eGospodarka.pl
eGospodarka.pl poleca

eGospodarka.plGrupypl.comp.programmingpytanie z mutexów › Re: pytanie z mutexów
  • Data: 2013-06-29 01:00:12
    Temat: Re: pytanie z mutexów
    Od: Edek <e...@g...com> szukaj wiadomości tego autora
    [ pokaż wszystkie nagłówki ]

    Dnia pamiętnego Fri, 28 Jun 2013 17:39:07 -0500, A.L. wyjmując peta
    oznajmił:

    > On Fri, 28 Jun 2013 22:13:06 +0000 (UTC), Edek
    > <e...@g...com> wrote:
    >
    >>Dnia pamiętnego Fri, 28 Jun 2013 15:51:14 -0500, A.L. wyjmując peta
    >>oznajmił:
    >>
    >>> On Fri, 28 Jun 2013 22:30:48 +0200, Marek Borowski
    >>> <m...@x...com>
    >>> wrote:
    >>>>Niedlugo dojdzie do ze ktos bedzie pisal iz obiekt jest
    >>>>podstawowa jednostka przechowywania informacji ;-).
    >>
    >>A nie para? Dla mnie bardziej para.
    >>
    > "Para" co?...

    Para jest bardziej podstawowa niż obiekt, bo w ten sposób:

    a1-a2 -> b1-b2 -> ...
    | |
    a21-a22 b21-b22

    gdzie a21, b21, ... są nazwami pól, a a22, b22, ... wartościami pól,
    w ten sposób można skonstruować obiekt. cbdu, para jest "bardziej
    podstawowa" (analogie do podstawowości semafora zostawiam jako
    ćwiczenie wyobraźni).

    >>> Software od dawna - co najmniej 50 lat - definiowano jako nalozone
    >>> jedna na drugie warstwy abstrakcyjnych procesorow.
    >>>
    >>> Niestety, to poszlo w zapomnienie, i dzisiejsza edukacja w tej
    >>> dziedzinie odbywa sie na poziomie "mlotek-gwozdz". Co wynika lacno z
    >>> dyskusji na tej grupie.
    >>>
    >>> Podobnie w przypadku programowania wspolbieznego. Po to sie wymysla
    >>> nowe paradygmaty, aby nie zajmowac sie duperelami. Jak ktos chce, to
    >>> prosze bardzo. Ale daleko sie nei zajedzie programujac systemy
    >>> wspolbiezne metoda mlotka i gwozdzi.
    >>
    >>Take it easy... każdy najpierw musi pokazać, że wie "jak to działa pod
    >>spodem", więcej czasami przychodzi później a czasami nigdy. Skutki
    >>edukacji, która ma na celu wyjaśnienie "jak to działa" za źródło mając
    >>nienajlepiej zrozumianą instrukcję obsługi.
    >
    > Jak mialem 16 lat i robilem amatorskie prawo jazdy, to pytania na
    > egzaminie ze "sprzetu" mialem: a. Co to jest wartosc cieplna swiecy,
    > b. Dlaczego potrzebne sa luzy zaworow, c. Objasnic roznice miedzy
    > silnikiem gornozaworowym i dolnozaworowym
    >
    > Ju zdawno ludzie doszli do wniosku ze tego KIEOWCA tego nie musi
    > wiedziec. Ale MECHANIK musi.

    Wolałbym trzymać się analogii programistycznych.

    > Na tym polega problem naszej konwersacji. Ty o wartosci cieplnej swiecy,
    > ja - jak bezpiecznie dojechac z Warszawy do Szczecina

    Ja o wartości cieplnej świecy - to znaczy? Nie rozumiem analogii,
    bo ja też mówię o tym, że trzeba rozumieć algorytmy wątkowe żeby
    się za nie zabierać, w przeciwieństwie do prostego zostosowania.
    A żeby rozumieć, trzeba sotsować model odpowiedni do danej
    abstrakcji, ergo pisząć w C++11, JAvie czy używając pthreads
    trzeba zapomnieć o sprzęcie całkowicie żeby mieć poprawny
    algorytm. Sprzęt się bierze pod uwagę tylko pod względem wydajności,
    albo implementując elementy bilbioteki czy języka, a potem tylko
    "jak dojechać z A do B". To samo z CSP czy dowolną inną abstrakcją.

    --
    Edek

Podziel się

Poleć ten post znajomemu poleć

Wydrukuj ten post drukuj


Następne wpisy z tego wątku

Najnowsze wątki z tej grupy


Najnowsze wątki

Szukaj w grupach

Eksperci egospodarka.pl

1 1 1

Wpisz nazwę miasta, dla którego chcesz znaleźć jednostkę ZUS.

Wzory dokumentów

Bezpłatne wzory dokumentów i formularzy.
Wyszukaj i pobierz za darmo: