  • Data: 2017-10-06 14:07:43
    Temat: Re: regulator temperatury wpada we frustrację :)
    Od: "J.F." <j...@p...onet.pl> szukaj wiadomości tego autora

    dyskusyjnych:or37t3$7eo$...@d...me...
    J.F. <j...@p...onet.pl> wrote:
> [...]

    >jest
    >to względnie dużo jeśli chodzi o kranówkę, to już w porównaniu z
    >innymi
    >produktami spożywczymi bardzo mało. Dla porównania, jedna puszka soku
    >V8 ma
    >640mg sodu i 460mg potasu. Nie licząc już innych rzeczy zjadanych w
    >ciągu
    >dnia.
    >Podsumowując: kranówka ma znikomy wplyw na gospodarke mineralna
    >organizmu i
    >zastąpienie jej destylowana w prawktyce nic nie zmieni.

    Akurat wczoraj mi reklama wpadla "... kazda tabletka zawiera 100mg
    przyswajalnego magnezu".

    Hm, te tabletki to naciaganie ludzi, czy np 50mg w wodzie moze byc
    dosc istotne ?

    A propos ... zapomniala mi sie woda na malym gazie, z godzine sie
    chyba gotowala ... i herbata byla ohydna.
    Ale czy to z winy wody czy herbaty ?

    >To samo dotyczy ludzi zbierających do picia wodę deszczową czy pijącą
    >wodę
    >z górskich strumyków, ktore skladaja sie głownie z deszczowki i
    >stopinoge
    >sniegu,

    Hm ale gorskich. No i nie wiem - strumyczek przez granit, czy przez
    wapienie ?

    W Karpaczu sie zawsze zastanawialem - mydlo sie mydli znakomicie, ale
    potem mam wrazenie, ze nie moge splukac "sliskosci" z rak.
    Ta oznaka wody miekkiej czy twardej ?

    Bo Karpacz w gorach, woda chyba wlasnie z gorskich potokow, ale te
    gory (Karkonosze) to chyba duzo wapnia zawieraja ...

    >Ja bym się bał wypicia duszkiem mineralnej wody tak samo jak wody
    >destylowanej.

    1.5l to nic, dopiero 6l jest smiertelne :-)

    >Ale czego się właściwie boisz? Czy wpływu na zęby od faktu że woda je
    >opłukuje w jamie ustnej?

    tego oplukiwania.

    > Czy ze wewnętrznie, organizm sycąc pragnienie wodą
    >destylowaną, będzie miał mało soli wapnia we krwi i naczynia
    >krwionośne w
    >zębach będą Ci zęby od środka rozpuszczać aby braki uzupełniać?

    A w sumie ... moze i te grozi. Czy np nie tyle rozpuszczanie od
    srodka, co brak uzupelniania.

    No i jeszcze kwestia fluoru - w wielu wodociagach sztucznie dodawany,
    a ty chcesz destylowana pic :-)

    P.S. Cuda mozna wyczytac o kwasie fluorowodorowym, jak to np wystarczy
    kropla na skore, a kosc w palcu/rece wyzre ... przeciez zanim do kosci
    dojdzie, to sie musi z plynami komorkowymi i ustrojowymi wymieszac -
    nie rozniesie go po calym organizmie ?

    J.