  • Data: 2009-04-09 14:43:17
    Temat: Re: pytanie o monitoring
    Od: "VSS" <v...@g...pl> szukaj wiadomości tego autora

    Użytkownik "Piotr Curious Gluszenia Slawinski" <c...@m...ip.tpnet.pl>
    napisał w wiadomości news:grkvu2$s8s$1@nemesis.news.neostrada.pl...
    > tak, a ty piszesz o skretce. szczerze mowiac watpie w te 30m na skretce
    > bez
    > zauwazalnych strat,

    swobodnie, skrętka to tez koncentryk, tyle, że o innej impedancji. skretka
    kategorii 6 potrafi przenieść pasmo do 1,2Ghz.

    > z mojego doswiadczenia 30m marnej jakosci koncentrykiem (zwlaszcza ze duza
    > czesc tych z aluminiowym oplotem lapie wilgoc i rdzewieje) to realna
    > dlugosc.

    RG-6u jaki wykorzystuje do cctv bez najmniejszych probelmów pozwala na
    przesłanie obrazu na całym krązku kabla, czyli 100m. jest jeszcze wersja z
    stalową żyła wewnętrzną, zachowuje się trochę gorzej ale daje radę.

    > dlugoscia fali . jesli znasz jakas metode zeby skupic fale o danej
    > dlugosci
    > na powierzchni mniejszej niz jej dlugosc (znaczaco, a nie o kilka %) to
    > chetnie sie doedukuje.

    a jaki jest wzór na długość fali ?
    mnie uczyli:

    lambda (m) = 300 / f (Mhz)

    to jakby nie licząc 12,5 cm. nie wiem skąd wyliczyłeś te 30mm.

    > podalem najblizszy jaki znam. mi sie wydaje ze mylisz to z moca
    > pojedynczego
    > nadajnika, mowie o lacznej mocy. i jak slusznie zauwazasz nie jest to
    > wcale
    > najsilniejszy przekaznik w polsce, do najslabszych jednak tez nie nalezy.

    ale nie możesz liczyć sumarycznej mocy nadajników TV, radiowych GSM i
    innych. w ten spsoób dojdziesz do absurdalnych wartości. moc nadajnika
    podaje sie w ERP co wylicza się z mocy nadajnika, strat w kablu i zysku
    systemu antenowego. Wiekszośc nadajników TV w Polsce ma moc 10kW, po dodaniu
    zysku systemu antenowego (od kilku do kilkunastu dB) wychodzą moce rzędzu
    100-500kW.

    > poza tym dalej nie rozumiesz generalnej mysli przewodniej a czepiasz
    > sie 'szczegolow' - ok, wezmy na to ze taki nadajnik tv (pomimo tego iz sam
    > piszesz ze sa wieksze...) ma 1000W mocy.
    > nie stoi na odludziu, na wysokosci anten sa wzgorza , w poblizu sa budynki
    > krowy daja mleko, cieleta rodza sie z jedna glowa.
    > ludzie lataja dookola na paralotniach i samolotami (calkiem niedaleko jest
    > lotnisko i dwa kluby lotnicze), nikt sie nie usmazyl od tego ;)

    spowodowane jest to ukształtowaniem wiązki, system antenowy wypłaszcza
    wiązkę w poziomie.

    > wezmy teraz takie wifi, 30mW z antena dookolna... niech to bedzie 100mW,
    > to nadal 0.1W, 10000x mniej niz przecietna stacja przekaznikowa. w
    > odleglosci 300m prawie niewykrywalna najczulsza elektronika pomimo
    > zachowania bezposredniej widocznosci. przy zastosowaniu 6db yagi mozna sie
    > odsunac o kolejne 300m i na tym koniec.
    > po postawieniu zwyklej sciany z pustakow pomiedzy nie da sie wykryc
    > sygnalu
    > i z odleglosci 50m...

    nie możesz porównywać fali z pasma TV z mikrofalą na 2,4GHz. to dwie rózne
    fale o zupełnie innej formie propagacji.
    sygnał VHF i UHF ma szanse sie ugiąć za horyzontem, mikrofala nie, pracuje
    tylko w optycznej widoczności i z odbicia.

    z innej beczki rekord Polski (o którym słyszałem) w łączności wifi wynosi
    110km - z Śniezki do Wrocławia, łącze zestawione przy pomocy nadajników o
    mocy 500mW.

    > jakiekolwiek rojenie sobie ze tego rzedu mocy nadajnik moze miec wplyw na
    > zdrowie przypomina panike ze przeciez satelity rowniez nadaja na ziemie
    > mikrofalami , wystarczy zwykla parabola ~20db (podobna jest potrzebna zeby
    > wykryc sygnal 30mW wifi z odleglosci ~1km) i juz mamy sygnal! a przeciez
    > coraz wiecej satelitow jest na niebosklonie... itd...

    satelita ma moc na poziomie 30W, czasza w domu zysk około 40-50dB,
    konwerter wzmocnienia na poziomie 15-20dB.
    poza tym tak jak pisałem, mikrofala pracyje jak optyka, czy widzisz jakieś
    przeszkody na drodze satelita -> czasza sat ?
    dlatego nie mozna porównywać wifi z Tv sat.

    > idac dalej z odleglosciami i paranoja - stacja bazowa gsm , moce rzedu
    > 10-50W

    staje GSM nie przekraczaja 20W w terenie niezabudowany i pojedyńcze waty w
    mieście.

    --
    VSS
    http://vss.pl