    From: "J.F." <j...@p...onet.pl>
    Newsgroups: pl.misc.elektronika
    <7r8ascintr9.aysd6xu1cvm8$.dlg@40tude.net>
    <oq93eu$964$1@node2.news.atman.pl>
    <s...@f...lasek.waw.pl>
    <oq9cac$ge7$1@node1.news.atman.pl>
    <s...@f...lasek.waw.pl>
    <oqd2el$4ik$1@node1.news.atman.pl>
    <59ca14b9$0$15198$65785112@news.neostrada.pl>
    <oqle6f$f92$1@node2.news.atman.pl>
    Subject: Re: regulator temperatury wpada we frustrację :)
    Date: Fri, 29 Sep 2017 17:44:38 +0200

    Użytkownik "HF5BS" napisał w wiadomości grup

    >Coś jak gdzieś bodajzże koło Piaseczna, objawiło się kilka lat temu
    >jakoś.

    Warszawa, Krakow - a wczesniej tez "nigdy nie bylo".

    >Co było a nie jest... i zemścił się Rejestr...

    >Podobno nawet prąd był (i chyba pozalewane trochę elektryki, ale
    >wytrzymało), choć windy nie chodziły, nie wiem, czy wyłączone z
    >obawy, że cuś-się-stać-może, czy woda zrobiła awarię...?

    Watpie. Mieszkalem niedaleko - u mnie nie bylo, bo podstacje zalalo, w
    calym rejonie nie bylo.

    Akurat na Kozanowie bylo tak, ze sa wiezowce, na dole maja garaze ...
    i te garaze zalane po sufit a nawet wyzej.

    A obok garazy pewnie jakies rozdzielnie budynkowe, transformatory,
    latarnie na ulicach zalane na 2 m - nie mial prawa prawa tam prad byl
    wlaczony.

    Bylem na Kozanowie, mam zdjecia, musze zeskanowac, bo porzednie
    wcielo.
    Ale w dzien bylem, to nie powiem w ilu oknach sie swiecilo.

    https://commons.wikimedia.org/wiki/Category:1997_flo
    od_in_Wroc%C5%82aw

    https://commons.wikimedia.org/wiki/File:Pow%C3%B3d%C
    5%BA_1997_Wroc%C5%82aw_005.jpg
    https://commons.wikimedia.org/wiki/File:Pow%C3%B3d%C
    5%BA_1997_Wroc%C5%82aw_010.jpg

    https://commons.wikimedia.org/wiki/File:Pow%C3%B3d%C
    5%BA_1997_Wroc%C5%82aw_015.jpg
    https://commons.wikimedia.org/wiki/File:Pow%C3%B3d%C
    5%BA_1997_Wroc%C5%82aw_018.jpg
    https://commons.wikimedia.org/wiki/File:Pow%C3%B3d%C
    5%BA_1997_Wroc%C5%82aw_020.jpg
    te zdjecia dzieli pare dni - widac o ile woda zeszla.

    Sterownie wind akurat wysoko - przetrwaly bez szwanku.

    A to nie Kozanow - ale ilustruje co sie dzialo w piwnicach
    https://commons.wikimedia.org/wiki/File:Wroc%C5%82aw
    _pow%C3%B3d%C5%BA_97_001.jpg
    a w piwnicach kable

    Natomiast ... telefon u mnie dzialal, ale u mnie powodzi nie bylo -
    skonczyla sie 50m dalej.
    Kable natomiast mogly byc calkiem zalane - w innych rejonach telefony
    zamilkly na dlugo, ale jak kable poniemieckie, papierem izolowane, to
    sie nie ma co dziwic.
    Lacza radiowe byly wtedy w modzie w TP :-)

    >Jakby to powiedzieć, jedno idzie w ilość, drugie w jakość.
    >Siła może nie ta, ale nie polegałbym na beztrosce z tego tytułu.

    Tym niemniej jak peknie rura, to woda wyplywa w duzej ilosci i wymywa
    piasek.
    A czasem w bardzo duzej ilosci.
    Powstanie jakiegos naturalnego zrodelka jest IMO raczej malo
    prawdopodobne.

    P.S. Ale tych scen to nie pamietam
    https://www.tvn24.pl/wroclaw,44/ulice-wroclawia-zami
    enily-sie-w-rzeki-totalny-paraliz-miasta,432929.html

    J.