pasa i on Cię obowiązuje, czyli możesz sobie pojechać nagle w
    lewo--bardziej i jeździć pasem prawym/zewnętrznym dookoła ronda ( co też
    robią na filmie, osoby łamiące przepisy) Nie potrafisz jednak "załapać",
    że linia przerywana w tym miejscu, co sobie z prawego na lewy zjeżdżasz,
    nie dotyczy Ciebie a pojazdów wjeżdżających na rondo z prawej strony.
    Znaki P-8 kończą działanie ZA SKRZYŻOWANIEM a obszar na którym chcesz
    dokonać zmiany pasa, ciągle leży w ich obrębie. Zaraz za skrzyżowaniem
    jest linia ciągła, jako ciągłość wychodząca z oddzielenia pasów ale w
    miejscu skrzyżowania KIERUNKÓW domalowane są linie przerywane (tam gdzie
    chcesz zmienić pas), które NIE DOTYCZĄ Twojego kierunku, jako
    opuszczającego rondo (wyjaśniałem że linii ciągłej nie można tutaj
    stosować, bo uniemożliwimy wjazd na rondo w ogóle).

    Generalnie wychodzi na to że nie stosujesz się do tych znaków i masz złą
    interpretację. Ci z filmu również.

    > Skoro ty z całego punktu/zdania, wyławiasz tylko jedno słowo, na którym budujesz
    całe rozważanie, to tym bardziej trudno dyskutować.

    Bo jest to słowo KLUCZOWE, bez którego cała reszta traci sens. Masti
    jakoś załapał :)

    > Powyższy przykład kładzie na łopatki twój NAKAZ, bo się to ani kupy, ani logiki nie
    trzyma.

    Trzyma się wręcz idealnie logiki, bo zwiększa bezpieczeństwo i unika
    możliwej kolizji. Każdy sąd w takim przypadku orzeknie jak napisałem, bo
    nikomu nie zależy na stwarzaniu zagrożenia a wręcz na jego unikaniu.

  • 346. Data: 2015-05-20 13:48:42
    Od: szerszen <s...@t...pl>

    On Wed, 20 May 2015 13:38:34 +0200
    LordBluzg(R) <s...@o...com> wrote:

    > Nie zakazujący lecz uniemożliwiający. Różnica taka, że mogę Ci czegoś
    > zakazać (żebyś coś zrobił), pomimo że jest to w Twoim zasięgu a mogę ci
    > uniemożliwić zrobienie (schować) nie dać *możliwosci* zrobienia.

    Jakkolwiek byś tego nie tłumaczył, nijak się nie da dowieść na tej podstawie
    "niemożności" zmiany pasa.

    > Noi? Na Twojej mapie są TAKIE same znaki poziome a na naszym rondzie są
    > różne.

    A jakie to ma znaczenie, w kwestii twojego twierdzenia, że jak już jestem na pasie z
    P8 to muszę jechać tak jak mi każe i pasa nie mogę zmienić?

    > Bo jest to słowo KLUCZOWE, bez którego cała reszta traci sens. Masti
    > jakoś załapał :)

    Nie, kluczowa jest całość, a często jeszcze i inne punkty wchodzące w tą całość,
    których już nie dostrzegasz.

    > Trzyma się wręcz idealnie logiki, bo zwiększa bezpieczeństwo i unika
    > możliwej kolizji.

    Czyli jak, napiszesz to wprost w końcu, czy tym samochodem o który pytam, mogę
    zmienić pas na rawy i pojecać prosto jak wymusza na mnie F10 i P8a, czy mogę jedynie
    skręcić w lewo?

    Ale wprost, mogę czy nie mogę.

    --
    pozdrawiam
    szerszeń

  • 347. Data: 2015-05-21 01:00:50
    Od: LordBluzg(R) <s...@o...com>

    "szerszen" wydumał(a) w wiadomości ID
    > A co ma piernik do wiatraka, podawałes przepis na jazdę i skręcanie w praw z
    > prawej strony, a to nie ma tu żadnego zastosowania, miotasz się bez sensu.

    No nie, podawałem zapis że ZNAK ma jeden kierunek a tutaj nie ma bo na lewym pasie są
    DWA kierunki :)

    > A jakie to ma znaczenie w kwestii zmiany pasa?

    Zwyczajnie proste. Jak zajmiesz pas LEWY, to obowiązują Ciebie znaki na lewym czyli
    możesz sobioe "zachcieć" jechać w lewo (jak ci na filmie). Pas PRAWY nakazuje Ci
    jazdę prosto a ty olewwasz znak i sobie skręcasz z WYZNACZONEGO PASA w lewo na lewy
    pas :)

    > Ale ja nie chce skręcać w lewo, tylko zmienić pas. Dotrze to do Ciebie?

    Aco mnie co ty chcesz? Ja nie jestem duchem świętym żeby przewidzieć jakie masz
    zamiary. Nagle włączasz kierunowskaz (bo MUSISZ) na prawym pasie, odbijasz w LEWO z
    wyznaczonego pasa a póżniej przekraczając linię "przerywaną", która nie jest dla
    Ciebie, robisz wężyk i lądujasz na lewym pasie. Odpierdalasz jakieś streetdance i
    pyszczysz że ta przerywana linia jest specjalnie dla Ciebie. Nie jest!

    > Bzdura. Chcesz mi udowodnić że jak na tym zdjęciu https://www.google.pl/maps/https:
    > //www.google.pl/maps/dir/52.1677991,21.0354506//@52.
    1677234,21.0354103,57m/data=!3m
    > 1!1e3 górna nitka Dolinku Służewieckiej prowadząca w lewo-dół, jak jestem tym
    > oznaczonym czarnym autem na pasie do skrętu w lewo, to już nie mogę zmienić pasa na
    > prawy i polecieć prosto bo strzałka mi tego zabrania?

    A to jest SKRZYŻOWANIE PASÓW RUCHU? Jeśli tak, to chyba jestem ślepy :>

    --
    LordBluzg(R)(TM)
    Get out of the road if you want to grow old.(EUR(TM))

  • 348. Data: 2015-05-21 15:22:26
    Od: Myjk <m...@n...op.pl>

    Mon, 18 May 2015 08:36:56 +0200, szerszen

    > Oczywiście że nie, ale tu masz zupełnie inaczej wymalowane pasy.

    Inaczej, bo biegną prosto, a na omawianym skrzyżowaniu "krzywo"? hehe

    Zasady ruchu, a konkretnie tego kto ma pierwszeństwo na skrzyżowaniu w
    zależności od kierunku z którego i w którym się porusza, są ustalane tak
    samo na KAŻDYM skrzyżowaniu i tego pierwszeństwa nie zmieniają pasy
    wymalowane dla innych kierunków ruchu.

    > :)
    > Bzdura, jakby było tak jak mówisz, to nie miałbyś C12, tylko np. C5,
    > albo C9. C12 nakazuje ci ruch w prawą stronę, przeciwnie do ruchu
    > wskazówek zegara, czyli za wjazdem masz zacząć poruszać się w prawo.

    Jeśli już, to w lewo, a i tak C-12 nie mówi nic takiego. Nakazuje objechać
    wyspę lub plac zgodnie z kierunkiem wskazanym przez strzałki na znaku C-12,
    czego wynikiem jest ominięcie wyspy po jej prawej stronie. Żeby C5/C9 mogło
    działać, to by musiał to być "zestaw skrzyżowań", a cały myk polega na tym,
    że to jedno i to samo skrzyżowanie od wjazdu po zjazd. Dlatego jest C-12.

    > Nie od widzimisie, tylko od przepisów i oznakowania,

    Przepisy mówią, że masz ustawić się na odpowiednim pasie do manewru (Art.
    22), względnie tak jak mówią znaki pionowe/poziome, następnie ustąpić
    pierwszeńśtwa pojazdom na skrzyżowaniu (A-7), ominąć wyspę na skrzyżowaniu
    po prawej stronie (C-12), a następnie poruszać się po wyznaczonych lub
    niewyznaczonych pasach ruchu w zależności od kierunku ruchu (pamietając
    nadal o tym, co mówiły znaki kierunkowe przed skrzyżowaniem, tj. że pojazd
    z pasa prawego może jechać prosto a ty JEDYNIE prosto lub w lewo).

    W sytuacji o której dyskutujemy w pierwszej fazie jazdy, tuż po wjeździe na
    skrzyżowanie pasy dla kierunku z którego poruszały się pojazdy są
    NIEWYZNACZONE do czasu kiedy minie się "pierwszy" zjazd , tj. przetnie się
    pasy zjazdowe WYZNACZONE dla _innego_ _kierunku_ ponieważ IR uznał, że to
    lepsze w tym momencie rozwiązanie, niż pędzlowanie pasów w kółko.

    Gdybyś się wzorował na swoich wyimaginowanych przepisach i zasadach, to
    mógłbyś na Ostrobramskiej zajmować pasy dla inynch kierunków i mieć
    pierwszeństwo (jak na przedstawionej rycinie). A nie masz. Rondo, także to
    omawiane, nie jest żadnym wyjątkiem od reguły ruchu po skrzyżowaniach, a
    jeśli jest, to pokaż mi to rozróżnienie w PORD.

    > nie dla innego, tylko dla swojego, bo na C12 objeżdzasz wyspę lub plac,
    > właśnie po tych wymalowanych pasach. Po to one właśnie tam są
    > namalowane.

    Rondo to skrzyżowanie dwóch lub więcej dróg, tam się kierunki PRZECINAJĄ
    (jak na każdym skrzyżowaniu), a nie powstaje jakiś nowy niezależny kierunek
    (na podstawie znaku C-12) zaraz po wjeździe na "obwiednie". Jak to w końcu
    zrozumiesz, to wróć. EOT

    --
    Pozdor Myjk

  • 349. Data: 2015-05-24 17:17:49
    Od: Shrek <...@w...pl>

    On 2015-05-19 15:32, szerszen wrote:

    > Art. który przytoczyłeś miałby znaczenie przy klasycznym "rondzie" i koncentrycznie
    wymalowanych na nim pasach (w koła), wtedy faktycznie zjeżdżając ze skrzyżowania
    powinieneś zjechać do prawej. Ale zerknij do jasnej cholery wreszcie na to jak
    wymalowane są pasy na tym rondzie w Radomiu, albo na rondzie Babka w Wawie. Oświecę
    cię w radomiu OBA psay zjeżdżają z ronda, a na Babce 3 PASY zjeżdżają z ronda. Mało
    tego, zjeżdząjąc na obu tych rondach wszystkimi pasami "jedziesz prosto" nie musisz
    nawet używać prawego migacza, bo nie skręcasz.

    Gwoli ścisłości - zdjęcie satelitarne z googla ronda babka jest
    nieaktualne - aktualne jest w street view.

    Shrek

  • 350. Data: 2015-05-25 10:33:15
    Od: szerszen <s...@t...pl>

    On Thu, 21 May 2015 15:22:26 +0200
    Myjk <m...@n...op.pl> wrote:

    > Gdybyś się wzorował na swoich wyimaginowanych przepisach i zasadach,

    Gdybyś się na tych przepisach nie zworował i olewał wymalowane na skrzyżowaniu pasy,
    to na takim wątkowym rondzie w Radomiu, skrzyżowanie mógłbyś opuścić tylko
    zewnętrznym pasem migając w prawo, a tymczasem możesz je opuścić oboma pasami, bez
    potrzeby sygnalizowania tego manewru. Ewentualnie w drugą stronę, na takim
    skrzyżowaniu http://tnij.org/plaskowickiej mógłbyś sobie analogicznie przelecić na
    wprost z obu pasów, bez sygnalizowania prawym manewru opuszczania skrzyżowania.

    Zatem jak, pasy jednak są ważne, czy można je olewac i tworzyć dowolne wpadające do
    głowy wersje jazdy po rondzie?

    --
    pozdrawiam
    szerszeń