    From: Piotr Curious Gluszenia Slawinski <c...@m...ip.tpnet.pl>
    Newsgroups: pl.misc.elektronika
    Subject: Re: pytanie o monitoring
    Date: Thu, 09 Apr 2009 09:56:37 +0200

    VSS wrote:

    > 20-30m ?? na skretce bez konwerterów leci 30m obraz bez zauważalnych strat
    i o to mi chodzilo, bez dodatkowych akcesoriow, bez strat, da sie uzyskac
    okolo 20-30m , pozniej trzeba dac wzmacniacz (1 tranzystorek ...
    koszt 'domowy ~3pln, koszt sklepowy - ~30pln) .

    konwertery , transformatory - to osobna bajka . oczywiscie ze mozna
    skonwertowac nawet na swiatlo i puscic 4km kabel.

    > ale nie zapiszesz tego na żadnym rejestratorze, jednynie soft w
    > komputerze. a zasilanie mozna również do kamery puscić skretką, na dwóch
    > parach dwie kamery a na kolejnych dwóch zasilanie.

    mi tam 'soft w komputerze' wystarcza, zwlaszcza ze taki soft moze
    rejestrowac obraz z kilku kamer jednoczesnie.

    co do opcji puszczania video skretka to owszem, ale do tego trzeba miec
    konwerter, no i 'rejestrator'. generalnie opcja bardzo atrakcyjna,
    przepraszam ze pominalem.

    > a co ma piernik do wiatraka??

    to ze ciezko wywolac zrodlem 'swiatla' o wiele nizszej czestotliwosci
    (energia fali zdaje sie rosnie wraz z czestotliwoscia) jakikolwiek efekt,
    zaczynajac od termicznego. no taka 20mW dioda UV to moze uda sie nam
    opalic ;) a 20mW promiennikiem rentgenowskim to moze nawet wiecej szkody
    wyrzadzic. jednak cokolwiek o nizszych czestotliwosciach i takiej mocy jest
    doslownie smieszne, chyba ze skupimy to w mega-waska wiazke (np. 20mW
    zielony laser) i bedziemy sobie swiecic po oczach ;)

    szerokosc wiazki 'wifi' z przyczyn czysto fizycznych to minimum 30mm .
    zakladajac ze ja idealnie spolaryzujemy i bedzie koherentna, to dalej 30mm.
    to daje 1mW na 1mm. szerokosc takiej wiazki tez musi byc skonczona, nie mam
    pojecia jaki bedzie fizyczny limit, ale podejrzewam ze sporo wiekszy niz
    1mm .
    jakby do tego nie podchodzic uszkodzic cokolwiek energia tego rzedu mocy na
    takiej powierzchni jest bardzo trudno.

    > pokaz mi nadajnik TV w Polsce o mocy 100kW

    stoi niedaleko, Nowa Karczma - laczna moc ~100KW
    fakt, ten akurat jest jednym z silniejszych i bardziej rozbudowanych (tv,
    radio, gsm), ale to i tak pikus w porownaniu do niektorych amerykanskich
    jednostek.

    > za dnia kamera o rozdzielczości 500 linii swobonie pozwala na zobaczenie
    > twarzy. nie przesadzajny z tymi megapixlami

    z jakiej odleglosci? samej twarzy osoby bezposrednio przed kamera -
    oczywiscie. osoby stojacej tak zeby miescila sie cala w kadrze - od biedy
    pozna sie charakterystyczne punkty (o ile bedzie dobre oswietlenie).
    podejrzewam ze zlodzieje 'pozuja' do tych kamer ;)
    inna sprawa ze widocznosc twarzy jak podkreslilem bardzo wazna nie jest,
    duzo wiecej poszlak da sylwetka, sposob chodzenia, a nawet glupi kolor
    butow jaki zlodziej mial danego dnia, albo kolor samochodu jakim podjechal.

    swoja droga troche instalacji 'monitoringu' widywalem ,mialem tez fatalnie
    wykonana instalacje w ostatniej pracy ktora wykonywalem (cz-b kamery na
    ktorych mozna bylo co najwyzej zobaczyc czy brama jest zamknieta i czy
    czujka ruchu wlaczyla sie bo czlowiek czy bo pies poszedl)
    czesto robionych amatorsko i wnioski sa takie ze poki nowe to chodzi ladnie,
    pozniej sie brudzi itd. i ledwo co widac i tak.
    nieostre, z oswietleniem tez jest czesto _bardzo_ duzy problem .

    faktycznie megapiksele duzo nie pomagaja, duzo wazniejsze jest odpowiednie
    zamocowanie kamery, dobrze dzialajace oswietlenie (ani nie za duzo, ani nie
    za malo, nie dajace za duzego kontrastu i ostrych cieni, najlepiej z kilku
    punktow) i dobra optyka.

    pomaga duzo opcja koloru. niby to 3x wiecej danych do rejestracji i jesli
    brak dobrzego oswietlenia to w nocy i tak jest czarno-bialo,to jednak jesli
    chociaz kilka kamer jest kolorowych to 'jakosc' monitoringu poprawia sie
    bardzo znaczaco .