-
41. Data: 2016-08-08 10:50:18
Temat: Re: pytanie o ciągnik siodłowy TIR
Od: "J.F." <j...@p...onet.pl>
Użytkownik "Wiesiaczek" napisał w wiadomości grup
dyskusyjnych:no7l7d$n7o$...@n...news.atman.pl...
W dniu 30.07.2016 o 23:03, Tomasz Pyra pisze:
>> Przytoczone wcześniej ciśnienie 15 atm. daje nacisk jednostkowy
>> 15kG/cm^2 na WEWNĘTRZNĄ STRONĘ OPONY.
>> I tylko tyle, proste? :)
>
> No nie aż takie proste.
> Tam gdzie zewnętrzna strona opony się ugięła, czyli została
> ściśnięta od
> spodu przez nawierzchnie, a od góry przez panujące wewnatrz
> ciśnienie, tam
> nacisk równy jest dokładnie ciśnieniu panującemu wewnątrz.
...
>Nieprawda.
Nieprawda, ze dokladnie, prawda, ze mniej wiecej.
No chyba, ze masz jakies opony z serii p-zero - wtedy bardziej niz
wiecej ...
J.
-
42. Data: 2016-08-08 11:00:52
Temat: Re: pytanie o ciągnik siodłowy TIR
Od: Shrek <...@w...pl>
On 07.08.2016 17:45, Wiesiaczek wrote:
>>> He he he :D
>>> Czyli jak dopompuję opony to most może nie wytrzymać? :D
>>> Dobre!
>>
>> Nacisk jednostkowy, czyli cisnienie.
>
> Zaraz zaraz... Nacisk jednostkowy to chyba chodzi o nacisk koła na
> jezdnię a ciśnienie to chyba ciśnienie w oponie?
> Wtedy jedno z drugim ma bardzo mało wspólnego. Howk!
Pewex robisz i mieszasz różne systemy walutowe;)
Nacisk jednostkowy jest równy ciśnieniu w oponach - ciśnienie to
siła/powierzechnię, czyli dokładnie nacisk jednostkowy (też siła na
powierzchnię). Z trzeciej zasady dynamiki wynika, że siła z jaką opona
działa na asfalt musi być równa siłą jaka działa z wewnętrznej strony
opony, czyli w przeliczeniu na powierzchnię właśnie ciśnieniu. Chyba że
samochód zaczyna unosić się w powietrzu;)
To o czym myślisz to całkowity nacisk, w oderwaniu od powierzchni.
>> Z naciskiem na most nie ma nic wspolnego, z koleinami chyba niewiele,
>> ale o tym czy na rogrzanym asfalcie odcisk opony bedzie, to juz raczej
>> mocno zwiazane ...
>
> Kolega Pyra twierdzi inaczej :)
I kolega Pyra ma rację;)
> A i co do nagrzanego asfaltu to może być tylko bardzo słabiutko związane.
>
>
> Shrek
-
43. Data: 2016-08-08 11:02:41
Temat: Re: pytanie o ciągnik siodłowy TIR
Od: "J.F." <j...@p...onet.pl>
Użytkownik "Wiesiaczek" napisał w wiadomości grup
dyskusyjnych:no7l23$n7o$...@n...news.atman.pl...
W dniu 07.08.2016 o 11:53, J.F. pisze:
>>>>> Nie ma to żadnego związku z naciskiem na jezdnię i robienie
>>>>> kolein etc.
>>>>> ani na most.
>>>> Ma związek 1:1.
>>
>>> He he he :D
>>> Czyli jak dopompuję opony to most może nie wytrzymać? :D
>>> Dobre!
>
>> Nacisk jednostkowy, czyli cisnienie.
>Zaraz zaraz... Nacisk jednostkowy to chyba chodzi o nacisk koła na
>jezdnię a ciśnienie to chyba ciśnienie w oponie?
Nacisk jednostkowy, czyli nacisk na jednostke powierzchni.
Innymi slowy - cisnienie, wywarte przez opone/pojazd na grunt.
>Wtedy jedno z drugim ma bardzo mało wspólnego. Howk!
A jednak bardzo duzo.
>> Z naciskiem na most nie ma nic wspolnego, z koleinami chyba
>> niewiele,
>> ale o tym czy na rogrzanym asfalcie odcisk opony bedzie, to juz
>> raczej
>> mocno zwiazane ...
>Kolega Pyra twierdzi inaczej :)
>A i co do nagrzanego asfaltu to może być tylko bardzo słabiutko
>związane.
Powiem tak - widac czasem w asfalcie zaglebienia wielkosci kobiecych
obcasow.
Ale pod takim obcasem moze byc i 30 at, wiec nie dziwne, ze plynie.
Koleiny jednak od tego nie powstaja.
A na drodze powinien byc mniej plynacy asfalt, a w zasadzie masa
asfaltowa - wiecej w niej kamieni niz asfaltu powinno byc.
J.
-
44. Data: 2016-08-08 11:03:00
Temat: Re: pytanie o ciągnik siodłowy TIR
Od: Shrek <...@w...pl>
On 07.08.2016 17:47, Wiesiaczek wrote:
>> Tam gdzie zewnętrzna strona opony się ugięła, czyli została ściśnięta od
>> spodu przez nawierzchnie, a od góry przez panujące wewnatrz ciśnienie,
>> tam
>> nacisk równy jest dokładnie ciśnieniu panującemu wewnątrz.
> ...
>
> Nieprawda.
Prawda - "jeżeli ciało A działa na ciało B z siłą F, to ciało B działa
na ciało A z tą samą siłą F" czy jakoś tak. Tak przynajmniej twierdził
Newton i jak na razie się sprawdza;)
Shrek
-
45. Data: 2016-08-08 15:42:01
Temat: Re: pytanie o ciągnik siodłowy TIR
Od: "re" <r...@r...invalid>
Użytkownik "J.F."
>> Z naciskiem na most nie ma nic wspolnego, z koleinami chyba niewiele,
>> ale o tym czy na rogrzanym asfalcie odcisk opony bedzie, to juz raczej
>> mocno zwiazane ...
>Kolega Pyra twierdzi inaczej :)
>A i co do nagrzanego asfaltu to może być tylko bardzo słabiutko związane.
Powiem tak - widac czasem w asfalcie zaglebienia wielkosci kobiecych
obcasow.
Ale pod takim obcasem moze byc i 30 at, wiec nie dziwne, ze plynie.
Koleiny jednak od tego nie powstaja.
---
No jak to nie ? Powierzchnia rozchodzi się na wszystkie strony a zagłębia
tylko w linii.
-
46. Data: 2016-08-08 17:12:53
Temat: Re: pytanie o ciągnik siodłowy TIR
Od: Wiesiaczek <W...@v...pl>
W dniu 08.08.2016 o 11:02, J.F. pisze:
> Użytkownik "Wiesiaczek" napisał w wiadomości grup
> dyskusyjnych:no7l23$n7o$...@n...news.atman.pl...
> W dniu 07.08.2016 o 11:53, J.F. pisze:
>>>>>> Nie ma to żadnego związku z naciskiem na jezdnię i robienie kolein
>>>>>> etc.
>>>>>> ani na most.
>>>>> Ma związek 1:1.
>>>
>>>> He he he :D
>>>> Czyli jak dopompuję opony to most może nie wytrzymać? :D
>>>> Dobre!
>>
>>> Nacisk jednostkowy, czyli cisnienie.
>
>> Zaraz zaraz... Nacisk jednostkowy to chyba chodzi o nacisk koła na
>> jezdnię a ciśnienie to chyba ciśnienie w oponie?
>
> Nacisk jednostkowy, czyli nacisk na jednostke powierzchni.
> Innymi slowy - cisnienie, wywarte przez opone/pojazd na grunt.
Cóś ci się synku popierdoliło... Howk!
Wróć do tego wątku z ciśnieniem.
>> Wtedy jedno z drugim ma bardzo mało wspólnego. Howk!
> A jednak bardzo duzo.
Gówno, a to już jest dużo :D
>>> Z naciskiem na most nie ma nic wspolnego, z koleinami chyba niewiele,
>>> ale o tym czy na rogrzanym asfalcie odcisk opony bedzie, to juz raczej
>>> mocno zwiazane ...
>
>> Kolega Pyra twierdzi inaczej :)
>> A i co do nagrzanego asfaltu to może być tylko bardzo słabiutko związane.
>
> Powiem tak - widac czasem w asfalcie zaglebienia wielkosci kobiecych
> obcasow.
> Ale pod takim obcasem moze byc i 30 at, wiec nie dziwne, ze plynie.
> Koleiny jednak od tego nie powstaja.
>
> A na drodze powinien byc mniej plynacy asfalt, a w zasadzie masa
> asfaltowa - wiecej w niej kamieni niz asfaltu powinno byc.
Popierdoliły Ci się jednostki i tyle.
Walnij sobie piwko i przejrzysz na oczy:)
P.S. A jakie ciśnienie panuje w "kobiecych obcasach"? :D
--
Wiesiaczek (dziś z DC)
"Ja piję tylko przy dwóch okazjach:
Gdy są ogórki i gdy ich nie ma" (R)
-
47. Data: 2016-08-09 11:35:06
Temat: Re: pytanie o ciągnik siodłowy TIR
Od: "J.F." <j...@p...onet.pl>
Dnia Mon, 8 Aug 2016 17:12:53 +0200, Wiesiaczek napisał(a):
> W dniu 08.08.2016 o 11:02, J.F. pisze:
>>> Zaraz zaraz... Nacisk jednostkowy to chyba chodzi o nacisk koła na
>>> jezdnię a ciśnienie to chyba ciśnienie w oponie?
>>
>> Nacisk jednostkowy, czyli nacisk na jednostke powierzchni.
>> Innymi slowy - cisnienie, wywarte przez opone/pojazd na grunt.
>
> Cóś ci się synku popierdoliło... Howk!
> Wróć do tego wątku z ciśnieniem.
Proponuje google, albo poradnik mechanika, czy budowlanca.
>> Powiem tak - widac czasem w asfalcie zaglebienia wielkosci kobiecych
>> obcasow.
>> Ale pod takim obcasem moze byc i 30 at, wiec nie dziwne, ze plynie.
>> Koleiny jednak od tego nie powstaja.
>> A na drodze powinien byc mniej plynacy asfalt, a w zasadzie masa
>> asfaltowa - wiecej w niej kamieni niz asfaltu powinno byc.
>
> Popierdoliły Ci się jednostki i tyle.
> Walnij sobie piwko i przejrzysz na oczy:)
>
> P.S. A jakie ciśnienie panuje w "kobiecych obcasach"? :D
Policz sobie.
J.
-
48. Data: 2016-08-09 11:38:16
Temat: Re: pytanie o ciągnik siodłowy TIR
Od: "J.F." <j...@p...onet.pl>
Dnia Mon, 8 Aug 2016 15:42:01 +0200, re napisał(a):
> Użytkownik "J.F."
> Powiem tak - widac czasem w asfalcie zaglebienia wielkosci kobiecych
> obcasow.
> Ale pod takim obcasem moze byc i 30 at, wiec nie dziwne, ze plynie.
> Koleiny jednak od tego nie powstaja.
> ---
> No jak to nie ? Powierzchnia rozchodzi się na wszystkie strony a zagłębia
> tylko w linii.
Powierzchnia sie rozchodzi, a podloze nie.
Ale moze i racja jakby tam milion kobiet przeszlo, to kto wie jakby
to wygladalo.
J.
-
49. Data: 2016-08-09 11:47:12
Temat: Re: pytanie o ciągnik siodłowy TIR
Od: Wiesiaczek <W...@v...pl>
W dniu 09.08.2016 o 11:35, J.F. pisze:
> Dnia Mon, 8 Aug 2016 17:12:53 +0200, Wiesiaczek napisał(a):
>> W dniu 08.08.2016 o 11:02, J.F. pisze:
>>>> Zaraz zaraz... Nacisk jednostkowy to chyba chodzi o nacisk koła na
>>>> jezdnię a ciśnienie to chyba ciśnienie w oponie?
>>>
>>> Nacisk jednostkowy, czyli nacisk na jednostke powierzchni.
>>> Innymi slowy - cisnienie, wywarte przez opone/pojazd na grunt.
>>
>> Cóś ci się synku popierdoliło... Howk!
>> Wróć do tego wątku z ciśnieniem.
>
> Proponuje google, albo poradnik mechanika, czy budowlanca.
Czyli co? Wyszedłeś na idiotę i nie wiesz jak wybrnąć? :)
>>> Powiem tak - widac czasem w asfalcie zaglebienia wielkosci kobiecych
>>> obcasow.
>>> Ale pod takim obcasem moze byc i 30 at, wiec nie dziwne, ze plynie.
>>> Koleiny jednak od tego nie powstaja.
>>> A na drodze powinien byc mniej plynacy asfalt, a w zasadzie masa
>>> asfaltowa - wiecej w niej kamieni niz asfaltu powinno byc.
>>
>> Popierdoliły Ci się jednostki i tyle.
>> Walnij sobie piwko i przejrzysz na oczy:)
>>
>> P.S. A jakie ciśnienie panuje w "kobiecych obcasach"? :D
>
> Policz sobie.
Czyli co? Wyszedłeś na idiotę i nie wiesz jak wybrnąć? :)
--
Wiesiaczek (dziś z DC)
"Ja piję tylko przy dwóch okazjach:
Gdy są ogórki i gdy ich nie ma" (R)
-
50. Data: 2016-08-09 16:50:28
Temat: Re: pytanie o ciągnik siodłowy TIR
Od: RadoslawF <radoslawfl@spam_wp.pl>
W dniu 2016-08-09 o 11:47, Wiesiaczek pisze:
>>>> Powiem tak - widac czasem w asfalcie zaglebienia wielkosci kobiecych
>>>> obcasow.
>>>> Ale pod takim obcasem moze byc i 30 at, wiec nie dziwne, ze plynie.
>>>> Koleiny jednak od tego nie powstaja.
>>>> A na drodze powinien byc mniej plynacy asfalt, a w zasadzie masa
>>>> asfaltowa - wiecej w niej kamieni niz asfaltu powinno byc.
>>>
>>> Popierdoliły Ci się jednostki i tyle.
>>> Walnij sobie piwko i przejrzysz na oczy:)
>>>
>>> P.S. A jakie ciśnienie panuje w "kobiecych obcasach"? :D
>>
>> Policz sobie.
>
> Czyli co? Wyszedłeś na idiotę i nie wiesz jak wybrnąć? :)
>
Na idiotę wyszedł pytający o ciśnienie w obcasach.
No chyba że to ja jeszcze nie spotkałem nadmuchiwanych obcasów.
A ty spotkałeś że o nie pytasz ?
Pozdrawiam