    From: Edek <e...@g...com>
    Newsgroups: pl.comp.programming
    Subject: Re: pytanie z mutexów
    Date: Fri, 28 Jun 2013 23:00:12 +0000 (UTC)
    <e...@4...com>
    <kql1pi$pa6$1@node2.news.atman.pl>
    <l...@4...com>

    Dnia pamiętnego Fri, 28 Jun 2013 17:39:07 -0500, A.L. wyjmując peta
    oznajmił:

    > "Para" co?...

    Para jest bardziej podstawowa niż obiekt, bo w ten sposób:

    a1-a2 -> b1-b2 -> ...
    | |
    a21-a22 b21-b22

    gdzie a21, b21, ... są nazwami pól, a a22, b22, ... wartościami pól,
    w ten sposób można skonstruować obiekt. cbdu, para jest "bardziej
    podstawowa" (analogie do podstawowości semafora zostawiam jako
    ćwiczenie wyobraźni).

    > Jak mialem 16 lat i robilem amatorskie prawo jazdy, to pytania na
    > egzaminie ze "sprzetu" mialem: a. Co to jest wartosc cieplna swiecy,
    > b. Dlaczego potrzebne sa luzy zaworow, c. Objasnic roznice miedzy
    > silnikiem gornozaworowym i dolnozaworowym
    >
    > Ju zdawno ludzie doszli do wniosku ze tego KIEOWCA tego nie musi
    > wiedziec. Ale MECHANIK musi.

    Wolałbym trzymać się analogii programistycznych.

    > Na tym polega problem naszej konwersacji. Ty o wartosci cieplnej swiecy,
    > ja - jak bezpiecznie dojechac z Warszawy do Szczecina

    Ja o wartości cieplnej świecy - to znaczy? Nie rozumiem analogii,
    bo ja też mówię o tym, że trzeba rozumieć algorytmy wątkowe żeby
    się za nie zabierać, w przeciwieństwie do prostego zostosowania.
    A żeby rozumieć, trzeba sotsować model odpowiedni do danej
    abstrakcji, ergo pisząć w C++11, JAvie czy używając pthreads
    trzeba zapomnieć o sprzęcie całkowicie żeby mieć poprawny
    algorytm. Sprzęt się bierze pod uwagę tylko pod względem wydajności,
    albo implementując elementy bilbioteki czy języka, a potem tylko
    "jak dojechać z A do B". To samo z CSP czy dowolną inną abstrakcją.

    --
    Edek