  • Data: 2009-04-09 14:04:27
    Temat: Re: pytanie o monitoring
    Od: Piotr Curious Gluszenia Slawinski <c...@m...ip.tpnet.pl> szukaj wiadomości tego autora

    VSS wrote:

    > ale pisałes o koncentryku a nie o skrętce.
    tak, a ty piszesz o skretce. szczerze mowiac watpie w te 30m na skretce bez
    zauwazalnych strat,
    z mojego doswiadczenia 30m marnej jakosci koncentrykiem (zwlaszcza ze duza
    czesc tych z aluminiowym oplotem lapie wilgoc i rdzewieje) to realna
    dlugosc.

    ciesze sie ze masz tak duze doswiadczenie ze skretka, przyznam ze nie
    wiedzialem ze poza IP mozna przesylac sygnal video na tak duze odleglosci
    bez strat jakosci.

    > mylisz pojęcia.
    niby dlaczego? jakie 'pojecia' myle. zwracam uwage na to ze moc nadajnika
    wifi , nawet jesli zwiekszylibysmy jego czestotliwosc tak zeby dostroic go
    do jakiejs bardziej 'skupialnej' czestotliowosci (np. optycznej)
    jest po prostu smiesznie mala.

    dlugoscia fali . jesli znasz jakas metode zeby skupic fale o danej dlugosci
    na powierzchni mniejszej niz jej dlugosc (znaczaco, a nie o kilka %) to
    chetnie sie doedukuje.

    > ale to moc ERP a nie moc nadajnika. akurat zajmuję się naprawą nadajników
    > TV i radiowych więc wiem jakiej mocy mogę się spodziewać.
    > i zapewniam cie, ze Nowa Karczma nie jest najsilniejsza ani nawet jedną z
    > silniejszych stacji nadawczych w Polsce.

    podalem najblizszy jaki znam. mi sie wydaje ze mylisz to z moca pojedynczego
    nadajnika, mowie o lacznej mocy. i jak slusznie zauwazasz nie jest to wcale
    najsilniejszy przekaznik w polsce, do najslabszych jednak tez nie nalezy.

    poza tym dalej nie rozumiesz generalnej mysli przewodniej a czepiasz
    sie 'szczegolow' - ok, wezmy na to ze taki nadajnik tv (pomimo tego iz sam
    piszesz ze sa wieksze...) ma 1000W mocy.
    nie stoi na odludziu, na wysokosci anten sa wzgorza , w poblizu sa budynki
    krowy daja mleko, cieleta rodza sie z jedna glowa.
    ludzie lataja dookola na paralotniach i samolotami (calkiem niedaleko jest
    lotnisko i dwa kluby lotnicze), nikt sie nie usmazyl od tego ;)

    slusznie zauwazysz ze taki nadanik jest w sporej odleglosci od ludzi, a mimo
    to jesli jest zachowana widoscznosc to telewizje da sie odbierac w
    promieniu ~40km na kawalku drutu, ew przy uzyciu srednio dopasowanej
    antenki yagi 6db.

    wezmy teraz takie wifi, 30mW z antena dookolna... niech to bedzie 100mW,
    to nadal 0.1W, 10000x mniej niz przecietna stacja przekaznikowa. w
    odleglosci 300m prawie niewykrywalna najczulsza elektronika pomimo
    zachowania bezposredniej widocznosci. przy zastosowaniu 6db yagi mozna sie
    odsunac o kolejne 300m i na tym koniec.
    po postawieniu zwyklej sciany z pustakow pomiedzy nie da sie wykryc sygnalu
    i z odleglosci 50m...

    jakiekolwiek rojenie sobie ze tego rzedu mocy nadajnik moze miec wplyw na
    zdrowie przypomina panike ze przeciez satelity rowniez nadaja na ziemie
    mikrofalami , wystarczy zwykla parabola ~20db (podobna jest potrzebna zeby
    wykryc sygnal 30mW wifi z odleglosci ~1km) i juz mamy sygnal! a przeciez
    coraz wiecej satelitow jest na niebosklonie... itd...

    idac dalej z odleglosciami i paranoja - stacja bazowa gsm , moce rzedu
    10-50W . odleglosc od glowy - ~1-5km ludzie podnosza panike...
    zwykla komorka - ~1-5W , odleglosc od glowy - 1cm, i ludzie
    szukaja 'dopalaczy' do zwiekszania zasiegu...

    > ile załozyłeś w zyciu systemów telewizji przemysłowej ? ile modeli kamer
    > miałes w reku ?? od ilu lat interesujesz sie tym tematem ?
    kilka praktycznych systemow. doslownie kilka.
    ciesze sie ze wypowiada sie Pan jako osoba duzo bardziej kompetentna i
    doswiadczona :)

    > a kamera megapikslowa na dworze się nie zabrudzi ??
    jasne ze sie zabrudzi. dlatego zwracam uwage na to z czym beda problemy,
    czy to przy kamerce cctv czy ip.

    > wniosek ogólny z tego co piszesz: cos tam słyszysz, ze dzwonią ale nie
    > wiesz w jakim kościele. poczytaj trochę teorii, zdobądź 20x tyle praktyki
    > i potem juz z górki.

    wniosek ogolny sluszny .
    bardzo doceniam Pana cierpliwosc i chec dzielenia sie swoim wieloletnim
    doswiadczeniem.