  • Data: 2017-10-04 23:43:25
    Temat: Re: regulator temperatury wpada we frustrację :)
    Od: BaSk <piszcie.sobie.n@berdyczow> szukaj wiadomości tego autora

    W dniu 2017-10-04 o 19:50, Pszemol pisze:
    > oba rodzaje wody tak samo szybko spowodują deregulację elektrolitów w
    > komórkach wypite duszkiem w dużej ilości.

    Ale czemu zaraz w dużej ilości? W "dużej ilości" to i w szampanie można
    się utopić! Ja tam pijam herbatę w ilości jakieś 1/3 szklanki co niecałą
    godzinę.

    > Płyn wewnątrz komórkowy, plazma krwi - to są płyny o
    > nieporównywalnie większym stężeniu niż stężenia występujące w wodzie
    > z kranu.

    Ale stężenia *czego*?

    > Te sole mineralne w kranówce w niczym Cię nie zabezpieczają przy
    > wypiciu nadmiernej ilości wody

    Tytułem próby kupiłem wodę demineralizowaną, oczywiście nie miała atestu
    spożywczego, więc pamiętać trzeba, że pije się ją na własne ryzyko.
    Jednak herbata wychodzi mocniejsza niż z kranówki, bardziej
    esencjonalna, i aromatyczna. Zaś największą różnicę widać w trzecim
    parzu: wchodzi nieco tylko mniej "barwny" (smakowo) niż pierwszy z
    kranowej. A muszę przy tym zaznaczyć, że z kranu mam wodę całkiem
    przyzwoitą, więc tam, gdzie ona jest kiepska - różnica będzie jeszcze
    większa.
    No ale spożywanie wody demineralizowanej, przeznaczonej do akumulatorów,
    to jednak pewne ryzyko: niby oczyszczona mocno, ale producent w żaden
    sposób nie gwarantuje, że nie przeleciało tam coś wrednego, np. (bo ja
    wiem?) azbest. Wszak z niego da się robić niezłe filtry.

    --
    Powiedzenie oddające ducha Ameryki:

    "Cokolwiek robisz
    - rób to dobrze!"