    From: Piotr Curious Gluszenia Slawinski <c...@m...ip.tpnet.pl>
    Newsgroups: pl.misc.elektronika
    Subject: Re: pytanie o monitoring
    Date: Thu, 09 Apr 2009 10:23:33 +0200

    byku wrote:

    > Witam!
    >
    > Dziękuje za bardzo ważne dla mnie informacje.
    >
    > Czyli podsumowując najlepsze są kamery IP - z tego co zrozumiałem podłącza
    > się je zwykłym kablem jaki używam na codzień do sieci (np. takim jakim
    > łącze się pomiędzy routerem a kompem). Bardzo ważną rzeczą dla mnie jest
    > to, że napisałeś o tym, że od razu tym jednym kabelkiem załatwiamy
    > zasilanie !
    >
    > Do tego dochodzi lepsza jakość niż kamery WIFI.
    >
    > Pozostaje ostatnia kwestia - rejestrator. Rozumiem, że powininem w tym
    > momencie zainwestować w jakiś rejestrator do kamer IP?
> [...]

    jesli system ma byc amatorski i 'po kosztach' to moze faktycznie zrob na
    razie tak jak radzi VSS, tzn. rowniez skretka i kamery z konwerterami na
    skretke + tani rejestrator. wprawdzie w ten sposob bedzie potrzeba dac duzo
    skretki (do kazdej kamery) , ale inwestycja w skretke mysle bedzie dobrym
    rozwiazaniem na przyszlosc - w razie rozbudowy systemu.

    porzadne kamery IP (takie z 'megapikselami' ;) sa faktycznie dosc drogie
    (mozna zlozyc takie cos samemu, ale do tego trzeba miec troche smykalki i
    rowniez ciezko zejsc ponizej 500-800pln na kamere)
    jakosc tych tanich jest podobna do kamer wifi (niektore maja dwa porty
    nawet) za to nie ma limitu (jak w przypadku kamer analogowych) co do
    rozdzielczosci obrazu.
    a, i jeszcze jedno, BARDZO wazne przy kamerze ip to mozliwosc przetestowania
    jej przed zakupem - niektore maja dodatkowe bajery typu np. zdalne
    obracanie kamery, zmiana ostrosci, sterowanie podswietleniem, mikrofon
    (wszystko leci po ip i nie wymaga dodatkowych kabli)
    ALE
    wiekszosc jest tak wolna ze mozna dostac kota czekajac na reakcje i nie ma
    opcji 'sterowania' bajerami innych niz przez soft dostarczany przez
    producenta (cale szczescie coraz wiecej da sie sterowac 'przez
    przegladarke') .
    znajomy ma taka taniutka kamerke z mikrofonem i kreceniem wokol osi
    (linksys) , obslugiwana nawet przez zwykla przegladarke... ale niezaleznie
    od tego czy wepnie ja przez wifi czy 100mbit LAN na reakcje kamery od
    wcisniecia przycisku 'obroc o stopien' trzeba czekac.... 5-10s (!!!!)
    a obraz 'przychodzi' z rewelacyjna predkoscia 10 klatek na sekunde...

    co do rejestratora - uzywany laptop, najlepiej bez matrycy to ~40W poboru
    pradu, na rejestrator do kilku kamer (ip) wystarczy, ale jesli nie
    przychodzi ci latwo samodzielne wyszukiwanie i instalowanie oprogramowania
    to moze to byc faktycznie problem.
    co do 'zwyklego' kompa to kazdy nowoczesniejszy ma zarzadzanie energia i
    pobiera ~100-150W . najlepiej wybrac taki 'badziejewny' ktory ma
    zintegrowane z chipsetem wszystko co potrzeba, i nie wkladac do niego
    zadnej 'dobrej' karty graficznej (sama karta potrafi zezrec 40W) . sa
    specjalne modele desktopow 'do prac biurowych' bez akceleratorow itd, z
    zasilaczami 150W.

    do czasu az nie bedziesz mial lepszego rozeznania w rynku mysle najlepiej
    bedzie kupic kabel i kilka kamer z konwerterem na skretke + tani
    rejestrator, i moze jeszcze pare atrap w widocznych miejscach (lepiej zeby
    zlodzieje ukradli atrape za 6pln niz kamere za 600 ;)
    a pozniej juz na spokojnie przeszukac oferty i wybrac cos lepszego.