  • 261. Data: 2015-05-15 10:58:12
    Temat: Re: rondo.
    Od: "Stefik" <d...@c...pl>

    news:20150515081230.4cd8fa28cc2fbb20b9a363ba@tlen.pl
    "Stefik" <d...@t...pl> wrote:

    > Zgadzam się.

    > I dlatego to ten z prawej jest winien. CBDU
    > szerszeń

    I dlatego to ten z lewej jest winien. CBDU

  • 262. Data: 2015-05-15 11:30:39
    Od: LordBluzg(R) <s...@o...com>

    W dniu 2015-05-15 o 08:26, szerszen pisze:

    > Ależ nie, po wjechaniu na "rondo" masz poruszać się wyznaooznymi pasami i stosować
    do odpowiednich przepisów dotyczących poruszania się nimi i ich zmiany. To że masz
    strzałkę "na wprost" na srodkowym pasie wjeżdząjąc na Babke, nie oznacza, że możesz
    go zmienić na skrzyżowaniu "jadąc prosto" nie ustępując pierwszeństwa temu co po
    Twojej lewej stronie.

    Chyba coś kręcisz. Jeśli jadę danym pasem i widzę strzałkę (znak nakazu)
    na wprost NA TYM PASIE, nie mam prawa zmienić tego pasa na inny (w innym
    kierunku niż NAKAZ) i zawsze mam pierwszeństwo. Mogę jedynie zmienić na
    PRAWY pas pod warunkiem że nie ma tam linii ciągłej, ale muszę ustąpić
    pierwszeństwa pojazdom poruszającym się PRAWYM pasem. Każdy, kto będzie
    próbował wjechać na MÓJ PAS musi mnie przepuścić.
    Dotyczy to ronda jak i każdego skrzyżowania czy zwykłej drogi
    wielopasmowej. Jak dotąd nie pojąłeś co wyznacza znak P-8a, którego
    definicja wyraźnie podaje:

    "Znak ten oznacza, że jazda z pasa ruchu, na którym są umieszczony, jest
    dozwolona tylko w kierunku wskazanym strzałką"

    Zmiana kierunku jest zatem ZABRONIONA.

    W omawianym rondzie w Radomiu, ten który poruszał się PRAWYM pasem, nie
    zastosował się do NAKAZU (P-8a) i zmienił kierunek NIEZGODNIE ze
    strzałką (nakazem). Na tym rondzie, tylko LEWY PAS (wewnętrzny) ma znak
    NAKAZU P-8a połączony z P-8b który wskazuje DWA możliwe kierunki jazdy.
    Na wprost i okrążający rondo.
    Czyli, możliwość okrążania tego ronda istnieje TYLKO na lewym pasie.

    Zauważasz już teraz, że KIERUNKI jazdy są ściśle powiazane z NAKAZEM,
    który wyznaczany jest przez ZNAKI POZIOME z serii P-8 a nie PASY?
    --
    LordBluzg(R)
    Get out of the road if you want to grow old.

  • 263. Data: 2015-05-15 11:44:03
    Od: "Stefik" <d...@c...pl>

    On Fri, 15 May 2015 09:37:59 +0200
    Myjk <m...@n...op.pl> wrote:

    > Jak już kilkukrotnie wspominałem F10, czy inne strzałki poziome nie dają Ci
    magicznego pierwszeństwa
    > przy zmianie pasów na skrzyżowaniu.

    Znów wymyśliłeś jakieś swoje PoRD ?
    F-10 i strzałki poziome to zezwolenie na ruch w określonym kierunku.
    Ktoś ma zezwolenie na jazde w danym kierunku, a inny nie ma zezwolenia
    na jazdę w danym kierunku. Jest oczywiste, że winien jest ten co nie ma
    zezwolenia.

    > W wątkowej sprawie jeden jest winny kolizji z powodu zmiany pasa bez ustąpienia
    pierwszeństwa,
    > drugi może co najwyżej dostać mandat, za niezastosowanie się do F10.

    W wątkowej sprawie jeden jest winny kolizji z powodu zmiany pasa bez ustąpienia
    pierwszeństwa,
    drugi jest niewinny bo jechał swoim pasem nie zmieniając go.

    > Ważne jest gdzie się uczestnicy drogi znajdują i jakie manewry wykonują w danym
    momencie
    > i takie przepisy mają stosować, a nie się domyślać kto, skąd i dokąd i jak długo.
    > szerszeń

    No to jesteśmy w danym momencie, ja na lewym pasie ty na prawym pasie.
    Jedziemy z tego samego kierunku.
    Ja wjeżdżam na prawy pas oczywiscie wcześniej sygnalizując, ty mnie uderzasz,
    bo ja zajechałem ci drogę na skrzyzowaniu tak gwałtownie, że nie zdążyłeś zahamować.
    Ty jesteś winien. Zgadzasz się ? Jak się nie zgadzasz
    to udowodnię ci, na podstawie twojego prawa o ruchu drogowym, że jesteś winien.

  • 264. Data: 2015-05-15 11:46:11
    Temat: Re: rondo Babka.
    Od: szerszen <s...@t...pl>

    On Fri, 15 May 2015 10:57:59 +0200
    "Stefik" <d...@c...pl> wrote:

    > Powiem Ci coś w tajemnicy, taka sytuacja występuje nie na KAŻDYM "rondzie", a że
    Twoja wyobraźnia tego nie ogarnia, bo "rondo" za małe, to przepisów nie obchodzi.

    A teraz idź i zdaj wreszcie ten egzamin na PJ. ;)

    --
    pozdrawiam
    szerszeń

  • 265. Data: 2015-05-15 11:54:30
    Od: szerszen <s...@t...pl>

    On Fri, 15 May 2015 11:44:03 +0200
    "Stefik" <d...@c...pl> wrote:

    > F-10 i strzałki poziome to zezwolenie na ruch w określonym kierunku.

    Nie, to nakaz jazdy w określonym kiedunku z danego pasa, ale to nie znaczy, że
    zmieniając pas masz pierwszeńśtwo.

    > Ktoś ma zezwolenie na jazde w danym kierunku, a inny nie ma zezwolenia
    > na jazdę w danym kierunku.

    Dotąd się zgadza.

    > Jest oczywiste, że winien jest ten co nie ma
    > zezwolenia.

    Nie, bo w omawianej sytuacji doszło do dwóch złamań przepisów, jeden chciał jechać
    nie w tym kierunku co powinien, a drugi zmieniając pas nie upewnił się czy może to
    zrobić. To że ktoś łamie przepisy nie uprawnia Ciebie do ich nieprzestrzegania.

    > drugi jest niewinny bo jechał swoim pasem nie zmieniając go.

    Jakby jechał swoim pasem, to nie doszłoby do kolizji, jakby się upewnił czy może go
    zmienić, też do niej by nie doszło .Ciekawe że widzisz to na rondzie Babka, a nie
    widzisz tego na tym w Radomiu.

> [...]
    > bo ja zajechałem ci drogę na skrzyzowaniu tak gwałtownie, że nie zdążyłeś

    Zgadzam się ;)
    Ale omawiana sytuacja jest zupełnie inna. Biorąc Twój przykład wyglądała tak, ja
    wjechałem na skrzyżowanie, poruszam się wewnętrznym pasem w prawo, a Ty we mnie
    uderzasz na wewnętrznym pasie. Pojmujesz już subtelną różnicę?
    Do wspomnianego zdarzenia doszło na drugim, a nie pierwszym jak to sugerujesz pasie i
    to wątkotwórca został uderzony w bok, a nie on uderzył w bok jadącego prosto auta.

    Jak już to przetrawisz, to wróć i się pokajaj ;)

    --
    pozdrawiam
    szerszeń

  • 266. Data: 2015-05-15 11:58:38
    Od: szerszen <s...@t...pl>

    On Fri, 15 May 2015 11:30:39 +0200
    LordBluzg(R) <s...@o...com> wrote:

    > Chyba coś kręcisz.

    Może jednak zerknij na pasy wymalowane na Babce, jak i na tym rondzie w Radomiu, bo
    nie da się ich objechać do okoła, tudzież "pojechać prosto" nie zmieniają pasa, bo
    wszystkie pasy z obwiedni "wywalają z ronda" na każdym zjeździe.

    --
    pozdrawiam
    szerszeń

  • 267. Data: 2015-05-15 12:09:28
    Od: LordBluzg(R) <s...@o...com>

    W dniu 2015-05-15 o 11:54, szerszen pisze:
    [...]

> [...]
    zrobić. To że ktoś łamie przepisy nie uprawnia Ciebie do ich nieprzestrzegania.

    Bredzisz. Jeden jechał w tym kierunku co powinien a drugi nie. Ten co
    sobie zmienił kierunek jest winny. NIE MIAŁ PRAWA zmieniać sobie
    kierunku, wyznaczonego znakiem NAKAZU.

    > Jakby jechał swoim pasem, to nie doszłoby do kolizji, jakby się upewnił czy może go
    zmienić, też do niej by nie doszło .Ciekawe że widzisz to na rondzie Babka, a nie
    widzisz tego na tym w Radomiu.

    Jechał swoim pasem, zgodnie z NAKAZEM kierunku. Ten po prawej NIE MIAŁ
    prawa zmieniac KIERUNKU, który (kurwa) jest WYJAZDEM/ZJAZDEM z ronda. To
    JEDYNY kierunek dla prawego pasa i inne są ZABRONIONE!!! Jedynie miał
    PRAWO zmienić PAS ustępując pierwszeństwa z powodu ZMIANY PASA (przepis
    zajacia pasa). Jedyny PAS, który pozwala jechać do następnego zjazdu
    (okrążać rondo) to WEWNĘTRZNY-LEWY.

    OK ale zjeżdzający z ronda NIE zmieniał ani KIERUNKU wyznaczonego przez
    ZNAK NAKAZU ani nie zmieniał pasa.

> [...]
    wjechałem na skrzyżowanie, poruszam się wewnętrznym pasem w prawo, a Ty we mnie
    uderzasz na wewnętrznym pasie. Pojmujesz już subtelną różnicę?

    Jaką różnicę? Tylko WEWNĘTRZNY pas LEWY ma DWA kierunki. Pas prawy ma
    JEDEN kierunek i nie wolno mu go zmienić, czyli najbliższym zjazdem MUSI
    wypierdalać z ronda i nie inaczej.

    > Do wspomnianego zdarzenia doszło na drugim, a nie pierwszym jak to sugerujesz pasie
    i to wątkotwórca został uderzony w bok, a nie on uderzył w bok jadącego prosto auta.

    > Jak już to przetrawisz, to wróć i się pokajaj ;)

    Niczego nie zmienia kto kogo uderzył Ten z prawego pasa miał ZAKAZ
    zmiany kierunku a go zmienił. Jeszcze raz...mógł zmienić PAS a nie
    kierunek ale przy wyznaczonym kierunku, zmieniając pas (czy to z prawej
    czy z lewej) MUSISZ ustąpić pierwszeństwa pojazdom poruszającym się
    danym pasem ruchu. NIE MASZ prawa zająć sobie danego mając wszystkich w
    dupie.

  • 268. Data: 2015-05-15 12:16:56
    Od: LordBluzg(R) <s...@o...com>

    W dniu 2015-05-15 o 11:58, szerszen pisze:

    > Może jednak zerknij na pasy wymalowane na Babce, jak i na tym rondzie w Radomiu, bo
    nie da się ich objechać do okoła,

    Da się objechać pasem WEWNĘTRZNYM i tylko tym, zgodnie z NAKAZEM
    kierunku jazdy oznaczonym znakiem.

    Jak zdefiniujesz ten znak?
    http://pl.wikipedia.org/wiki/Znaki_poziome#/media/Fi
    le:Znak_P-8b.svg

    Połączony z tym?
    http://pl.wikipedia.org/wiki/Znaki_poziome#/media/Fi
    le:Znak_P-8a.svg

    > tudzież "pojechać prosto" nie zmieniają pasa, bo wszystkie pasy z obwiedni
    "wywalają z ronda" na każdym zjeździe.

    Lewy pas nie wywala, masz możliwość 2 kierunków.

  • 269. Data: 2015-05-15 12:46:05
    Od: Myjk <m...@n...op.pl>

    Fri, 15 May 2015 10:56:17 +0200, szerszen

    > Wolę jak wersja przeze mnie preferowana, jest również
    > preferowana przez policję, niż grupowego "speca".

    Ale to _tylko_ wersja preferowana przez CIEBIE i radiowozowych policjantów,
    którzy prawo interpretują tak jak potrafią -- dlatego ich zdanie *nie* jest
    ostatnie i grzeczenie pytają czy przyjmuje się taką *interpretację* jak ICH
    i mandat, czy idzie się do sądu. Dlatego zwisa mi i powiewa co ty tam sobie
    sądzisz i jakie masz autorytety (a skoro masz za autorytety jakichś
    telewizyjnych celebrytów, to możesz się tylko wstydzić).

    > Jak już kilkukrotnie wspominałem F10, czy inne strzałki poziome nie dają
    > Ci magicznego pierwszeństwa przy zmianie pasów na skrzyżowaniu.

    Oczywiście, wskazują w jakim kierunku należy się poruszać z danego pasa.
    Jeśli z lewego pasa przeznaczonego do jazdy na wprost i do skrętu w lewo
    ktoś skręca w prawo, zajeżdżając drogę pojazdowi, który ze swojego pasa
    może jechać PROSTO, to jest to wymuszenie. I nie ratuje go nawet to, że na
    skrzyżowaniu "zajął" sobie "jakiś" pas -- bo to pas dla innego kierunku
    ruchu! Tak samo jak na Ostrobramskiej

    http://emide.pl/war-d.jpg

    nie można z podporządkowanej wjechać na skrzyżowanie pasem przeznaczonym do
    skrętu w lewo/prosto, "zająć" pasa na skrzyzowaniu wyznaczonego dla INNEGO
    KIERUNKU i bezpardonowo _skręcić_ w prawo. Weź w końcu uruchom swe szare
    komórki i to przeanalizuj. Oczywiście, nie zrobisz tego, bo rondo to
    przecież nie skrzyżowanie tylko twór z kosmosu.

    > W wątkowej sprawie jeden jest winny kolizji z powodu zmiany pasa bez
    > ustąpienia pierwszeństwa, drugi może co najwyżej dostać mandat, za
    > niezastosowanie się do F10.

    To pojazd z lewego pasa zmienił NIEWYZNACZONY pas ruchu. Sam fakt, że po
    drodze w którymś tam momencie wbił się w pas przeznaczony dla innego
    kierunku ruchu, nie jest żadnym nadaniem mu pierwszeństwa.

    > Właśnie dla swojego kierunku i tego właśnie nie rozumiesz.

    Jego kierunek to była Warszawska (prosto) albo Żółkiewskiego (lewo). Nie
    miał prawa z tego pasa skręcić (pojechać) w prawo w Czarneckiego bez
    ustąpienia pierwszeństwa pojazdom z prawego pasa, które miały możliwość
    jazdy na wprost (w Warszawską).

    Nie potrafisz zrozumieć tego prostego faktu, że jedyną osobą która tutaj
    zmieniała jakiś pas, to pojazd jadący z lewego pasa. Bo wyznaczony pas po
    krótym jechał w momencie kolizji, NIE NALEŻAŁ w tym miejscu do tego
    pojazdu, tylko dla pojazdów jadących, przykładowo, z Żółkiewskiego w
    Czarneckiego.

    Akurat tego jak poruszać się po skrzyżowaniach gdy nie ma wyznaczonych
    pasów ruchu dla swojego kierunku to uczą na kursach przygotowawczych do
    prawa jazdy -- zachodzi więc prawdopodobieństwo, że jesteś tylko jakimś
    słomianym kierowcą, który postanowił się autorytatywnie wypowiadać
    (podpierając swoje "zdanie" policyjnymi celebrytami).

    > Widzisz, po raz kolejny uzależniasz stosowanie przepisów i pierwszeńśtwa
    > od tego skąd, dokąd, kto jedzie, kiedy wjechał i miliona czynników o
    > których nie każdy musi wiedzieć.

    Po raz kolejny uważasz wszystkich za idiotów. Jak nie jesteś w stanie
    ocenić gdzie będzie się poruszał pojazd z pasa obok, któremu tenże pas daje
    możliwość skrętu w prawo albo jazdy na wprost, ani jak przejechać przez
    skrzyżowanie (bez dokładnie wypędzlowanych pasów) to jesteś wyjątkowo
    ograniczony.

    > Ważne jest gdzie się uczestnicy drogi
    > znajdują i jakie manewry wykonują w danym momencie
    > i takie przepisy mają stosować, a nie się domyślać kto,
    > skąd i dokąd i jak długo.

    Nic nie trzeba się domyślać, bo wszystko jest wiadome! To ty notorycznie
    trujesz o jakiś domysłach, bo nie znasz i nie rozumiesz elemntarnych
    przepisów.

    --
    Pozdor Myjk

  • 270. Data: 2015-05-15 12:54:26
    Od: szerszen <s...@t...pl>

    On Fri, 15 May 2015 12:46:05 +0200
    Myjk <m...@n...op.pl> wrote:

    > który ze swojego pasa
    > może jechać PROSTO,

    Słowo klucz "może", ale aby to zrobić, musi zmienić pas. Amen.
    Zmieniając ten pas musi zastosować się do przepisów móiwących o tym manewrze. Zrozum
    to wreszcie. To że może, nie znaczy że ma pierwszesntwo przed pojazdem poruszającym
    się tym pasem, choćby nawet tamten zmałam "nakaz jazdy prosto" z F10.

    > To pojazd z lewego pasa zmienił NIEWYZNACZONY pas ruchu.

    A tamten zmienił wyznaczony pas ruchu.

    --
    pozdrawiam
    szerszeń