  • Data: 2009-04-09 11:39:58
    Temat: Re: pytanie o monitoring
    Od: "VSS" <v...@g...pl> szukaj wiadomości tego autora

    Użytkownik "Piotr Curious Gluszenia Slawinski" <c...@m...ip.tpnet.pl>
    napisał w wiadomości news:grkacb$qcb$1@nemesis.news.neostrada.pl...
    >>> 20-30m ?? na skretce bez konwerterów leci 30m obraz bez zauważalnych
    > i o to mi chodzilo, bez dodatkowych akcesoriow, bez strat, da sie uzyskac
    > okolo 20-30m , pozniej trzeba dac wzmacniacz (1 tranzystorek ...
    > koszt 'domowy ~3pln, koszt sklepowy - ~30pln) .

    ale pisałes o koncentryku a nie o skrętce.

    > to ze ciezko wywolac zrodlem 'swiatla' o wiele nizszej czestotliwosci
    > (energia fali zdaje sie rosnie wraz z czestotliwoscia) jakikolwiek efekt,
    > zaczynajac od termicznego. no taka 20mW dioda UV to moze uda sie nam
    > opalic ;) a 20mW promiennikiem rentgenowskim to moze nawet wiecej szkody
    > wyrzadzic. jednak cokolwiek o nizszych czestotliwosciach i takiej mocy
    > jest
    > doslownie smieszne, chyba ze skupimy to w mega-waska wiazke (np. 20mW
    > zielony laser) i bedziemy sobie swiecic po oczach ;)

    mylisz pojęcia.

    > szerokosc wiazki 'wifi' z przyczyn czysto fizycznych to minimum 30mm .

    a czym mierzysz tę szerokość ?? linijką ??

    > zakladajac ze ja idealnie spolaryzujemy i bedzie koherentna, to dalej
    > 30mm.
    > to daje 1mW na 1mm. szerokosc takiej wiazki tez musi byc skonczona, nie
    > mam
    > pojecia jaki bedzie fizyczny limit, ale podejrzewam ze sporo wiekszy niz
    > 1mm .
    > jakby do tego nie podchodzic uszkodzic cokolwiek energia tego rzedu mocy
    > na
    > takiej powierzchni jest bardzo trudno.

    hmmmm, czytam i nie mogę pojąć

    > stoi niedaleko, Nowa Karczma - laczna moc ~100KW
    > fakt, ten akurat jest jednym z silniejszych i bardziej rozbudowanych (tv,
    > radio, gsm), ale to i tak pikus w porownaniu do niektorych amerykanskich
    > jednostek.

    ale to moc ERP a nie moc nadajnika. akurat zajmuję się naprawą nadajników TV
    i radiowych więc wiem jakiej mocy mogę się spodziewać.
    i zapewniam cie, ze Nowa Karczma nie jest najsilniejsza ani nawet jedną z
    silniejszych stacji nadawczych w Polsce.

    > z jakiej odleglosci? samej twarzy osoby bezposrednio przed kamera -
    > oczywiscie. osoby stojacej tak zeby miescila sie cala w kadrze - od biedy
    > pozna sie charakterystyczne punkty (o ile bedzie dobre oswietlenie).
    > podejrzewam ze zlodzieje 'pozuja' do tych kamer ;)
    > inna sprawa ze widocznosc twarzy jak podkreslilem bardzo wazna nie jest,
    > duzo wiecej poszlak da sylwetka, sposob chodzenia, a nawet glupi kolor
    > butow jaki zlodziej mial danego dnia, albo kolor samochodu jakim
    > podjechal.

    ile załozyłeś w zyciu systemów telewizji przemysłowej ? ile modeli kamer
    miałes w reku ?? od ilu lat interesujesz sie tym tematem ?

    > pozniej sie brudzi itd. i ledwo co widac i tak.
    > nieostre, z oswietleniem tez jest czesto _bardzo_ duzy problem .

    a kamera megapikslowa na dworze się nie zabrudzi ??

    > pomaga duzo opcja koloru. niby to 3x wiecej danych do rejestracji i jesli
    > brak dobrzego oswietlenia to w nocy i tak jest czarno-bialo,to jednak
    > jesli
    > chociaz kilka kamer jest kolorowych to 'jakosc' monitoringu poprawia sie
    > bardzo znaczaco .

    wniosek ogólny z tego co piszesz: cos tam słyszysz, ze dzwonią ale nie wiesz
    w jakim kościele. poczytaj trochę teorii, zdobądź 20x tyle praktyki i potem
    juz z górki.

    --
    VSS
    http://vss.pl