-
Data: 2024-08-12 00:05:07
Temat: Re: [relacja] wieś -> centrum SCT w Wawie - pół Polski
Od: Robert Tomasik <r...@g...pl> szukaj wiadomości tego autora
[ pokaż wszystkie nagłówki ]W dniu 11.08.2024 o 23:36, ptoki pisze:
> Ciekawe. Bardzo ciekawe bo takie ceny jak teraz w ic to pamietam w
> PR-ach 10-15 lat temu. Wiec albo icki wtedy byly bardzo napompowane
> albo dzis ktos doplaca albo jedno i drugie ale w polowie ?
>
> I oglnie to mam podobne odczucia. Tez bym chetniej koleja jezdzil
> ale tam gdzie potrzebuje to sie ekonomicznie czy logistycznie nie
> oplaca a tam gdzie sie oplaca to juz nie potrzebuje.
Moim zdaniem to ogólnie ładnie wygląda, o ile nie próbuje się wnikać w
szczegóły i zaplanować czegoś. Wówczas okazuje się, że to nie ma sensu.
Przy czym takie osoby, jak ja, czy TY (z tego co piszesz) to mniejszy
problem, bo my raz na czas z pociągu korzystamy. Ale przecież są osoby
regularnie jeżdżące po Polsce, które by mogły korzystać z tych połączeń.
> Dobrym wizualizatorem tej sytuacji byl fakt ile mozna przewiezc
> koleja z chin do europy. Liczac dlugosc skladu na 200-400 wagonow,
> odstep miedzy pociagami 10 minut, ustawianie kontenerow na wagonie
> 2x (w polsce nie widzialem tak ale gdzie indziej widze
> notorycznie), jedne tory tam i jedne spowrotem to wychodzilo ze to w
> sumie pojemnosc paru kontenerowcow.
>
Jeśli myślisz o ustawieniu kontenerów jeden na drugim, to w Europie nie
mieszczą się w skrajni. Mosty, wiadukty i przewody trakcyjne. W USA tak
jeżdżą, z tego co na filmikach widziałem. Ale oni tam po pustyni jeżdżą
lokomotywami spalinowymi.
Ale tak ogólnie, to rzecz o tyle dziwna, że przy
przewozie kontenerowcem musisz jeszcze te kontenery dowieźć do portu i
przywieźć z portu. Abstrahuję od obecnej wojny, bo nie wiem, czy tu nie
ma problemu z pociągami ze Wschodu. No i jeszcze rozstaw torów, ale są
wagony o zmiennym rozstawie, że nie trzeba przeładunku no i mamy szeroki
tor w głąb Polski. Ale tak normalnie, to powinno się łatwiej to bez
przeładunku wozić. No po prostu nie pojmuję, w czym problem.
>> Utrzymanie infrastruktury kosztuje w dużej mierze niezależnie od
>> ilości pociągów, które przejadą. Jak dyżurny siedzi na stacji, to
>> dostaje pensje niezależnie od tego, czy jeden, czy 10 pociągów
>> odprawi. Koszty dróżników, czy utrzymania urządzeń SRK też nie
>> zależą od ilości przejazdów. Nie wiem, jak ze zużyciem torów, ale
>> przecież leżą jeszcze szyny z XIX wieku. Nie wiem, czy szybciej
>> zużywa je po prostu deszcz, czy jeżdżące pociągi.
> Zazwyczaj pociagi je rozjezdzaja szybciej im sa ciezsze. A ilosc
> pociagow jakie mozna przez odcinek przepchac tez jest ograniczona.
Ale ja widzę tor i nie ma tu u mnie jakiegoś ciągłego ruchu. Stacja też
powiedziałbym pustawa.
>
> CMK - czyli trzon tego co trzeba aby dojechac do wawy z kraka i
> katowic byl projektowany nie z mysla o pasazerach a o przewozach
> towarowych. I tam oidp pojemnosc jest juz prawie pod korek bo
> trzeba zachowywac odstepy miedzy skladami i wiecej sie ich juz nie
> miesci.
Ale ja pisze o moich okolicach. Walnęli dwa przystanki kolejowe w środku
"niczego" i oświetlają je "od roku" agregatami prądotwórczymi. Kumpel
mieszka ze 300 metrów od jednego nowego przystanku. Aż poszedł
sprawdzić, czy sobie z niego jaj nie robię, jak mu powiedziałem, ze obok
niego zrobili przystanek - nie wierzył. A on tu jest ponad pół roku. PKP
w ogóle nie promuje tych swoich usług.
Kiedyś (ale to wiele lat temu było) wznowili połączenia z Chabówką.
Dowiedziałem się o tym, bo z dzieckiem poszedłem na sanki i nagle pociąg
obok jechał. Postanowiliśmy zrobić sobie wycieczkę koleją do Chabówki do
Muzeum. Nie dość, że pociąg miał takie opóźnienie w tamtą stronę, że
zaplanowana na 2 godziny wizyta w muzeum skończyła się spacerem do
spożywczaka obok stacji po picie, to w dodatku pociąg z powrotem
dojechał tylko do Limanowej, gdzie kierownik pociągu oświadczył, że
dalej nie pojedziemy i mamy sobie sami dać radę. W końcu do Sącza nie
daleko (~35km). Zresztą okazało się, że trafiliśmy na jedno z ostatnich
połączeń, bo nikt tymi pociągami nie jeździł i się nie opłacało. Jak
miał jeździć, jak mało kto o tym wiedział? Na torze koło Limanowej
pociąg potrącił jakieś spacerujące kobiety (jedną na śmierć), bo
mieszkały obok toru, ale nie wiedziały, ze tam na nowo pociąg jeździ.
--
(~) Robert Tomasik
Następne wpisy z tego wątku
- 12.08.24 00:17 RadosławF
- 12.08.24 00:49 Robert Tomasik
- 12.08.24 01:22 Pixel(R)??
- 12.08.24 01:36 Robert Tomasik
- 12.08.24 06:29 Cavallino
- 12.08.24 06:41 Cavallino
- 12.08.24 12:36 RadosławF
- 12.08.24 13:12 Robert Tomasik
- 12.08.24 13:24 Cavallino
- 12.08.24 13:26 Robert Tomasik
- 12.08.24 13:37 Cavallino
- 12.08.24 13:39 Robert Tomasik
- 12.08.24 13:51 J.F
- 12.08.24 14:29 Robert Tomasik
- 12.08.24 14:32 Cavallino
Najnowsze wątki z tej grupy
- Zgromadzenie użytkowników pojazdów :-)
- Test - nie czytać
- Nowa ładowarka Moya a Twizy -)
- Pomoc dla Filipa ;)
- znowu kradno i sie nie dzielo
- Zieloni oszuchiści
- Zniknął list gończy za "Frogiem". Frog się nam odnalazł?
- zawsze parkuj tyłem do ulicy
- nie będzie naprawy pod blokiem?
- korytarz zycia
- serce boli
- Seicento vs Szydło, comes back :)
- Zasięg Tesli przy szybszej jeździe
- 300km/h
- Jaka nawigacja z asystentem zmiany pasa ruchu?
Najnowsze wątki
- 2025-01-22 Gdańsk => System Architect (Java background) <=
- 2025-01-22 Katowice => Senior Field Sales (system ERP) <=
- 2025-01-22 Warszawa => Java Developer <=
- 2025-01-22 pokolenie Z
- 2025-01-22 Wyświtlacz ramki cyfrowej
- 2025-01-22 Białystok => Architekt rozwiązań (doświadczenie w obszarze Java, A
- 2025-01-22 Chrzanów => Team Lead / Tribe Lead FrontEnd <=
- 2025-01-22 Ostrów Wielkopolski => Konsultant Wdrożeniowy Comarch XL/Optima (Ksi
- 2025-01-22 oferta na ubezpieczenie OC życie prywatne
- 2025-01-22 Bieruń => Spedytor Międzynarodowy (handel ładunkami/prowadzenie flo
- 2025-01-22 Warszawa => International Freight Forwarder <=
- 2025-01-22 Gdańsk => Specjalista ds. Sprzedaży <=
- 2025-01-21 Zgromadzenie użytkowników pojazdów :-)
- 2025-01-21 bateria na żądanie
- 2025-01-21 Warszawa => IT Business Analyst <=