    From: Myjk <m...@n...op.pl>
    Subject: Re: rondo
    Newsgroups: pl.misc.samochody
    Sender: Myjk <>
    <2...@t...pl>
    <55530af5$0$8367$65785112@news.neostrada.pl>
    <2...@t...pl>
    <mivb20$522$1@mx1.internetia.pl> <mivc1i$516$1@dont-email.me>
    <1...@i...dyndns.org.invalid.150513.invalid>
    <2...@t...pl>
    <1...@m...org>
    <2...@t...pl>
    <18e842lzh6x34$.dlg@myjk.org>
    <2...@t...pl>
    Date: Fri, 15 May 2015 12:46:05 +0200

    Fri, 15 May 2015 10:56:17 +0200, szerszen

    > Wolę jak wersja przeze mnie preferowana, jest również
    > preferowana przez policję, niż grupowego "speca".

    Ale to _tylko_ wersja preferowana przez CIEBIE i radiowozowych policjantów,
    którzy prawo interpretują tak jak potrafią -- dlatego ich zdanie *nie* jest
    ostatnie i grzeczenie pytają czy przyjmuje się taką *interpretację* jak ICH
    i mandat, czy idzie się do sądu. Dlatego zwisa mi i powiewa co ty tam sobie
    sądzisz i jakie masz autorytety (a skoro masz za autorytety jakichś
    telewizyjnych celebrytów, to możesz się tylko wstydzić).

    > Jak już kilkukrotnie wspominałem F10, czy inne strzałki poziome nie dają
    > Ci magicznego pierwszeństwa przy zmianie pasów na skrzyżowaniu.

    Oczywiście, wskazują w jakim kierunku należy się poruszać z danego pasa.
    Jeśli z lewego pasa przeznaczonego do jazdy na wprost i do skrętu w lewo
    ktoś skręca w prawo, zajeżdżając drogę pojazdowi, który ze swojego pasa
    może jechać PROSTO, to jest to wymuszenie. I nie ratuje go nawet to, że na
    skrzyżowaniu "zajął" sobie "jakiś" pas -- bo to pas dla innego kierunku
    ruchu! Tak samo jak na Ostrobramskiej

    http://emide.pl/war-d.jpg

    nie można z podporządkowanej wjechać na skrzyżowanie pasem przeznaczonym do
    skrętu w lewo/prosto, "zająć" pasa na skrzyzowaniu wyznaczonego dla INNEGO
    KIERUNKU i bezpardonowo _skręcić_ w prawo. Weź w końcu uruchom swe szare
    komórki i to przeanalizuj. Oczywiście, nie zrobisz tego, bo rondo to
    przecież nie skrzyżowanie tylko twór z kosmosu.

    > W wątkowej sprawie jeden jest winny kolizji z powodu zmiany pasa bez
    > ustąpienia pierwszeństwa, drugi może co najwyżej dostać mandat, za
    > niezastosowanie się do F10.

    To pojazd z lewego pasa zmienił NIEWYZNACZONY pas ruchu. Sam fakt, że po
    drodze w którymś tam momencie wbił się w pas przeznaczony dla innego
    kierunku ruchu, nie jest żadnym nadaniem mu pierwszeństwa.

    > Właśnie dla swojego kierunku i tego właśnie nie rozumiesz.

    Jego kierunek to była Warszawska (prosto) albo Żółkiewskiego (lewo). Nie
    miał prawa z tego pasa skręcić (pojechać) w prawo w Czarneckiego bez
    ustąpienia pierwszeństwa pojazdom z prawego pasa, które miały możliwość
    jazdy na wprost (w Warszawską).

    Nie potrafisz zrozumieć tego prostego faktu, że jedyną osobą która tutaj
    zmieniała jakiś pas, to pojazd jadący z lewego pasa. Bo wyznaczony pas po
    krótym jechał w momencie kolizji, NIE NALEŻAŁ w tym miejscu do tego
    pojazdu, tylko dla pojazdów jadących, przykładowo, z Żółkiewskiego w
    Czarneckiego.

    Akurat tego jak poruszać się po skrzyżowaniach gdy nie ma wyznaczonych
    pasów ruchu dla swojego kierunku to uczą na kursach przygotowawczych do
    prawa jazdy -- zachodzi więc prawdopodobieństwo, że jesteś tylko jakimś
    słomianym kierowcą, który postanowił się autorytatywnie wypowiadać
    (podpierając swoje "zdanie" policyjnymi celebrytami).

    > Widzisz, po raz kolejny uzależniasz stosowanie przepisów i pierwszeńśtwa
    > od tego skąd, dokąd, kto jedzie, kiedy wjechał i miliona czynników o
    > których nie każdy musi wiedzieć.

    Po raz kolejny uważasz wszystkich za idiotów. Jak nie jesteś w stanie
    ocenić gdzie będzie się poruszał pojazd z pasa obok, któremu tenże pas daje
    możliwość skrętu w prawo albo jazdy na wprost, ani jak przejechać przez
    skrzyżowanie (bez dokładnie wypędzlowanych pasów) to jesteś wyjątkowo
    ograniczony.

    > Ważne jest gdzie się uczestnicy drogi
    > znajdują i jakie manewry wykonują w danym momencie
    > i takie przepisy mają stosować, a nie się domyślać kto,
    > skąd i dokąd i jak długo.

    Nic nie trzeba się domyślać, bo wszystko jest wiadome! To ty notorycznie
    trujesz o jakiś domysłach, bo nie znasz i nie rozumiesz elemntarnych
    przepisów.

    --
    Pozdor Myjk