    Newsgroups: pl.comp.programming
    Date: Tue, 6 Jan 2015 23:44:58 -0800 (PST)
    Subject: Re: python...
    From: firr <p...@g...com>

    W dniu środa, 7 stycznia 2015 06:07:21 UTC+1 użytkownik bartekltg napisał:

    > To, co opisujesz, upakowanie danych i operacji w jeden
    > logiczny obiekt, to... po prostu programowanie obiektowe ;-)

    dobrze by było ;-CCC zarowno 'łaczenie' jak i 'operacje' jak i 'dane' to podstawowe
    pojecia
    ze swiata programowania i w jezykach i kodach
    mozna i nalezy tego uzywac na wielce rozne sposoby
    to co oferuje c++ albo java jako cos co sie zwyczajowo nazywa programowaniem
    obiektowym to rodzaj dosyc paskudnej protezy majacej nie
    wiele wspolnego z 'ogolnie' łaczeniem operacji
    i danych
    (dlatego je jesli mowie programowanie
    obiektowe odnosze sie do znanego syfu a nie do
    ogólnie 'przeswitujacej' koncepcji łaczenia
    danych i operacji
    odnopsnie tegoco jest w pythonie, to nie przyjrzalem sietemu jeszcze zbyt dokladnie
    ale
    to co w javie czt c++ bylo oopem w wydaniu javy czy c++ tutaj wydaje sie jest czyms
    innym i chyba ma o wiele wiecej sensu (ze wzgledu na dynamiczny charakter pythona
    mozna tu uzywac takich 'polaczen' na wiele (?) bardziej doraznych i dynamicznych
    sposobów - a to mniej dzieki powinowactwu z oopem a bardziej pewnie dzieki specyfice
    i przebudowywalnosci pythonowych kontenerów (1. laczenie nie jest oopem (wciskacze
    kitu get out) wlasciwie dpiero jego czesc mozna by uznac za pewne szlachetne
    uogolnienie oop (prawdopodobnie),
    to co ja np pewnie moglbym wywiesc z koncepcji laczenia struktur z funkcjami (s+f)
    nie bardzo pewnie mogloby przypominac tzw oop
    2. to co python ma jest w jakiejs czesci oop-em (tym co jest historycznie wciskane
    jako oop) ale nie tylko i nie tak do konca i mozliwe ze ma wiecej sensu (nalezalo by
    zbadac sprawe, moeze sie zainteresuje)